Lakrids the?
Fra : Svend

Dato : 13-01-11 22:16

Hej

Er der nogen der ved hvor man kan købe lakrids the i Danmark? Netto har
nogen gange haft Pickwicks Zoethout som spotvarer, men det er længe siden
jeg faldt over det sidst.

Har før købt det pr postordre fra Holland, men det kunne jo være at det var
til at købe lidt tættere på?

-Bor i 8660.

Det må endelig ikke være noget med kanel i! PUHA!!!

Pft

Svend Åge

Fra : Max

Dato : 13-01-11 22:20

Hej Svend

> Har før købt det pr postordre fra Holland, men det kunne jo være at
> det var til at købe lidt tættere på?

Hvis man søger på lakrids te, ja så ser det ud som om at det
er et temlig almindeligt produkt. Så har du en kaffe/te butik
i nabolaget er der store chancer for at de her det.

Max

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 13-01-11 23:27

Den 13/01/11 22.16, Svend skrev:
> Er der nogen der ved hvor man kan købe lakrids the i Danmark? Netto har
> nogen gange haft Pickwicks Zoethout som spotvarer, men det er længe
> siden jeg faldt over det sidst.

Zoethout er hollandsk for lakridsrod - ordret betyder navnet "sødt træ".

> Har før købt det pr postordre fra Holland, men det kunne jo være at det
> var til at købe lidt tættere på?

Man kan købe lakridsrodste i enhver helsekostforretning.

Danmarks (tror jeg) største grossist ligger i øvrigt ikke langt fra
8660, nemlig i Hørning, men de sælger vist ikke til private. Køb deres
"Lakridsrod, fint skåret".

Jeg havde ikke hørt om Pickwicks Zoethout, men google afslører at det er
en blanding af lakridsrod og oolong, så den kan du jo forsøge at lave selv.

/Lars

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-01-11 10:15

On 2011-01-13 22:16, Svend wrote:
> [...]
> var til at købe lidt tættere på?
>
> -Bor i 8660.
>
> Det må endelig ikke være noget med kanel i! PUHA!!!

Som de andre skriver - i næsten alle helstkost og te-forretninger.

Ellers tag et kig på nettet - f.eks. her hos min "yndlings-te-shop":
http://tante-t.dk/the-35/urtebryg-49/lakridsrod-oeko-438.html

Mvh
Johan

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 14-01-11 11:24

On 14-01-2011 10:15, Johan Holst Nielsen wrote:

> Ellers tag et kig på nettet - f.eks. her hos min "yndlings-te-shop":
> http://tante-t.dk/the-35/urtebryg-49/lakridsrod-oeko-438.html

Hos Tiger butikkerne hvor man også kan købe krydderier, har de hakket
Lakridsrod til en 10,-

Noget billigere end hos Tante-T.dk

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-01-11 09:42

On 2011-01-14 11:23, Soren 'theDiver' Reinke wrote:

> Hos Tiger butikkerne hvor man også kan købe krydderier, har de hakket
> Lakridsrod til en 10,-
>
> Noget billigere end hos Tante-T.dk

Og andet kvalitet imo.

Du kan også få billig grøn te i f.eks. Søsterne Grene.... men smagen er
en helt anden...

/Johan

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 17-01-11 10:38

Den 17/01/11 09.41, Johan Holst Nielsen skrev:

> Og andet kvalitet imo.
>
> Du kan også få billig grøn te i f.eks. Søsterne Grene.... men smagen er
> en helt anden...

Tigers lakridsrodste smager efter mening fint.
Jeg skal ikke kunne udtale mig om Søstrene Grenes grønne te.

Mvh. Lars

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-01-11 12:55

On 2011-01-17 10:38, Lars Kongshøj wrote:

> Tigers lakridsrodste smager efter mening fint.
> Jeg skal ikke kunne udtale mig om Søstrene Grenes grønne te.

Smag og behag... synes sagnes jeg kan smage forskel. Men Tigers er en
del bedre end f.eks. Søsternes Grenes som er helt elendig. Tiger har jeg
dog kun smagt en enkelt gang :)

Jeg holder fat i de 3 forskellige te-forretninger jeg købet te hos... så
ved man hvad man får - selvom man betaler lidt ekstra for
service/udvalg/smag :)

/Johan

Fra : Mads Toftum

Dato : 14-01-11 17:37

On Thu, 13 Jan 2011 22:16:29 +0100, Svend <svaageNOSPAM@post7.tele.dk> wrote:
> Er der nogen der ved hvor man kan købe lakrids the i Danmark? Netto har
> nogen gange haft Pickwicks Zoethout som spotvarer, men det er længe siden
> jeg faldt over det sidst.

Den lokale (Frederiksberg) Føtex har haft dem fast i nogen
måneder. Det er sikkert det samme med Bilka.
Alternativt findes de online hos f.eks. www.nemlig.com og mange
andre hvis man googler.

vh

Mads Toftum
--
http://soulfood.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-01-11 17:48

> [...]

> det var til at købe lidt tættere på?
>
> -Bor i 8660.
>
> Det må endelig ikke være noget med kanel i! PUHA!!!

den du selv nævner er normalt til salg i føtex/bilka/kvikly. Pas på med
at drikke for meget af den. Det er ikke super sundt for blodtryk og
mave (står også på pakkerne).

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-01-11 14:01

Kim Schulz skrev den 14-01-2011:
> Pas på med
> at drikke for meget af den. Det er ikke super sundt for blodtryk

Med én liter om dagen kom mit blodtryk helt op at ringe efter nogen tid
;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Emil

Dato : 14-01-11 21:05

"Svend" wrote:

>Er der nogen der ved hvor man kan købe lakrids the i Danmark? Netto har
>nogen gange haft Pickwicks Zoethout som spotvarer, men det er længe siden
>jeg faldt over det sidst.

Lakridsrod kan købes mange steder. F.eks, her:
<http://www.e-deli.dk/products/productlist.aspx?searchtext=lakrids>

Vælg de hele stænger (de bevarer smagsstofferne bedst) og knus dem
selv med kniv, hammer, kødhammer eller i skruestik.

De bedste (friskeste) stænger, som jeg har købt, var fra Matas.

m.v.h. Emil

Fra : AJ

Dato : 14-01-11 22:07

"Svend" <svaageNOSPAM@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der ved hvor man kan købe lakrids the i Danmark? Netto har
> nogen gange haft Pickwicks Zoethout som spotvarer, men det er

Jeg køber Pickwick liquorice i Brugsen. Den smager rigtig godt, man kan lade
thebrevet blive i koppen, så den rigtig kommer til at smage af lakridsrod
:0) Der står på pakken, at man max må drikke to kopper pr. dag.

--
AJ

Fra : Svend

Dato : 24-01-11 17:21

"AJ" <ajogkuglerne@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> lade thebrevet blive i koppen, så den rigtig kommer til at smage af
> lakridsrod :0) Der står på pakken, at man max må drikke to kopper pr. dag.

Hej AN og alle I andre.

Tak for respons.

Sandelig om ikke jeg fandt det i Superbrugsen i Stilling! Og så oven i købet
på tilbud så 2 pakker for 19.95. Det smager som det skal, men I har ret i at
det går ikke helt godt sammen med forhøjet blodtryk, såeh.. Det må nydes med
måde.

Jeg må lære at kikke lidt bedre efter en anden gang, men jeg synes nu ellers
jeg har nærlæst hylderne med the.

Vh

Svend

Fra : Kirsten Marker

Dato : 16-01-11 12:05

Hej

Perch`s Thehandel i København har Lakridsrodsthe til kr. 32.- pr 100 g, her
køber jeg alle mine forskellige theer, fordi udvalget her er stort og 1
klasses og der sendes til overalt på kloden, prøv at gå ind på hjemmesiden
www.perch`s Thehandel, København, det er lidt af en oplevelse, alle theer
er afbilledet og frister!
Husker ikke portoen, men plejer at være rimelig.

Mvh/Kirsten