SummaSummarum
Fra : Sika

Dato : 14-01-11 13:04

Hej Gruppe,

Er der nogle SummaSummarum-kendte herinde, som kan fortælle mig, hvorfor
der kan stå f.eks. -2 i kolonnen med antal solgte varer?

/Sika

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-01-11 13:22

"Sika" <vil_ikke_h@ve-spam.nu> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Er der nogle SummaSummarum-kendte herinde, som kan fortælle mig, hvorfor
> der kan stå f.eks. -2 i kolonnen med antal solgte varer?

Det kunne f.eks. skyldes en kreditnota

Fra : Ralph

Dato : 14-01-11 18:04

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse
> Det kunne f.eks. skyldes en kreditnota

Arh, så er der ihverttilfælde lavet en fejl, det kunne f.eks. være at samme
vare har to forskellige varenumre, eller sælgeren taster forkert. Hvis
varenr.123 bliver solgt og kunden senere leverer den retur og får en
kreditnota er den jo blevet debiteret inden den krediteres.

--
Ralph

Fra : Karina

Dato : 14-01-11 23:49

> [...]
> varenr.123 bliver solgt og kunden senere leverer den retur og får en
> kreditnota er den jo blevet debiteret inden den krediteres.

Det kommer vel an på, om varen er blevet betalt, inden den krediteres?

Mvh
Karina

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-01-11 12:09

> [...]
> Hvis varenr.123 bliver solgt og kunden senere leverer den retur og får en
> kreditnota er den jo blevet debiteret inden den krediteres.

Nu er mange jo netop begyndt på et nyt regnskabsår, så det det vil ikke være
usandsynligt at fakturaen er fra sidste år og kreditnota fra i år. Det vil
et aftræk på lageret på -2 stk.

Fra : Sika

Dato : 16-01-11 22:54

> Nu er mange jo netop begyndt på et nyt regnskabsår, så det det vil ikke være
> usandsynligt at fakturaen er fra sidste år og kreditnota fra i år. Det vil
> et aftræk på lageret på -2 stk.

Aarh, ja selvfølgelig... det tænkte jeg ikke lige på.

Tak!

/Sika