Rigtig hanhund
Fra : Pwh

Dato : 11-01-11 21:21

Var en tur på Engen i går.
En hundelufterdame brokkede sig over at balledyret lettede ben op af hende,
hvor sart kan man værer )))

/Jens (hvis Balledyr triggede 49kg på dyrelægens sidste uge)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-01-11 21:33

Pwh har bragt dette til verden:
> En hundelufterdame brokkede sig over at balledyret lettede ben op af hende,
> hvor sart kan man værer )

Hæ hæ :)

> /Jens (hvis Balledyr triggede 49kg på dyrelægens sidste uge)

Det var s*tme ikke så lidt!

Hvorhenne stopper han?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-01-11 22:09

> Det var s*tme ikke så lidt!
>
> Hvorhenne stopper han?

Har jeg også spurgt ham om :))))

Det sjove er at det ikke ar gået op for knægten at han er blevet stor,
han støder ind i hylder, ect hvor han kunne gå under før.
Så han er stor i krop, men lille i sind

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-01-11 22:13

Pwh sendte dette med sin computer:
> Det sjove er at det ikke ar gået op for knægten at han er blevet stor,
> han støder ind i hylder, ect hvor han kunne gå under før.

Hæ hæ :)

> Så han er stor i krop, men lille i sind

Går nok over :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 11-01-11 21:39

Pwh:
> Var en tur på Engen i går.
> En hundelufterdame brokkede sig over at
> balledyret lettede ben op af hende,
> hvor sart kan man værer )))
Ha ha det har Milo også præsteret.
Damen blev dog ikke sur men mundlam

Har nogen schæfervenner hvis hanhund konskvent
gør det hvis den møder samme kvinde på
træningsbanen.

Som lomme psykolog gætter jeg på at disse kvinder
er skræmte og udsender angslugt der får hunden
til at vise dominans.

> /Jens (hvis Balledyr triggede 49kg på
> dyrelægens sidste uge)

Ja så har han snart Milovægt.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-01-11 22:16

jopa, skrev:

> Ja så har han snart Milovægt.

Jeps, 8? mdr gammel :))

Det "sjove" er at han ser for mig ikke specielt stor ud pt.
Feks den Schæfer han leger med som er 5 mdr (og på højde med ballen)
Men den er bare så meget mere "skvattet" (Balder vejer 20-25kg mere)

Også sjovt at se min Angel prøve at tryne ham.
Gik let til at starte med, nu skal hun sgu arbejde for det

Fra : jopa

Dato : 11-01-11 22:35

Pwh forklarede:

> [...]
> Feks den Schæfer han leger med som er 5 mdr (og
> på højde med ballen)
> Men den er bare så meget mere "skvattet"

Kan du stadig lide ham

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-01-11 10:26

jopa, skrev:

> Kan du stadig lide ham

Han er indtil videre en hund lige efter mit hoved
Holdt self meget af Tyson, men hans sind passede på flere
punkter ikke rigtigt til mig.
Der går jeg meget bedre i spænd med Angel og Balledyret.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-01-11 13:18

Den 12-01-2011, skrev Pwh:

> Der går jeg meget bedre i spænd med Angel og
> Balledyret.

OT er hushandel helt gået i stå ?

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-01-11 16:55

jopa, skrev:

> OT er hushandel helt gået i stå ?

Fulstændigt.
Bliver ikke aktuelt før der kommer gang i beskæftigelsen igen.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-01-11 17:44

Efter mange tanker skrev Pwh:
> jopa, skrev:

> Fulstændigt.
> Bliver ikke aktuelt før der kommer gang i
> beskæftigelsen igen.

Nej det var nok for opskruet på et tidspunkt, men
skal nok komme igen.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Leyna

Dato : 27-02-11 23:41

On Wed, 12 Jan 2011 10:26:00 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> [...]
>punkter ikke rigtigt til mig.
>Der går jeg meget bedre i spænd med Angel og Balledyret.

Nu kan jeg godt se at jeg har været fraværende alt, alt for længe, for
jeg har ingen anelse om, hvem Balledyret er, og sidder og bliver helt
ked, da det ser ud til at Tyson er ude af billeder nu?
Undskyld mit fravær - kan jeg mon få en hurtig up-date?

Leyna

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-02-11 23:51

Leyna tastede følgende:
> [...]
> ked, da det ser ud til at Tyson er ude af billeder nu?
> Undskyld mit fravær - kan jeg mon få en hurtig up-date?

Tyson = RIP
Balledyret = "rotte"-afløser
Jens?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : John

Dato : 28-02-11 12:42

Leyna kom med denne ide:

> [...]
> hvem Balledyret er, og sidder og bliver helt ked,
> da det ser ud til at Tyson er ude af billeder
> nu? Undskyld mit fravær - kan jeg mon få en

Det er Jens der har fået en afløser for Tyson der
er død.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Leyna

Dato : 28-02-11 17:14

On Mon, 28 Feb 2011 12:41:34 +0100, John <admin@jp-web.invalid> wrote:

>Leyna kom med denne ide:

>Det er Jens der har fået en afløser for Tyson der
>er død.

Joeh, så meget havde jeg jo regnet ud - ja altså bortset fra at Tyson
skulle være død, for han er (var) da på alder med mine...?
Og at Jens' nye hunderr en rotte overrasker mig jo heller ikke.
Det har han jo fablet om i en evighed.

Hvad med din Milo?Han lever forhåbentligt stadig og har det godt?
(Og æder nogle katte...?)

Fra : John

Dato : 28-02-11 17:21

Leyna kom med følgende:

> Hvad med din Milo?Han lever forhåbentligt stadig
> og har det godt? (Og æder nogle katte...?)

Han har det fint, er jo kun seks somre.

Han gylpede et kattehalsbånd op i går så lidt får
han da at spise.

Hvad har du lavet Leyna har de haft lukket for
strømmen til din puter.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Leyna

Dato : 28-02-11 17:53

On Mon, 28 Feb 2011 17:21:17 +0100, John <admin@jp-web.invalid> wrote:

>Leyna kom med følgende:

>Han har det fint, er jo kun seks somre.

Ja, så er han jo lidt ældre end Oy og et par år yngre end de to gamle,
som osse lever i bedste velgående.

>Hvad har du lavet Leyna har de haft lukket for
>strømmen til din puter.

Dog ikke, men det var lige før. Vi har haft en gevaldig kamp med vores
el-selskab over en gigantisk efterregning (56k), som jeg naturligvis
ikke mente kunne være berettiget. Sagen har nu kørt gennem ankenævnet
og i dag sidder vi så med en kæmpegæld. Det er en laaang historie, som
jeg ikke skal bebyrde nogen med, men årsagen var åbenbart et defekt
kraftkabel (som vi var uvidende om), der afladede strøm (eller hvad
det nu hedder). Kablet var i stalden og jeg er lykkelig over, at vi
ikke har dyr derude og stort set ikke kommer der. I hvert fald har jeg
været nærmest paranoid med at bruge så lidt el, som muligt, og derfor
har min online tid osse været stærkt begrænset.

Men nu handler det jo om hunde her, så en lille opdate :
Vaks bliver 9 år i år, og han trives ganske fint. Dog har han ind
imellem lidt problemer med trapperne. Specielt om morgenen, når han
skal ned, men han er så osse lige i overkanten vægtmæssigt. (46 kg)

Hans bliver osse 9 i år, og han er blevet en rigtig glad og tryg hund
efterhånden. Han har ikke de store aldersproblemer, men stadig lidt
tør og dårlig hud. Dog ingen eksem.

Oy bliver 5 i år, og han er stadig lige så underlig som da han var
yngre. Jeg sværger på at den hund har humor - og en syg form for
denne. Han bider ikke vores møbler, tøj eller sko i stykker mere,
men er faktisk blevet en rigtig dejlig hund.

Maggie sagde vi farvel til for nogle måneder siden. Hun var ellers ved
(lod det til) at komme sig efter en katastrofal omplacering. Hun var
blevet væsentligt roligere (herhjemme) og hun bed ikke så meget i
stykker mere, men man kunne dog ikke have nogle former for fødevarer
stående frit tilgængelige. Det havde vi sådan set lært at leve med,
men da hun så pludselig også blev total urenlig igen, så måtte jeg
tage den hårde sidste tur til dyrlægen. Det var det rigtige valg, for
hun var en utrolig usikker og frygtsom hund (ikke herhjemme, men
ellers), og psykisk ville hun aldrig blive stabil. Jeg savner hende
voldsomt, for lige så problematisk hun var, lige så kærlig var hun.

Efter Maggie forlod os, er der faldet en utrolig ro over huset og
hunde og katte kan nu sagtens være i samme lokale allesammen. Flokken
trives!

Fra : John

Dato : 28-02-11 18:19

Leyna skrev:

> Efter Maggie forlod os, er der faldet en utrolig
> ro over huset og hunde og katte kan nu sagtens
> være i samme lokale allesammen. Flokken trives!

Lyder lækkert bortset fra det med strømmen

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 28-02-11 22:00

Leyna, skrev:

> [...]
> ked, da det ser ud til at Tyson er ude af billeder nu?
> Undskyld mit fravær - kan jeg mon få en hurtig up-date?

Hej igen Leyna

Som de andre skriver er Tyson her desværre ikke mere.
Han blev aflivet i Maj sidste år da han havde fået ondartet kræft.
Det gik heldigvis hurtigt, 1 mnd fra det blev konstateret til jeg var
nød til at få ham aflivet, det gjorde sgu ondt

Lang historie kort.
Angel blev småsær af at værer alenehund, og jeg følte mig amputeret
ved kun at have en hund med ud på turene, der manglede bare noget
Så efter at have snøftet nogle uger begyndte jeg at lede i DKK's hvalpelister
for at finde en Rotte, som du ved jeg har sukket efter.
Jeg turde så ikke få en tæve mere til hende den dominante Angel, så det blev en hanhund.
Balder som var den største og roligste af dem fik jeg så hjem til min sommerferie startede i juli.
Der gik lige 2-3 uger inden Angel accepterede ham, men nu kører det bare med de to,
de er meget ens af sind, hvor hende og Tyson var ret forskellige, men glade for hinanden.
Angel er så blevet nomal igen, og Balder som nu er en stor dreng på 10mdr og +50kg udvikler sig
helt perfekt. Han har et rigtigt dejligt roligt sind, ikke det mindste agrassiv, kan lege med alle hunde.

Du kan se ham her.
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=54393
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=56594
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=58878

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-03-11 10:00

On Mon, 28 Feb 2011 21:59:53 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> [...]
>Det gik heldigvis hurtigt, 1 mnd fra det blev konstateret til jeg var
>nød til at få ham aflivet, det gjorde sgu ondt

Det gør bare rigtig ondt, men på den anden side mener jeg at det gør
mere ondt at se kræften æde kroppen langsomt, som det ofte sker med
mennesker.
Jeg har jo selv prøvet at få aflivet en hund (min allerførste hund
faktisk) pga. kræft, og selvom det var slemt, så var det for intet at
regne mod aflivningen af Maggie. Hun var jo fysisk i topform (måske
lidt for rund), men mentalt var hun SÅ skadet, at jeg ikke kunen rette
det op. Vi havde hende i lidt over et år i sidste omgang, før jeg
måtte erkende mit nederlag, og hun var for skadet til at komme andre
steder hen. Det ville jeg simpelthen ikke byde hende.

>Lang historie kort.
>Angel blev småsær af at værer alenehund, og jeg følte mig amputeret
>ved kun at have en hund med ud på turene, der manglede bare noget

Og her er det så gået helt anderledes. Oy ledte godt nok lidt efter
sin legekammerat, men efter et par dage var det overstået, og han
vendte tilbage til at lege med farmand igen. Hvalpeadfærden (som
Maggie absolut ikke havde lagt fra sig) smittede af på Oy, men nu er
han blevet alderssvarende. Vaks og Hans søger ofte vores selskab nu,
og det får mig til at indse, at Maggie vist tog alle resourcerne. Der
er pludselig ingen vilde kattejagter rundt i huset, og lige i starten
var her altså lidt FOR stille. hehe... luxus problem.

>Du kan se ham her.
>http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=54393
>http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=56594
>http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=58878

FØJ! Hvor er han bare lækker. hehe.. Man det er Angel nu osse. *SUK*
Tillykke med ham. Jeg er en lille smule misundelig.

Fra : Pwh

Dato : 01-03-11 22:22

Leyna, skrev:

> FØJ! Hvor er han bare lækker. hehe.. Man det er Angel nu osse. *SUK*
> Tillykke med ham. Jeg er en lille smule misundelig.

Han er Fars "lille" puttetrold :))
Har bevidst oplært ham til at blive førerfikseret ved at han fra dag 1 sov hos mig.
Probs er bare nu at han fylder :)))
Men han er den af de tre hunde jeg har haft der er mest klistret til mig,
hænger nok sammen med at Angel afviste ham det første stykke tid, kommer mig til gode.

Det er så noget snot nu at race er kommet på "obslisten", men hvad kan jeg gører ved det ?

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-03-11 23:08

On Tue, 1 Mar 2011 22:21:34 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Det er så noget snot nu at race er kommet på "obslisten", men hvad kan jeg gører ved det ?

Ikke det fjerneste. Betyder det så (hvis de altså bliver forbudt), at
dem der nu findes skal iføres mundkurv i offentligt rum?
I så fald vil Oy osse komme i klemme, da han er registreret som
Rottweilerblanding. Jeg giver ham faneme ikke mundkurv på.

Fra : Pwh

Dato : 02-03-11 08:49

Leyna, skrev:

> [...]
> I så fald vil Oy osse komme i klemme, da han er registreret som
> Rottweilerblanding. Jeg giver ham faneme ikke mundkurv på.

Det betyder at de skal føres i max 2M line og have mundkurv på.
Der må ikke i fremtiden avles på dem, self heller ikke blandinger.
De må heller ikke formidles videre til ny ejer.

Min Angel (lab/rotte) er heldigvis registreret som labblanding,
og man skal have et skarpt øje for at se rotten i hende.

/Jens