flush() output browser
Fra : scootergrisen

Dato : 17-01-11 04:22

Jeg har noget kode som tager mange sekunder at udfører. Det kan tage
flere minutte.

Undervejs i koden viser jeg forløbet med echo.
Altså nu sker der det og nu sker der det og det.

Men som det er nu bliver alt output først vist når scriptet er helt færdig.

Hvordan får jeg outputtet vist løbende ?

Jeg har set på flush() men kan godt være jeg skal starte noget andet først.

Fra : scootergrisen

Dato : 17-01-11 04:40

Nu kan jeg se at outputtet bliver flushet efter 8195 bytes (8Kb)
Også igen efter 16396 (16Kb).

Så der er altså en 8 Kb buffer et eller andet sted.
Er der nogen der ved hvor jeg kan bestemme den buffer ?

Fra : Leif Neland

Dato : 17-01-11 07:18

Den 17-01-2011 04:21, scootergrisen skrev:
> [...]
>
> Hvordan får jeg outputtet vist løbende ?
>
> Jeg har set på flush() men kan godt være jeg skal starte noget andet først.

Hvad mener du med "set"?

Har du brugt det?

Leif

Fra : scootergrisen

Dato : 17-01-11 07:33

> Hvad mener du med "set"?
>
> Har du brugt det?

Jeg bruger flush() nu men den viser først outputtet i browseren efter 8
Kb output.

Det vil sige hvis jeg skriver:

echo 'x';
flush();
sleep(5);
echo 'y';

Så går der 2 sekunder før xy vises.

Men jeg ville jo gerne have at først vises x også går der 5 sekunder
også vises y.

Det er måske http serveren (apache) eller browseren (firefox) som er
skyld i dette.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-01-11 11:00

On 2011-01-17 07:33, scootergrisen wrote:
> Det er måske http serveren (apache) eller browseren (firefox) som er
> skyld i dette.

Det er browseren - typisk kan det løses ved at starte med at outputte en
"lang" række spaces.

/Johan

Fra : scootergrisen

Dato : 17-01-11 13:11

Den 17-01-2011 11:00, Johan Holst Nielsen skrev:

> Det er browseren - typisk kan det løses ved at starte med at outputte en
> "lang" række spaces.
>
> /Johan

Der ser ud til hvis jeg outputtet 8192 mellemrum så virker det.

Det tror jeg at jeg vil gøre så selvom det jo er spild af 8 Kb hver gang.