FaceTime - iPhone
Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-01-11 17:05

Når man benytter FaceTime - afbryder telefonen så GSM-forbindelsen og
udelukkende bruger Wi-Fi?

Fra : J.K.Arning

Dato : 16-01-11 09:06

On 2011-01-15 17:05:21 +0100, Karsten Jensen said:

> Når man benytter FaceTime - afbryder telefonen så GSM-forbindelsen og
> udelukkende bruger Wi-Fi?

Godt spørgemål .. Jeg tror det fugnerer sådan at hvis du ringer op til
et mobilnummer så forbliver opkaldet aktivt under hele facetime
samtalen, men du har en mulighed for at ringe op til en kontaktpersons
mailadresse og der burde ikke være et egetnligt mobil opkald involveret
der.

Fra : Per

Dato : 16-01-11 10:51

Karsten Jensen wrote:
> Når man benytter FaceTime - afbryder telefonen så GSM-forbindelsen og
> udelukkende bruger Wi-Fi?

Facetime har intet med GSM delen at gøre (endnu).

Facetime virker på samme måde som Skype - og er ikke et egentlig mobil tlf
opkald.

En IKKE jailbreaket Iphone kan kun køre FT over wifi, men en jailbreaket kan
godt køre over 3G. Det kommer så vidt vides også til at blive muligt ved en
IOS opdatering.

Så FT samtaler er gratis, når du bruger wifi.

Jeg ved dog ikke hvad der sker, hvis nogen banker på med en alm tlf samtale
under en igangværende FT.

DU kan også bruge FT på en Ipod Touch uden et sim kort - så det er altid
helt gratis at bruge FT, og GSM forbindelsen har ingen betydning.

Mvh. Per

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-02-11 12:45

On Sun, 16 Jan 2011 10:50:54 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Jeg ved dog ikke hvad der sker, hvis nogen banker på med en alm tlf samtale
>under en igangværende FT.

Jeg har frakoblet banke-på samtaler, men andre kan sagtens ringe til
mig når jeg har FT-samtaler. Faktisk lidt irriterende, men nok fordi
det jo så ikke kører over GSM.

Opleverer andre meget svingende kvalitet og udfald via FT?

Min - og modtageres netforbindelser fejler ikke noget, men alligevel
er der masser af udfald. Kører det over en særlig æble-server?