Netgear cg3000 usb port
Fra : test

Dato : 11-01-11 13:41

Goddag.

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe men jeg forsøger.

Jeg har et Netgear cg3000 modem fra YouSee og bagpå er der en usb port.
Dener fra Netgear deaktiveret, hvorfor det ved jeg ikke. Nu kommer så
spørgsmålet, hvordan får man den aktiveret?

Fra : Ole C

Dato : 11-01-11 14:31

test skrev blandt andet:

> Jeg har et Netgear cg3000 modem fra YouSee og bagpå er der en usb
> port. Dener fra Netgear deaktiveret, hvorfor det ved jeg ikke. Nu
> kommer så spørgsmålet, hvordan får man den aktiveret?

YouSee har formentlig fået lavet en firmware der udelukker brug af
USB-porten.
Hvorfor må du spørge YouSee om, men jeg gætter på at det er for at slippe
for at skulle give support på den funktion....

--
vh
Ole C

Fra : test

Dato : 11-01-11 15:15

De oplyser at "
Altså vi har aldrig udsendt en sådan firmware, og disse modemer er lavet
specielt til YouSee. Men hvis du finder en løsning til at tage porten i
brug, er du selvfølgelig velkommen til det."

Så jeg tænkte at hvis der derude er en der har dette stykke software til en
Netgear cg 3000 hvor usb porten virker så var det vel bare at indstalere
den, eller hvad?

Fra : Ole C

Dato : 11-01-11 16:21

test skrev blandt andet:

> De oplyser at "
> Altså vi har aldrig udsendt en sådan firmware, og disse modemer er
> lavet specielt til YouSee.

CG3000 er da ikke et modem forbeholdt YouSee:
http://www.netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/cable-gateways/CG3000_CG3100.aspx
- men der kan naturligvis være tale om en serie, der er fremstillet
specielt til YouSee...

> Men hvis du finder en løsning til at tage
> porten i brug, er du selvfølgelig velkommen til det."

Det lyder da ellers godt, men du skal lige være opmærksom på, at der
tilsyneladende er tale om en version 1.1 USB-port:
http://www.comhem.se/blob/view/-/19294/data/7513/-/Netgear_CG3100.pdf.pdf
- så det er jo ikke nogen hurtigløber....

> Så jeg tænkte at hvis der derude er en der har dette stykke software
> til en Netgear cg 3000 hvor usb porten virker så var det vel bare at
> indstalere den, eller hvad?

Det er stærkt begrænset hvad der står om USB-porten i ovenstående manual -
og man får nærmest en opfattelse af at den umiddelbart virker.
Du har vel prøvet at slutte noget til den?

Det ser ikke ud til at Netgear har sendt en opdateret firmware ud....

--
vh
Ole C

Fra : test

Dato : 11-01-11 18:50

Ja jeg har prøvet at tilslutte en usb ting til porten og den virker ikke.

Jeg kan ikke umilbart se det er en usb 1,1 som du siger for enten har jeg
misset det i teksten eller også så står det der ikke, har printet den ud "60
sider".

Men hvis der firmware der sidder i er lavet spec til yousee som de påstår,
hvad ville der så ske ved at instalere den som netgear har frigivet sammen
med modemet til "normal" salg?

Fra : Brian Kals

Dato : 11-01-11 20:21

Den 11-01-2011 18:49, test skrev:

> Men hvis der firmware der sidder i er lavet spec til yousee som de påstår,
> hvad ville der så ske ved at instalere den som netgear har frigivet sammen
> med modemet til "normal" salg?

Hvordan vil du gøre det, hvis du ikke kan firmware update dit modem fra GUI?

Mvh
Brian.

Fra : Ole C

Dato : 11-01-11 21:44

test skrev blandt andet:

> Ja jeg har prøvet at tilslutte en usb ting til porten og den virker
> ikke.

Ok.

> Jeg kan ikke umilbart se det er en usb 1,1 som du siger for enten har
> jeg misset det i teksten eller også så står det der ikke, har printet
> den ud "60 sider".

Appendix A: Technical Specifications - side A-3.

> Men hvis der firmware der sidder i er lavet spec til yousee som de
> påstår, hvad ville der så ske ved at instalere den som netgear har
> frigivet sammen med modemet til "normal" salg?

Det er ikke til at sige noget om...
Men måske det kan lade sig gøre at lave en kopi af den firmware der ligger i
"maskinen"?

--
vh
Ole C

Fra : test

Dato : 12-01-11 13:53

Hej Ole.

Det der med en kopi,det må du lige forklare. Er ikke professer i edb så

Fra : Ole C

Dato : 12-01-11 14:42

test skrev blandt andet:

> Hej Ole.
>
> Det der med en kopi,det må du lige forklare. Er ikke professer i edb

Det er et skud i tågen - og muligvis ikke særligt sandsynligt. Men det bør i
givet fald fremgå af processen inden den nye firmware lægges ind om en kopi
af den "gamle" firmware kan laves.
Eller hvis YouSee er så samarbejdsvillige som de giver udtryk for, så bør de
jo kunne give dig en kopi af deres firmware, så du har den i reserve.
Jeg kan se på nettet, at andre Netgear-produkter ikke ser ud til at have
problemer med en "roll back" af firmware.

Hvis du kaster dig ud i det, bør du i øvrigt afgjort have en kablet
forbindelse mellem pc og modem/router under processen.

Og så synes jeg måske du skulle overveje om det hele er ulejligheden værd,
eller om ikke du ville have større fornøjelse af at hægte en egen router bag
YouSees modem/router (som så måske bør omstilles til den funktion).
Det vil nok give dig større handlefrihed.....

--
vh
Ole C

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-01-11 08:27

"Ole C" <mail@olec.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> able-gateways/CG3000_CG3100.aspx
> - men der kan naturligvis være tale om en serie, der er fremstillet

OP har nok fået det svar fordi OP har nævnt han anvender YouSee.

Som Netgear selv udtaler og man også kan læse ud fra ovenstående URL er
CG3000 ikke en hyldevare, men en router Netgear producerer til distribution
igennem kabel udbydere.

Da firmwaren til routeren desuden tilrettes i sidste ende af kabel
udbyderen, henviser Netgear så også til disse for evt. firmware updates
o.lign.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-01-11 01:57

Brian Kals wrote:

> Hvordan vil du gøre det, hvis du ikke kan firmware update dit modem fra
> GUI?

JTAG

--
Jesper Lund

Fra : KristianJacob

Dato : 06-02-11 22:26

USB porten er til at sætte en printer på, og den er ikke deaktiveret fra
YouSee.
...men men, den er ikke særlig stabil, får nemt modemet til at genstarte.

KristianJacob