Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Slideshow med ansigt over flere år
Fra : Jfo

Dato : 14-01-11 02:47

Findes der softward der kan hjælpe mig med flg.?:

Jeg har en frygtelig masse billeder af min 4 årige søn. Jeg vil lave
et slideshow der viser hans ansigt fra han var nyfødt til i dag.
F.eks. med et billede for hver uge.
Jeg vil gerne have billedstørrelsen og placeringen justeret så øjnene
er på samme sted på alle billederne.

Det er et stort arbejde hvis jeg skal gøre det manuelt. Nogen der
kender noget software der kan
gøre arbejdet?

Mvh. Jon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-01-11 19:28

On 2011-01-14 10:47:19 +0100, Jfo <jon.fossa@gmail.com> said:

> Jeg vil gerne have billedstørrelsen og placeringen justeret så øjnene
> er på samme sted på alle billederne.

Du kan næppe finde et program, som kan lave det for dig...
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : /Peter

Dato : 14-01-11 20:10

> Du kan næppe finde et program, som kan lave det for dig...

Et "øjen-genkendelses-program" ?

Fra : Max

Dato : 14-01-11 20:11

Hej Jon

> Findes der softward der kan hjælpe mig med flg.?:

SONY levere noget software med deres video/kameraer,
det kan noget med ansigtsgenkendelse, men om det
kan hjælpe dig er jeg ikke klar over, med du kan jo
kikke efter.

Max

Fra : Esben

Dato : 15-01-11 01:18

"Jfo" <jon.fossa@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> er på samme sted på alle billederne.

> Det er et stort arbejde hvis jeg skal gøre det manuelt. Nogen der

Picasa kan til dels. Det kan lave en film med ansigtsbilleder, hvor
placeringen passer med det forrige billede. Men udover det er der ikke så
mange valgmuligheder i programmet.

--
Esben

Fra : Jfo

Dato : 15-01-11 16:12

On Jan 15, 1:17 am, "Esben" <s...@gruf.LAND> wrote:
> "Jfo" <jon.fo...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:8e0986e7-81c5-4639-8e15-bee4f170d84f@b25g2000vbz.googlegroups.com...
> Findes der softward der kan hj lpe mig med flg.?:

> Picasa kan til dels. Det kan lave en film med ansigtsbilleder, hvor
> placeringen passer med det forrige billede. Men udover det er der ikke s
> mange valgmuligheder i programmet.
>
> --
> Esben

Det lyder jo interessant. Vil du forklare lidt om hvor og hvordan i
Picasa?
Kender ikke Picasa.

-Jon

Fra : j.val

[...]