fwrite med funktion
Fra : Martin

Dato : 13-01-11 15:11

Jeg har en php funktion kaldet menuliste()

Den laver et udtræk af 3 mysql tabeller med indbyrdes relationer og
præsenterer resultatet pænt på skærmen med kaldet:

menuliste();

Jeg vil nu gerne samtidig skrive denne menuliste til en fil kaldet
menuliste.txt

Jeg åbner txt-filen således:
$fil=fopen("menuliste.txt", "w");

Hvordan får jeg outputtet af funktionen menuliste() ind i "????"
- så det også bliver outputtet i menuliste.txt filen?

fwrite($fil, "????");

og lukker så txt-filen her:
fclose($fil);

Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-11 15:37

Martin skrev:

> Den laver et udtræk af 3 mysql tabeller med indbyrdes relationer og
> præsenterer resultatet pænt på skærmen med kaldet:

Hvilken variabel indeholder oplysningerne der skrives til
skærmen?

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 13-01-11 18:29

On 13-01-2011 15:11, Martin wrote:
> [...]
>
> Hvordan får jeg outputtet af funktionen menuliste() ind i "????"
> - så det også bliver outputtet i menuliste.txt filen?

file_put_contents($fil, menuliste());

DOG hvis der ikke står echo eller print i din menuliste funktion så
ville jeg gøre således

$menu = menuliste();
file_put_contents($fil, $menu);
echo $menu;

Så skal den kun parse hele funktionen inkl database opkald éen gang.

Hvis derimod står en masse echo'er i din menuliste funktion, så kan du
enten vælge at starte output bufferen* op, eller kalde funktionen 2 gange

Eller noget helt 3., skrive din funktion som så den returner resultatet
istedet for at echo det direkte.

* = http://php.net/manual/en/book.outcontrol.php

Fra : Martin

Dato : 13-01-11 18:30

On 13-01-2011 18:28, Martin wrote:
> DOG hvis der ikke står echo eller print i din menuliste funktion så
> ville jeg gøre således
>
> $menu = menuliste();
> file_put_contents($fil, $menu);
> echo $menu;

og det gør den så, så denne metode kan ikke bruges...