Forumup
Fra : annemol

Dato : 15-01-11 13:32

?Hej Gruppe

Jeg ved ikke om jeg skriver i den rigtige gruppe, men kunne ikke finde nogen
egnede.

Mit problem er at jeg nu i nogle år efterhånden har et forum på følgende
adresse:

http://annemol.forumup.dk/

Det er som sådan fungeret fint, men her den sidste tid, har der dagligt
været op mod 40 indmeldinger på mit forum, som kun handler om person(er) der
vil spamme mit forum. Jeg har en funkktion der gør jeg skal godkende dem før
de kan være aktiv på mit forum, og som sådan undgår jeg de når at lave
ravage. Jeg er bare så grumme træt af al den tid jeg skal bruge på at
slette brugerne igen. De er lette at spotte da de fleste har en russisk E
mail adresse, og de har alle samme opbygning på deres navne. Jeg har forsøgt
at se om jeg kan få en funktion på der gør at alle dem der ikke har en dansk
destination bliver nægtet adgang, men det kan jeg ikke se der er.

Er der nogen herinde der kan komme med et godt råd??

Jeg synes det ville være kedeligt om jeg måtte lukke det forum, men bliver
det ved og bliver det værre, så overvejer jeg det.

Jeg har søgt på Forumups FAQ men fandt ikke hjælp der.

MVH

Anne

Fra : Jens G

Dato : 15-01-11 13:40

On Sat, 15 Jan 2011 13:31:37 +0100, "annemol" <mol@niks.dk> wrote:

> [...]
>det ved og bliver det værre, så overvejer jeg det.
>
>Jeg har søgt på Forumups FAQ men fandt ikke hjælp der.

Hvis du har adgang til forumets Administrationspanel, kan du i Bruger
Administration, Forbyd Kontrol bandlyse e-mail adresser. Hvis du
f.eks. slet ikke vil give adgang til russiske e-mail adresser, kan du
bruge *@*.ru

Hvis de falske tilmeldinger kommer fra samme IP adresser, kan du også
bandlyse dem.
--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : annemol

Dato : 15-01-11 13:50

?
"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> bruge *@*.ru
>
> Hvis de falske tilmeldinger kommer fra samme IP adresser, kan du også

Hej Jens G

Fantastisk tusind tusind tak, det er lige sådan noget jeg kan bruge.

MVH

Anne

Fra : annemol

Dato : 18-01-11 19:14

?Jeg har lige lidt tillægsspørgsmål.

Da jeg ikke er hjemme overhoved i den verden, vil jeg lige hører følgende:

Når jeg går ind nu og nægter adgang til en IP adresse, hvor bevendt er det??
Jeg tænker på om en spammer enten flytter til ny computer, eller om IP
adressen måske vil ændre sig for hvert logind på nettet??

Jeg kender ikke Forumup så godt, men det slår mig lige, at hvis nu jeg slet
ikke reagerer på forespørgslen på en konto på mit forum, så vil de vel
heller ikke kunne spamme(jeg skal godkende dem inden de kan komme på)?? Jeg
bruger jo dagligt noget tid på at slette deres konto, og derefter går ind og
taster brugernavnet ind under nægtet adgang(permanent) og desuden også når
det kan lade sig gøre går ind og taster Email(hvis det er en valid Email) og
IP adresse ind, alt sammen ting der tager tid. Måske kan det fungere blot at
ignorere deres forespørgsel??

Håber I forstår mine spørgsmål, det lød lidt rodet da jeg skulle skrive dem

MVH

Anne