XAMPP på Windows ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 14-01-11 14:09

Jeg er snart nødt til at udskifte min PC med Win XP med en nyere model, som
kører Windows 7. Men jeg er i tvivl om hvorvidt jeg så fortsat kan køre
PHP/MySql med XAMPP (www.apachefriends.org/en/xampp.html). På deres website
står der at de supporterer Windows XP og Vista, men ikke noget om Windows 7.

Hvad gør man?

Hvis XAMPP ikke kan køre under Windows 7, hvad er så alternativet, når man
nu koder PHP/MySql??

v.h.
Jakob

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-01-11 15:30

On 14-01-2011 14:09, Jakob Munck wrote:
> [...]
>
> Hvad gør man?
>
> Hvis XAMPP ikke kan køre under Windows 7, hvad er så alternativet, når man

Hvad man gør?

1. Man tager aldrig problemer på forskud.
2. Skifter til Linux.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Jakob Munck

Dato : 14-01-11 15:58

> 2. Skifter til Linux.

jeg ønsker ikke at skifte til Linux. Jeg vil bruge Windows 7.

Jakob

Fra : Martin

Dato : 14-01-11 16:22

On 14-01-2011 15:57, Jakob Munck wrote:

> jeg ønsker ikke at skifte til Linux. Jeg vil bruge Windows 7.

Det ellers en skam

Ej,

Jeg vil gætte stærkt på det også virker under Windows 7
Desuden så er pakken også opdateret rigtig mange gange efter Windows 7
udkom, så jeg tror ikke du skal se det som et problem.

Bare husk alt det med UAC (User Account Control) - hvis du ikke har
prøvet Vista før, så kan det være du støder ind i nogle problemer med
installationen og evt. måske også filupload i PHP (måske, bruger ikke
windows til server, men det kunne jeg regne med...)

Du kan evt. søge lidt i forummet og se om der ikke skulle være noget med UAC

http://www.apachefriends.org/f/viewforum.php?f=34

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-01-11 12:27

On Fri, 14 Jan 2011 15:57:39 +0100, "Jakob Munck"
<jm2_FjernDette@webspeed.dk> wrote:

>jeg ønsker ikke at skifte til Linux. Jeg vil bruge Windows 7.

Og det gør du så bare. Jeg har XAMPP kørende på Win 7 og det fungerer
problemfrit.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Krabsen

Dato : 14-01-11 16:15

Den 14-01-2011 14:09, Jakob Munck skrev:
> [...]
> står der at de supporterer Windows XP og Vista, men ikke noget om Windows 7.

Når de specifikt nævner Vista ville jeg bare prøve. Jeg har endnu ikke
mødt programmer, der understøtter Vista, men ikke Win 7.

> Hvis XAMPP ikke kan køre under Windows 7, hvad er så alternativet, når man
> nu koder PHP/MySql??

Alternativet er at beholde den gamle pc som 'testserver'; det fungerer
fortrinligt og har andre fordele.

Og det er let:

- Installer fjernbetjening.
Det være sig Windows' fjernskrivebord eller f.eks. RealVNC.

- Fjern skærm, tastatur og mus.

- Giv den en fast IP på lokalnettet, hvis den ikke har det i forvejen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-01-11 17:59

Krabsen skrev:

> Alternativet er at beholde den gamle pc som 'testserver'; det fungerer
> fortrinligt og har andre fordele.

Han kunne også overveje at beholde den gamle pc som fast server.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-01-11 19:17

> Han kunne også overveje at beholde den gamle pc som fast server.

Man skal i den forbindelse lige tænke på strømforbruget. Det
kan hurtigt blive en meget dyr fornøjelse, også selvom den
kun skal bruges lokalt og derfor måske kun er tændt i 8
timer om dagen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum på hjemmesiden:

Fra : Martin

Dato : 15-01-11 01:14

Hej Jakob

Jeg bruger http://www.wampserver.com/en/index.php - først på min gamle
xp - men nu kun på min nye win7 og det kører fint med denne pakke:
apache, php, mysql.

Tilmed kan man hurtigt skifte mellem forskellige versioner af hver program.

Martin

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-01-11 09:35

Jeg siger mange tak for svarene.

v.h.
Jakob

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-01-11 18:22

Den 14-01-2011 14:09, Jakob Munck skrev:
<klip>
> Hvis XAMPP ikke kan køre under Windows 7, hvad er så alternativet, når man
> nu koder PHP/MySql??
Jeg har brugt easyphp flere gange, utrolig nem installation af
apache+php+mysql, kører også under win7