Mad på farten
Fra : S.B.

Dato : 16-01-11 00:15

Nogen der ved hvor de har et større udvalg i færdigretter, end de har her i
de lokale supermarkeder?

Tager nogen ture om året på MC, og ofte er der ikke tid til den store
madlavning, når dagens køretur er overstået.
Dejlig nemt er det jo så at vippe en dåse spaghetti bolognese ud i gryden og
varme det.

Synes bare meget af det man kan købe kræver enten almindelig ovn eller
micro, og det er der ikke lige indbygget på min MC
Og i det lange løb bliver man træt af der faktisk kun er en 3 - 4 retter at
vælge mellem, så hvis der fandtes en måske online butik der havde et godt
udvalg, ville jeg blive glad for et link der til

Ellers en fysisk butik i Århus området

Søren

Fra : Jens Olsen

Dato : 16-01-11 10:38

On Sun, 16 Jan 2011 00:15:23 +0100, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:

>Nogen der ved hvor de har et større udvalg i færdigretter, end de har her i
>de lokale supermarkeder?

klip

>Søren

Aldi har flere forskellige "Quick & Easy"

Jens

Fra : Leif Neland

Dato : 16-01-11 12:25

Den 16-01-2011 00:15, S.B. skrev:
> [...]
> madlavning, når dagens køretur er overstået.
> Dejlig nemt er det jo så at vippe en dåse spaghetti bolognese ud i gryden og

Hvad med engine cooking?
Pak bøffen i sølvpapir og bind den omkring udstødningen.
Medium rare? 30 minutter ved 3500 rpm

Selvom det er til biler, så er der måske inspiration i

http://www.google.com/search?q=engine+cooking

Bogen: Manifold Destiny: The One! The Only! Guide to Cooking on Your Car
Engine!
http://www.amazon.com/gp/product/0375751408?ie=UTF8&tag=wisebread07-20&linkCode=as2&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=0375751408
Eller
http://kortlink.dk/amazon/8n2n

Leif

Fra : S.B.

Dato : 16-01-11 19:48

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Medium rare? 30 minutter ved 3500 rpm
>
> Selvom det er til biler, så er der måske inspiration i

3500 omdrejninger for mig er 160 km/t, kører ikke så stærkt når jeg triller
rundt og nyder landskabet
Der ud over har jeg ikke meget adgang til lægge noget oven på mine
udstødninger, de er gemt ret godt væk under sidetasker på en goldwing

Har kigget i Aldi, synes ikke deres udvalg her i Århus S er ret stort

Søren

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-01-11 21:51

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen

> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> 3500 omdrejninger for mig er 160 km/t, kører ikke så stærkt når jeg
> triller rundt og nyder landskabet

Det er jo nærmest dieselomdrejningsniveau ;)

Hvilken motorcykel er det? :)
--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : S.B.

Dato : 16-01-11 23:22

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen

> Det er jo nærmest dieselomdrejningsniveau ;)

> [...]

Honda GoldWing, 130 km/t er 2400 omdrejninger

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-01-11 13:26

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> Honda GoldWing, 130 km/t er 2400 omdrejninger

Det er lige nøjagtigt det samme jeg kører i min Golf Diesel, såh ... jeg er
ikke imponeret :)

Hvor har du det røde felt? Min gamle Skruezuki 1100 var ved 8.500 ... hvad
med a GoldWing? :)

Fra : S.B.

Dato : 17-01-11 14:38

> [...]
> er ikke imponeret :)
>
> Hvor har du det røde felt? Min gamle Skruezuki 1100 var ved 8.500 ... hvad

mener det er omkring 55 - 5600 omdr. det ligger, har den ikke lige i
nærheden i den her tid

du kan ikke sammenligne at køre bil og MC
Dem i bilen ser nok koen ude på marken når de kører forbi den, vi andre både
ser den og lugter den, meget mere naturoplevelse

Søren

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-01-11 19:26

> [...]
> Dem i bilen ser nok koen ude på marken når de kører forbi den, vi andre
> både ser den og lugter den, meget mere naturoplevelse

Og så er der jo også det i det at I skal skifte bagdæk 3 gange mens I kører
forbi koen, fordi dækket er slidt ned ;) Jeg husker det så tydeligt endnu -
5-10.000 km på et bagdæk og 20.000 på fordækket ... i stedet for at køre det
hele på 4 dæk og køre 50-80.000 km :)

Fra : S.B.

Dato : 17-01-11 19:51

> [...]
> endnu - 5-10.000 km på et bagdæk og 20.000 på fordækket ... i stedet for
> at køre det hele på 4 dæk og køre 50-80.000 km :)

Er fordi du kørte rådden, mit bagdæk holder omkring 16 - 20.000 km
Men klar jeres dæk holder længere, farten i en tysk kø er jo ikke så det
bliver slidt
4 hjul flytter nok din krop, men 2 hjul flytter din sjælen

Søren

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-01-11 12:22

> Er fordi du kørte rådden, mit bagdæk holder omkring 16 - 20.000 km
> Men klar jeres dæk holder længere, farten i en tysk kø er jo ikke så det
> bliver slidt

Sådan som jeg husker det, kørte jeg nu meget pænt - så pænt man nu kan køre
med 100HK. Der var jo ikke så mange biler dengang :)

> 4 hjul flytter nok din krop, men 2 hjul flytter din sjælen

2 hjul når vejret spiller - 4 hjul når vejret spilder :)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-01-11 16:09

S.B. frembragte:

> [...]
> Dem i bilen ser nok koen ude på marken når de kører forbi den, vi andre både
> ser den og lugter den, meget mere naturoplevelse

Er en Goldwing en motorcykel? Jeg har altid syntes at det lignede
bedstefars gamle lænestol på hjul.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : S.B.

Dato : 18-01-11 16:47

"Jan Bøgh" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse
> S.B. frembragte:

> Er en Goldwing en motorcykel? Jeg har altid syntes at det lignede
> [...]

Efter loven er det ikke, da en Motorcyklel er et køretøj med eller uden
sidevogn med en vægt op til 400 kg.
Kan jeg ikke holde mig under.
Men vel heller ikke så ringe at sidde i en lænestol her fra og til Spanien

Søren

Fra : Leif Neland

Dato : 18-01-11 22:48

Den 18-01-2011 16:46, S.B. skrev:

> [...]
> Kan jeg ikke holde mig under.
> Men vel heller ikke så ringe at sidde i en lænestol her fra og til Spanien

Kan den så også køres på bilkørekort?

Leif

Fra : S.B.

Dato : 19-01-11 07:09

> Kan den så også køres på bilkørekort?
>
> Leif
> --
> Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

Måske, har haft kørekort til 2 hjul lige så længe som til 4, så ved det
faktisk ikke.
Du kan da prøve
http://img522.imageshack.us/i/45145981.jpg/

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-11 19:46

> [...]
> at vælge mellem, så hvis der fandtes en måske online butik der havde et
> godt udvalg, ville jeg blive glad for et link der til

Meget af det der kan varmes i ovn kan også sagtens varmes i gryde, det er
bare nemmere at putte i ovnen (og giver mindre opvask)
Hjemmelavet mad kan også sagtens benyttes, hvis det er frosset ned kan det
holde sig fint (vis indpakningen er god og det ikke lige er +35 i skyggen)
og koldt i flere dage.
Jeg regner ikke med at du har mad med til flere uger...

Per.

Fra : S.B.

Dato : 16-01-11 23:30

"Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og koldt i flere dage.
> Jeg regner ikke med at du har mad med til flere uger...

har vel mad med til 7 ud af 14 dage, så gælder kun om at finde 7 forskellige
retter, som ikke fylder alverden, er jo ikke et bagagerum på 800 liter på
sådan en ting

Fra : DMCN 721

Dato : 17-01-11 01:37

> [...]
>
> har vel mad med til 7 ud af 14 dage, så gælder kun om at finde 7
> forskellige retter, som ikke fylder alverden, er jo ikke et bagagerum på

Du ma da helt klart have en trailer, så er der plads til både mad, ovn,
mikro, køleskab og en generator til at trække det hele ;)
Kunne altså ikke dy mig, men det må være abstinenser efter en lang og kold
tid.
Mvh
Jarl
--
Der ønsker sig en sidevogn til Jawaen, så kan jeg nemlig have hunden med ud
at køre. Er prøvet på min tidligere Dnepr fra 1966.

Fra : S.B.

Dato : 17-01-11 10:01

"DMCN 721" <ingen@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der ønsker sig en sidevogn til Jawaen, så kan jeg nemlig have hunden med
> ud at køre. Er prøvet på min tidligere Dnepr fra 1966.

Har en trailer, men der er langt til f.eks den franske rivera med 90 - 100
km/t så bruger den kun inden for overkommelig afstande

Fra : DMCN 721

Dato : 17-01-11 12:07

> [...]
>
> Har en trailer, men der er langt til f.eks den franske rivera med 90 - 100
> km/t så bruger den kun inden for overkommelig afstande

Jeg så en Gold Wing forrige år i Tjekkiet. Ham og fruen havde en fin stor
trailer bagpå og for at fuldende værket, var der monteret en lille
pocketbike bagpå Hondaen. Ret imponerende. Men omvendt er der jo rigtig
mange familier med børn, der kører rigtig langt med 90 - 100 kmt. Jeg har
topfart på 130 og Jawaen kører rigtig godt ved 90 - 100, så det er min
hastighed på langfart.
Rigtig god tur :)
Jarl

Fra : Johnny

Dato : 16-01-11 20:32

"S.B." skrev i meddelelsen

[...]

Hvad med:

http://www.spejdersport.dk/proviant.aspx

eller

http://www.xtragrej.dk/product.asp?product=2089

eller

http://www.shop.inf-wear.dk/product_info.php?cPath=74&products_id=403

Fra : S.B.

Dato : 16-01-11 23:29

"Johnny" <virker@ik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vælge mellem, så hvis der fandtes en måske online butik der havde et godt
> udvalg, ville jeg blive glad for et link der til

Spejdersport har da et fint udvalg, desværre er deres priser også lidt langt
oppe, når der skal være til 2 personer, men kan da blive et alternativ

Det sidste link er kun tomatsuppe de har, og vil være synd at sige det er
min livret.

Så ser hvad jeg kan finde rundt i de forskellige butikker, og så supplere op
med et par retter fra SpejderSport

Søren

Fra : Johnny

Dato : 17-01-11 14:04

> [...]

oppe, når der skal være til 2 personer, men kan da blive et alternativ

Det sidste link er kun tomatsuppe de har, og vil være synd at sige det er

Hvis dog bare folk gad at kikke lidt rundt på siden, eller internettet, er
der mange muligheder.
Men det er lettere at få det hele serveret. Også maden. Prøv den lokale kro.
Så skal der ikke slæbes.

Prøv at se her:

http://www.shop.inf-wear.dk/default.php?cPath=41_74

Fra : S.B.

Dato : 17-01-11 14:42

> [...]
> der mange muligheder.
> Men det er lettere at få det hele serveret. Også maden. Prøv den lokale

Nå ja, burde have regnet ud at under menupunktet Beef Jerky var der mad
overså jeg lige

Takker, har lige bestilt 3 forskellige, for at finde ud af hvordan det
smager

Søren

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 18-01-11 22:05

S.B. wrote:
> [...]
> vælge mellem, så hvis der fandtes en måske online butik der havde et godt
> udvalg, ville jeg blive glad for et link der til

Hvad med suppepulvere eller færdigsupper på tilbud hos f.eks. Netto
eller minutnudler? - Bare en gang imellem? At næringsværdien så er mere
end tvivlsom er noget andet.

Kommer du syd for grænsen er der et pænt udvalg idet tyskerne har et
andet forhold til halv og hel-færdigretter på dåse.

/Lars

Fra : S.B.

Dato : 19-01-11 07:05

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:4d36005d$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Kommer du syd for grænsen er der et pænt udvalg idet tyskerne har et andet
> forhold til halv og hel-færdigretter på dåse.

Skal til Hamborg i marts, takker for tippet, vil da lige kigge efter når man
alligevel proviantere inden man kører hjem

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-01-11 13:20

S.B. wrote:
> [...]
>

> Skal til Hamborg i marts, takker for tippet, vil da lige kigge efter når man
> alligevel proviantere inden man kører hjem

Velbekomme.

Et hint mere. Jeg var et smut forbi den lokale Super Spar forleden og
faldt over at de har 10 - 12 forskellige dåseretter fra Beauvais -
Labskovs, Foproren Pildskadde, Dåsebøf, flere varianter pastaretter,
Boller i karry, Minestronesuppe og i den dur, idet jeg var blevet
nysgerrig nu du havde snakket om det.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-11 15:03

Hej Søren

Jeg ved jo du har været syd for grænsen før , og du har nok sul på kroppen
til at overleve et par dage ;)

Du skulle alså gribe sagen an på en lidt anden måde , alså efter min mening
, på mine ture rundt på MC i Asien gør vi det på den måde

Vi alså Konen og mig har hver vores lille ca 7 l sidetaske + en fælles 10-15
l ryksæk som er spændt bagpå til alt vores fælles grej , vi smider så div
gamle strømper tshirt underhyler ud efter brug , og køber evtl noget nyt på
div markeder som også ryder ud efter brug

Når nu vi kører MC og får alle disse skønne dufte i næsen , når så dagens
køretur er overstået er alle sanser ramt og maden bliver den lokale egnsret
på godt og ondt , nogen gange er det godt andre gange tja

Men som regel bliver vi mætte for næsten ingen penge , et lille stop ved den
lokale bager som lige har det brød og den ost som bare smager og næste aften
er det en røgeri på den lokale havn som har nyrøget Hav et eller andet

Tro mig man husker det hele bagefter og i gemmensnit er det absolut ikke
dyrer end Lorte dåse mad

Når man kan gøre det langt ude i en regnskov eller gemmen Sahara , så kan du
alså ned gemmen EU

PS husk sjælen og duften og bare kik til højrer og venstre , så får man alså
en fed MC tur

Per E , som igen lige har kørt 1500 km rundt i Thai på Mc uden sidevogn
trailer micro fjernsyn navigator og vi overlevede mod alle odds!

Fra : S.B.

Dato : 23-01-11 21:06

"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Per E , som igen lige har kørt 1500 km rundt i Thai på Mc uden sidevogn
> trailer micro fjernsyn navigator og vi overlevede mod alle odds!

*GYS*
Uden trailer og GPS? Får kuldegysninger når du skriver sådan noget.

nu er der så nok lige lidt prisforskel på at spise i en eller anden
bambushytte langt ude i Thailands jungel. end der er i at spise på et
gasthause langs den germanske auto bahn
Ved du egentlig hvad du har fået at spise der?

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-11 22:34

Jeg er ikke altid sikker på hvad vi fik at spise , men levende hundestejler
kan jeg ikke anbefale selv om de smagte godt , men mad der bevæger sig i
munden er træææls at spise

ja jeg læste det som at du kører et tog og ikke kan finde ud af at dreje væk
ved den afkørsel der hedder Ausfart , men hvis du forsætter ned af den
kommer du til einbanestrasse som ender ud i Bahnhofstrasse ;)

Og der starter din ferie , og nej de Tyske bager og feks fiske huse langs
din rute er alså ikke dyre end Trandbjerg lokale høker , og at sætte sig i
den første eng ned til Rhinen med lidt en lokal vin og et flutes med gedeost
er alså ikke værst

Næste dag er det så xxx du kommer til, og tro mig der er maden alså også
lokal og den bækøred , den glemmer du aldrig fordi de brugte lige en dresing
som er ........................... Og prisen du griner bare

Fed ferie , det er alså ikke så svært ;)

Per E