Andet multimedie
bentjuul 3670
Knapper eller ikon program søges
Fra : Lars Thomsen

Dato : 17-01-11 15:41

Jeg leder efter et program som er godt til at lave ikoner eller små knapper
med. Resultatet skal helst se lidt fikst ud, fx. 3d-agtige eller med
glas-look. Jeg har kigget på Google, men jeg drukner i svar og de fleste af
dem jeg pt. har kigget ud var (slet) ikke relevant.

Kender I et godt program til noget sådan - det behøver ikke være freeware?

Lars

Fra : Rado

Dato : 18-01-11 07:47

On Mon, 17 Jan 2011 15:41:11 +0100, "Lars Thomsen" <lars@flexcom.dk>
wrote:

> [...]
>dem jeg pt. har kigget ud var (slet) ikke relevant.
>
>Kender I et godt program til noget sådan - det behøver ikke være freeware?

I Xara3D kan man meget let lave et utal af forskellige typer knapper
med 3D effekt:
http://www.xara.com/products/xara3d/examples/button.asp

Nogle eksempler:
http://miscfiles.net/temp/0001/x3dbutx/

Det kan dog ikke lave gel/glaslook, men det kan du lave med InkScape,
der er gratis:

http://inkscape.org/
http://howto.nicubunu.ro/shiny_web_buttons_inkscape/

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Lars Thomsen

Dato : 19-01-11 08:54

> I Xara3D kan man meget let lave et utal af forskellige typer knapper
> med 3D effekt:
> http://www.xara.com/products/xara3d/examples/button.asp

Dem er jeg ikke så imponeret af

> Det kan dog ikke lave gel/glaslook, men det kan du lave med InkScape,
> der er gratis:
>
> http://inkscape.org/
> http://howto.nicubunu.ro/shiny_web_buttons_inkscape/

Det ser _meget_ bedre ud. Ulempen er dog at jeg skal have lært at bruge
inkscape - noget som har ligget på min to-do liste i mange år, så måske skal
jeg gør alvor af det nu...

Tak for svarene Rado

Lars

Fra : Rado

Dato : 20-01-11 10:38

On Wed, 19 Jan 2011 08:54:14 +0100, "Lars Thomsen" <lars@flexcom.dk>
wrote:

>Dem er jeg ikke så imponeret af

Nej, de kunne være bedre. Det andet link viste jo også lidt mere af
hvad programmet kan m.h.t. knapper. Jeg tror ikke du finder noget
andet program der kan gøre det meget bedre m.h.t. 3D headings og
knapper, til den pris.

Fra : emjeppesen

Dato : 19-01-11 10:18

Lars Thomsen skrev:

>Jeg leder efter et program som er godt til at lave ikoner eller små knapper
>med. Resultatet skal helst se lidt fikst ud, fx. 3d-agtige

Det gøres meget let med PaintShop Pro, som du kan hente en gratis
trialversion agf hos corell

Opskriften er:
Effect/3D Effects/Buttonize

Hilsen emj

Fra : Lars Thomsen

Dato : 19-01-11 12:51

> Det gøres meget let med PaintShop Pro, som du kan hente en gratis
> trialversion agf hos corell
>
> Opskriften er:
> Effect/3D Effects/Buttonize

Jeg har PSP9 og her virker den udemærket. Jeg synes dog at looket med
inkscape også er ret fedt. Det kan jeg dog sikkert også lave i PSP. Jeg
kigger på det.

Lars

Fra : emjeppesen

Dato : 19-01-11 13:16

Lars Thomsen skrev:

>Jeg har PSP9 og her virker den udemærket.

Pas godt på PSP9. Alt efter den version er en forringelse

Jeg har sikkert lavet mine knapper i PSP 9, og det har dækket mit
behov. Jeg gider ikke rigtig ændre på mit layout på http://lamaguf.dk/

>Jeg synes dog at looket med
>inkscape også er ret fedt.

Jeg ved ikke, hvad inkscape er. Har du et link til et eksempel?

>Det kan jeg dog sikkert også lave i PSP.

Det kan alt jo, men det ligger ikke som en fast effect.

Hilsen emj

Fra : Lars Thomsen

Dato : 19-01-11 13:39

> Pas godt på PSP9. Alt efter den version er en forringelse

Det vil jeg så gøre

******************

Fra : emjeppesen

Dato : 19-01-11 23:03

Lars Thomsen skrev:

>Som Rado skrev i sit indlæg i tråden:
Tak. Det indlæg var smuttet fir mig

Hilsen emj

Fra : Lars Thomsen

Dato : 20-01-11 12:31

> Kender I et godt program til noget sådan - det behøver ikke være freeware?

Idag 20-1-2011 er der et gratis knap-program på GiveAwayOfTheDay. Det er
faktisk ikke så tosset et program:

http://www.giveawayoftheday.com/button-shop-4/

Lars

Fra : Lars Thomsen

Dato : 21-01-11 13:03

Man kan også anvende denne gratis online udgave, som også giver OK
resultater:

http://cooltext.com/

Lars