FTP til Qnap bag router
Fra : Filip Ravn

Dato : 10-01-11 12:38

Jeg har en Qnap filserver TS109, som jeg gerne vil tilgå fra
internettet. Den står bag en TDC router (dynamisk IP)som er
firmasponseret, så jeg kan ikke lave indstillinger på denne ude at
skulle betale 1000kr og det vil jeg helst undgå.

Jeg har læst mig lidt til at jeg vist skal have en DynDNS konto, men
mit spørgsmål er om jeg kan komme igennem min router blot med DynDNS
alene? Jeg syns ik rigtig at de vejledninger jeg har fundet på nettet
giver det fulde overblik over fremgangsmåden.

Jeg er nybegynder på området.

Filip

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-01-11 23:20

Filip Ravn wrote:

> Jeg har læst mig lidt til at jeg vist skal have en DynDNS konto, men mit
> spørgsmål er om jeg kan komme igennem min router blot med DynDNS alene?

Nej, DynDNS giver dig alene et domænenavn som du kan bruge i stedet for
din WAN IP adresse.

Du er nødt til at lave noget opsætning i routeren; ellers vil den smide
alle udefra kommende forbindelsesforsøg væk.

Alternativt skal du kigge på ting som reverse SSH tunnels, men det er
ikke ligefrem for nybegyndere.

--
Jesper Lund

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-01-11 00:28

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> [...]
> alle udefra kommende forbindelsesforsøg væk.
>
> Alternativt skal du kigge på ting som reverse SSH tunnels, men det er

Hva' med Netcat? Kører sådan en Qnap ikke Linux?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-01-11 19:03