Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Beskyttelse af sit udstyr??
Fra : Kim Andersen

Dato : 16-01-11 12:25

Hej Gruppe

Jeg skal til Indien på motorcykel og jeg skal have mit fotoudstyr med.

Hvordan beskytter jeg bedst udstyret mod især støv og rystelser, dernæst
regn/vand?

Jeg skal have følgende med:
1 hus
1 28-50mm
1 70-200mm
1 blitz

Jeg skal kunne få fat i udstyret hurtigt igen, hvis der et godt motiv der
skal fanges...

MVH

Kim

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-01-11 15:35

Kim Andersen wrote:
> [...]
> 1 blitz
>
> Jeg skal kunne få fat i udstyret hurtigt igen, hvis der et godt motiv der

Her kunne man sige 'bare det var mig'. - Jeg kan ikke huske, hvor jeg
så det, men det var også et par motorcykel rejsende [måske de her
danskere, der 'cykler' Sydamarika rundt?]. De havde en eller anden
'beholder' - taske fastspændt på benzintanken, så de meget hurtigt kunne
komme til det, de havde brug for. - Jeg har faktisk set sådanne
'tankpacks' hos T.Hansen en gang for nogle år siden, jeg var derinde
efter noget udstyr til mobiltelefon....

De par modeller, jeg så, var i noget semihårdt materiale - nærmest som
en 'skal', der så var foret med noget stof og delt op i flere rum - lidt
i retning af de små bagagebokse, man monterer bagpå motorcykler og
knallerter. Lukningen var ned i en 'false', så de var både støv- og
vandtætte, og de blev lukket op væk fra føreren. - Hvis sådanne stadig
findes, kunne deet være en ideel løsning - med lidt ændring af det indre
med noget 'hårdskum' som i div. flightcases, så delene ligger
forholdsvis fast og ikke rasler frem og tilbage, - og så kan den
aflåses.... - Og så bør du nok få fat i nogle af de her neopren
opbevaringsposer til fotoudstyr til hver enkelt del. De er ikke så dyre,
men beskytter godt mod både fugt og støv, mens selve beholderen
beskytter mod stød osv..

Mht. dit udstyr... Du skriver '28-50mm'. - Jeg vil nok hellere anbefale
noget i retning af 18-50mm/17-85mm. Du kan nemt komme steder, hvor 28mm
vil være for lang brændvidde - især, hvis det ikke er fullframe DSLR. -
Og så vil det være en rigtig god idé at have et ekstra 'lommekamera' med
også - det kamera, du 'altid har i lommen' til det tilfældige skud. -
Har du ikke et sådant lommekamera, kan jeg klart anbefale den
all-weather model, Olympus har til omk. 1000kr. - 10,2mpxl, 3x optisk
zoom, gummibelagt metalhus, 3" skærm, osv.. - og så er den ikke større
end en 20stk. cigaretpakke - faktisk lidt mindre..-)

Blot lidt strøtanker, og ellers god tur, - og nej, jeg er ikke spor
misunderlig.

mvh. Erik Richard

Fra : Kim Andersen

Dato : 16-01-11 20:20

Hej igen

Det er også en 18-50mm jeg skal have med - en lille tastefejl!!!

Kim

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-01-11 18:10

On 2011-01-16 12:25:01 +0100, "Kim Andersen"
<kimandersenNineNineNine@hotmail.com> said:

> [...]
> 1 blitz
>
> Jeg skal kunne få fat i udstyret hurtigt igen, hvis der et godt motiv der

Kan du være lidt mere specifik om kamera og objektiver?

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Kim Andersen

Dato : 16-01-11 20:22

Nikon D200 med vertikalgreb (indtil videre - venter på D800!!!!)

Sigma 18-50 2.8
Sigma 70-200 2.8

SB-800

Kim

Fra : Anders Post

Dato : 17-01-11 17:54

Hej og god tur.

Jeg har tidligere kørt en del rundt i Europa på motorcykel med kameraudstyr.
I et tidligere svar nævnte en noget om en tanktaske. I så fald skal den være
ret speciel. Jeg var ude for, at objektiver og kamera skiltes ad pga
viberationer, selv om det var foret i skumgummi og tøj. Og jeg forestiller
mig ikke, du udelukkende kommer til at køre på meget jævn vej.

Den løsning jeg fandt fungerede, var en taske spændt på kroppen. Den masse
kroppen har, er den bedste dæmper for rystelser jeg kender.

mvh
Anders

"Kim Andersen" <kimandersenNineNineNine@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nikon D200 med vertikalgreb (indtil videre - venter på D800!!!!)
>
> Sigma 18-50 2.8
> Sigma 70-200 2.8
>
> SB-800
>

> Kim
>

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

>>> 1 28-50mm
>>> 1 70-200mm

Fra : none

Dato : 30-05-11 20:50

og måske også noget til at rense sensor når du står derude

www.visibledust.dk er et rigtig godt bud - og til de billigste priser