SE X10
Fra : Kate

Dato : 13-01-11 19:09

Lige pt har jeg en Iphone 3 som jeg har lidt et had/kærlighedsforhold
til. Der er mange gode ting ved den, men jeg synes også der er ulemper.
Jeg havde overvejet en Iphone 4, men er nu blevet i tvivl om jeg skal
vænne tilbage til SE, som jeg havde før. Men en ting som jeg er særligt
glad for ved Iphonen er Ipod-delen.
Nu spørger jeg jer: Hvordan er SE X10 mini til musik?

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Chano Andersen

Dato : 13-01-11 19:29

Den 13-01-2011 19:09, Kate skrev:
> vænne tilbage til SE, som jeg havde før. Men en ting som jeg er særligt
> glad for ved Iphonen er Ipod-delen.

Personligt har jeg valgt at have en iPod Touch til musikken, og en HTC
Desire til mobil brug.

> Nu spørger jeg jer: Hvordan er SE X10 mini til musik?

Så vidt jeg husker var anmelderene på mobilsiden, ganske tilfredse. Jeg
har dog ikke nogen videre personlige erfaringer med musik på SE X10
mini, eller android generelt.

- Chano Andersen

Fra : Kate

Dato : 13-01-11 22:09

Chano Andersen <sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote in

> Personligt har jeg valgt at have en iPod Touch til musikken, og en
> HTC Desire til mobil brug.

Jeg fandt ud af at jeg synes det er rigtigt rart ikke at skulle have
flere dimser med. Tidligere havde jeg en billig kinamodel af en mp3
afspiller. Den udførte sit job ok, men ikke med en smart opbygning som
Ipod.
Havde godt nok en Walkman SE før, men dengang brugte jeg ikke at spille
så meget musik som nu. Jeg begyndte at bruge Ipoden til lydbøger og
sidenhen musik og kan nu slet ikke undvære muligheden.

Desværre er det svært af få mulighed ude i butikkerne for at prøve tlf
ordentligt så man kan danne sig et godt indtryk inden køb.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Max

Dato : 13-01-11 22:27

Hej Kate

> Havde godt nok en Walkman SE før, men dengang brugte jeg ikke at
> spille så meget musik som nu. Jeg begyndte at bruge Ipoden til
> lydbøger og sidenhen musik og kan nu slet ikke undvære muligheden.

En SE X10 kan klare max 32 GB hukommelse og det rækker jo
ikke til meget musik :) Et SD kort der forøvrigt koster ca. halvdelen
af hvad en 160 GB iPod koster.

Max

Fra : Per Riis

Dato : 13-01-11 23:31

> [...]
>

> En SE X10 kan klare max 32 GB hukommelse og det rækker jo
> ikke til meget musik :) Et SD kort der forøvrigt koster ca. halvdelen

Hvor mange numre af 5MB kan man ha på sådant et kort?

Per

Fra : Max

Dato : 13-01-11 23:58

Hej Per

> Hvor mange numre af 5MB kan man ha på sådant et kort?

Ikke nær nok til mit behov.

Max

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-01-11 01:49

Den 13-01-2011 22:08, Kate skrev:
> Jeg fandt ud af at jeg synes det er rigtigt rart ikke at skulle have
> flere dimser med.

Smag og behag.. Jeg foretrækker at vælge dimser der gør deres job
perfekt, og her dur det ikke med en mobil der også skal kunne spille
musik. En iPhone er for lukket til at jeg ville gide den som mobil, vil
gerne selv kunne lave programmer til den f.eks. mens jeg endnu ikke er
stødt på en mobil der spiller musik ordentligt, det klarer iPod'en til
gengæld ganske fornuftigt.

De medfølgende hovedtelefoner/headsets er dog ikke tænkt ind i
ovenstående. ;)

> Desværre er det svært af få mulighed ude i butikkerne for at prøve tlf
> ordentligt så man kan danne sig et godt indtryk inden køb.

3 plejer at være flinke til at have live modeller i deres butikker, det
er i hvert fald tilfælde i begge butikker her i Odense, lige som det er
tilfældet i butikken i Holbæk.. Har dog ikke kigget i andre, da jeg ikke
kommer andre steder med en 3 butik i nærheden.

- Chano Andersen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-01-11 22:11

Kate udtrykte præcist:
> Hvordan er SE X10 mini til musik?

Så én for nyligt klage over manglende equalizer og dårlige ørepropper.

Har selv en pro som jeg er glad for, men indrømmet: jeg bruger den ikke
til musik.

Min gamle W810 var fremragende på dét område :) - men dét ka du jo ikke
bruge til noget :)

Bemærk at der er en ny mini pro på vej annonceret til første kvartal
2011 hvis det ellers holder :) - dét gjorde det ikke for den gamles
vedkommende :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 13-01-11 22:16

"Kate" skrev i meddelelsen

[...]

----------------------------

Jeg har en arb. kollega som købte x10 mini, og han er helt tosset med musik.

Har har selvfølgelig vist hvad den kan og afspillet musik fra den.
Og det klarer den altså rigtig godt.
Den spiller ikke skide højt, men den spiller rent...også selvom den står på
max volume.

Men om du kan vænne dig til Android ifht. iphone...ser jeg nok som det
største problem

Jeg ville nok købe den med tastatur i siden...det gi'r noget større frihed
til sms skrivning.

Mvh
Bri@n

Fra : Laziter

Dato : 15-01-11 01:55

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i meddelelsen
> Nu spørger jeg jer: Hvordan er SE X10 mini til musik?

Nemt at gå til på X10 mini.
Desværre mangles muligheden for at indstille ting som equalizer, en ting jeg
mener er ret vigtigt for at få lyden som den passer bedst til den enkelte
lytter.
Selve musik-biblioteket er super-let at gå til, det kan sorteres på mange
måder og inddeles efter kunstner, album og alt det der.
Min kæreste har en X10 mini og hun er ganske tilfreds med den, både
musikalsk og funktionelt (som telefon).
Jeg er så mere kræsen hvad lyd og musik angår, derfor faldt mit valg på en
Nokia X6 der netop tilbyder de funktioner jeg efterlyser mht. equalizer.
Jeg bruger Creative Aurvana Live hørebøffer som primært lytte-redskab,
sammen med en god equalizer i Nokia'en får jeg en ret fed lyd som jeg er
ganske sikker på at X10 mini ikke ville kunne klare med de begrænsede
muligheder den stiller til rådighed.

Mvh
Benjamin

Fra : Kate

Dato : 19-01-11 20:53

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> Lige pt har jeg en Iphone 3 som jeg har lidt et
> had/kærlighedsforhold til.

[klip]

Jeg fik SE'en i hånden fordi en kollega har købt en og jeg synes godt
nok skærmen er meget lille, men sagen er endt med at jeg har fået en
Iphone4 af mit job i mellemtiden. Så nu er tlf-behovet sat på standby
for en tid.

Men tak for jeres svar, nogle er givet videre til en anden som havde
lidt de samme overvejelser som mig.

--
Kate

gerne ældre.