bruge et link til at markere elementer på ~
Fra : Lauge B

Dato : 11-01-11 12:42

Hej,
Nu kan i så fortælle mig om det er det rigtige sted at spørge.

Jeg vil høre om det kan lade sig gøre at fabrikere et link på en sådan
måde at det

Fra : Lauge B

Dato : 11-01-11 12:52

On Tue, 11 Jan 2011 11:42:16 +0000, Lauge B wrote:

> Hej,
> Nu kan i så fortælle mig om det er det rigtige sted at spørge.
>
> Jeg vil høre om det kan lade sig gøre at fabrikere et link på en sådan
> måde at det

... markerer et eller flere elementer på en anden side. Lidt ligesom et
anchor men sådan så at det ikke bare leder til det rette sted på siden
men kan bruges til at highlighte elementerne på.

Er det noget der kan gøres i html, eller er det et serverside/javascript
spørgsmål?

Mvh.
Lauge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-11 13:04

Den 11-01-2011 12:52, Lauge B skrev:

> .. markerer et eller flere elementer på en anden side. Lidt ligesom et
> anchor men sådan så at det ikke bare leder til det rette sted på siden
> men kan bruges til at highlighte elementerne på.

Er det begge to dine egne sider?

> Er det noget der kan gøres i html, eller er det et serverside/javascript
> spørgsmål?

Det kan gøres med såvel serverside som med JavaScript, men
det kræver, at begge sider er dine egne, da de begge skal
have kode til markeringen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Birger Sørensen

Dato : 11-01-11 14:33

Efter mange tanker skrev Kim Ludvigsen:

> Er det begge to dine egne sider?

> Det kan gøres med såvel serverside som med JavaScript, men det kræver, at
> begge sider er dine egne, da de begge skal have kode til markeringen.

Og at begge siderne er åbne hvis det skal være JS, og ikke er det hvis
det er serverside...
Hvad skal det bruges til?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 11-01-11 18:29

> [...]
> men kan bruges til at highlighte elementerne på.
>
> Er det noget der kan gøres i html, eller er det et serverside/javascript

Se f.ex. http://eriwen.com/javascript/highlight-search-results-with-js/
til at highlight'e ord fra url'en

Fra : Lauge B

Dato : 11-01-11 23:45

On Tue, 11 Jan 2011 14:33:19 +0100, Birger Sørensen wrote:

<snip snap>

Ja det er til egne sider og siden jeg nok kommer til at køre wordpress på
dem så må det godt være noget serverside. Jeg kommer også til at bruge
slimbox2 i en eller anden forstand så jeg kan også trække på JQuery.
Serverside er vel at foretrække ydelsesmæssigt?

At siderne er åbne hvad betyder det?

Jeg tænker det brugt til tematisk at markere grupper af billeder på den
anden side, så jeg kan lade et link fra en side føre folk til en side med
en kollektion af billeder og der have en markering af de relevante
billeder.

Mvh.
Lauge

Fra : Birger Sørensen

Dato : 12-01-11 01:11

Lauge B skrev:
> [...]
> anden side, så jeg kan lade et link fra en side føre folk til en side med
> en kollektion af billeder og der have en markering af de relevante

At de er synlige i broeseren.
Til dit formål vil et link med parametre kunne gøre det, og med
serverside markere det parametren angiver..

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Lauge B

Dato : 12-01-11 00:44

On Tue, 11 Jan 2011 18:28:46 +0100, Leif Neland wrote:

<snip>

> Se f.ex. http://eriwen.com/javascript/highlight-search-results-with-js/
> til at highlight'e ord fra url'en

Ja det er nok de ord jeg skal bruge hvis jeg skal søge løsninger.
Tak.