Hvilen saftpresser?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 13-01-11 11:41

Hej

Kan nogen herinde anbefale en god kraftig saftpresser?

Den behøver ikke kunne presse saften ud af en tvebakke, men må godt
kunne lave saft af andet end appelsiner og citroner.

Mvh
Anders

Fra : mog

Dato : 16-01-11 17:40

Den 13-01-2011 11:40, Anders T. Nielsen skrev:
> Hej
>
> Kan nogen herinde anbefale en god kraftig saftpresser?
Jeg syntes ikke jeg er kompetent til at udtale mig om hvilken der er bedst!
Men jeg har besluttet ikke at investere i en, har købt en for længe
siden i Metro, men leverede den tilbage hurtigt!

Alt for meget rengøring for når du lige har lyst til at få saften af
forskellig frugt, som det tager et øjeblik at lave, så tager rengøringen
af bæstet rigtig lang tid!

Ellers prøv at se på TÆNK'S hjemmeside!

mog

Fra : Hauge

Dato : 16-01-11 17:50

Den 16-01-2011 17:40, mog skrev:
> Alt for meget rengøring for når du lige har lyst til at få saften af
> forskellig frugt, som det tager et øjeblik at lave, så tager rengøringen
> af bæstet rigtig lang tid!

Nu er det sikkert en saftcentrifuge du omtaler, en presser er jo noget
helt andet.

Mvh Hauge

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 16-01-11 19:24

Den 16-01-2011 17:50, Hauge skrev:

> Nu er det sikkert en saftcentrifuge du omtaler, en presser er jo noget
> helt andet.
>
> Mvh Hauge

Hvad er forskellen på de to ting? Ja, jeg kan tænke mig at den ene
presser og den anden centrifugerer, men kan den ene kun klare nogle ting
og den anden nogle andre?

Og hvad med priserne?

Mvh
Anders

Fra : Hauge

Dato : 16-01-11 19:39

Den 16-01-2011 19:24, Anders T. Nielsen skrev:
> Hvad er forskellen på de to ting? Ja, jeg kan tænke mig at den ene
> presser og den anden centrifugerer,

Godt du selv kan svare ;)

> men kan den ene kun klare nogle ting
> og den anden nogle andre?

Nu er jeg ret sikker på, at der ikke er ret mange der har en presser
hjemme i køkkenet, men en centrifuge.. Så umiddelbart er prisen den
største forskel på de forskellige modeller, altså udover design, hvilket
jo er vigtigt i et samtalekøkken ;)

Jeg kan umiddelbart ikke se forskel på den aktive del i de dyre hhv. de
billige modeller.
Jeg har en IdéLine der er omkring 20 år gammel, den kostede 79 kr.
dengang, og er opbygget efter samme princip som de dyre til 1200 kr. i
dag, den er dog ikke så "pæn", hvilket de pæne i dag dog heller ikke er.

Mvh Hauge

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 21-01-11 05:15

On 16 Jan., 17:40, mog <bb3...@mail.tele.dk> wrote:

> Alt for meget rengøring for når du lige har lyst til at få saften af
> forskellig frugt, som det tager et øjeblik at lave, så tager rengøringen
> af bæstet rigtig lang tid!

Tja, tjo, konen har en, som hun bruger en del. Hvis man skiller den ad
og skyller den under hanen med det samme, tager rengøringen måske 1-2
minutter. Lader man den stå på køkkenbordet og vender tilbage nogle
timer senere, SÅ har man balladen.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang