regneark på webside
Fra : JB

Dato : 16-01-11 12:37

Er det muligt at gemme et regneark og det kan bruges og indtaste i ulåste
celler, på ens hjemmeside,
hvis ja hvilken format skal det gemmes i, elle findes der et program som ka
gøre det

JbP

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-01-11 15:12

On 16-01-2011 12:37, JB wrote:
> [...]
> celler, på ens hjemmeside,
> hvis ja hvilken format skal det gemmes i, elle findes der et program som ka

Det er ikke uden problemer, og kræver i hvert fald noget script, enten
server side eller client side.

Søg "php spreadsheet" på Google.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-01-11 16:30

JB skrev:

> Er det muligt at gemme et regneark og det kan bruges og indtaste i ulåste
> celler, på ens hjemmeside,

Det nemmeste er at benytte Googles tjenester:

http://www.google.com/google-d-s/intl/da/spreadsheets/

De kan integreres i ens hjemmeside, men de kan også åbnes som
separate sider.

--
Bertel

Fra : JB

Dato : 16-01-11 18:20

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:pj36j6h3kup28s4b8taeq2um0sie75khj0@news.dotsrc.org...

> [...]
>
> http://www.google.com/google-d-s/intl/da/spreadsheets/
>
> De kan integreres i ens hjemmeside, men de kan også åbnes som

1000 tak for jeres hjælp

JbP

Fra : Steffen Nørregaard

Dato : 16-01-11 17:19

JB wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> celler, på ens hjemmeside,
> hvis ja hvilken format skal det gemmes i, elle findes der et program som ka

Det kan formodentlig gøres ret enkelt med et regneark oprettet på en google
konto.
Lav regnearket i google og inkluder det på den side du ønsker via en iframe.
Det er ikke den mest moderne metode. Jeg har heller ikke prøvet det med
regneark, men jeg har brugt det med en googlekalender se for eksempel
http://www.sahlby.dk/kalender.shtml
mvh
Steffen

- Pædagogiske tutorials på dansk