sejlnummer
Fra : Torben Pd 57 Sirius

Dato : 12-01-11 14:18

Hej NG.

Jeg har været så heldig, at arve et storsejl til min Polaris Drabant,
det er bedre end det jeg har. Er der nogen der ved hvordan jeg selv,
kan skifte nummeret ud, sejlmageren skal have niget der ligner en
tusse for det.

Glæder mig til tøvejret i week enden, det minder da lidt om forår.

God vind
Torben
Pd 57 Sirius

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 12-01-11 14:56

Måske kan du bruge dette råd fra Wayfarerfolket:

Teknikken med at fjerne gamle numre er, at man med en pensel smører
renset benzin på bagsiden af numrene ad flere omgange over ca. 20 min.
Derpå kan numre og lim trækkes af ganske let og uden gamle limrester
tilbage på sejlet. Fire numre kan på den måde fjernes på ½ time.
Hvis man derimod starter med at påsmøre renset benzin på forsiden af
numrene bliver limen hængende og operationen tager ca. 1 time pr.
ciffer.
Renset benzin virker rigtig godt, og der skal ikke bruges skrappere
midler som
f. eks fortynder.

God fornøjelse med arbejdet.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 13-01-11 03:13

Ved fremstillingen af det nye nummer er her kravene til
dimmensioneringen:

Nationalitetsbogstaver og sejlnumre skal have følgende dimensioner,
I.h.t. ISAFs kapsejladsregler:

Højde: 375mm.
Stregtykkelse: 50mm.
Bredde: 250mm undtaget tal 1 og bogstav I.
Afstand mellem tal og bogstaver 75mm.

Mvh/Harding