Maxi 999
Fra : wod

Dato : 09-01-11 09:09

Jeg er pt på købers marked og har mere eller mindre besluttet mig for
en Maxi 999.

Nu er jeg imidlertid stødt på en 999'er fra 1988 som har vingekøl som
en Maxi 33 og dybgang på kun 150 cm. Jeg ved ikke om masten er
forkortet men den er også født med 28 HK Volvo. Alle kendetegn fra en
33'er?

Resten af båden er som en traditionel 999.

Hvad kan historien være på sådan en speciel Maxi 999 - nogle bud?

EzyRyder

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-11 17:56

Hej.
Har du kikket på Maximalt.dk?
Her bør du kunne finde svar på det meste.

(køber du en Maxi, må du huske på, at medlemskab af Maxiklubben er nærmest
et krav

MVH

Egon

Fra : wod

Dato : 09-01-11 10:35

On 9 Jan., 17:56, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
> [...]
>
> "wod" <frank.wodst...@magirus.com> skrev i meddelelsennews:bde13c1c-3d52-4cb9-8fca-2e84cbedaca5@s4g2000yql.googlegroups.com...
> Jeg er pt p k bers marked og har mere eller mindre besluttet mig for
> en Maxi 999.
>
> Nu er jeg imidlertid st dt p en 999'er fra 1988 som har vingek l som
> en Maxi 33 og dybgang p kun 150 cm. Jeg ved ikke om masten er
> forkortet men den er ogs f dt med 28 HK Volvo. Alle kendetegn fra en
> 33'er?
>
> Resten af b den er som en traditionel 999.
>
> Hvad kan historien v re p s dan en speciel Maxi 999 - nogle bud?

Har kigget og søgt på maximalt.dk. Har endda stillet samme spørgsmål i
deres forum men det lader til at være dødt her i vinter.

Eller tak for tippet

EzyRyder

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 09-01-11 19:28

Ja, jeg har været meget væk efter nytår. Kender svaret og det kommer på
MAXIMalt. dk inden for et par dage .....

Bjarke

Fra : wod

Dato : 09-01-11 14:06

On 9 Jan., 19:27, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-kr lleA-gmail.com>
wrote:
> Ja, jeg har v ret meget v k efter nyt r. Kender svaret og det kommer p
> MAXIMalt. dk inden for et par dage .....
>
> Bjarke

> Har kigget og s gt p maximalt.dk. Har endda stillet samme sp rgsm l i
> deres forum men det lader til at v re d dt her i vinter.
>
> Eller tak for tippet
>
> EzyRyder

Ok - Venter spændt. Tak skal du ha Bjarne.

EzyRyder

Fra : Per Kaaber

Dato : 09-01-11 22:29

Efter mange tanker skrev wod:
> [...]
> 33'er?
>
> Resten af båden er som en traditionel 999.
>
> Hvad kan historien være på sådan en speciel Maxi 999 - nogle bud?

Det er ikke en ægte Maxi999, du beskriver. Jeg mener, at Maxi har lavet
motorsejler version af 999'eren.
Har den fast vindspejl over nedganden?

--
Venlig hilsen

Per A Lot
Helmsman 35

Tidligere nabo til en Maxi999, Fighter der nu ligger i Fåborg

Fra : wod

Dato : 10-01-11 04:06

On 9 Jan., 22:28, Per Kaaber <per.k.joergensens...@mail.dk> wrote:

> Det er ikke en gte Maxi999, du beskriver. Jeg mener, at Maxi har lavet
> motorsejler version af 999'eren.
> Har den fast vindspejl over nedganden?
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Per A Lot
> Helmsman 35
>
> Tidligere nabo til en Maxi999, Fighter der nu ligger i F borg

Nej nej - Den du tænker på hedder Maxi 33 eller Maxi 34 og har
vindspejl, ratstyr og nedgang til agterkahyt. Maxi 999 og Maxi 33
deler undervandsskrog.

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 10-01-11 23:18

Jeg har lagt spørgssmål og svar på MAXImalt.dk

Bjarke