Skyline, voip/musimi, WorldOfWarcraft
Fra : Leif Neland

Dato : 10-01-11 13:18

FUT: dk.edb.netvaerk

Da vi bor så langt ude på landet, at TDC ikke kan give en upload, der
kan køres fornuftigt iptelefoni på, hvis der foregår nogetsomhelst
andet, og wow ligeledes bliver langsomt, overvejer vi Skyline.

Har de fået det til at virke nu?

Fungerer det tilfredsstillende på iptelefoni, har man acceptabel latency
på wow?

Når man ellers har fundet en fungerende antenneplacering.

Leif

Fra : Poul Færgemann

Dato : 10-01-11 13:59

Hej
Jeg har også problemer med kvaliteten af TDC ADSL via kobber, der er bare
for langt. Kan kun få 1024/128 og den hakker ofte meget idet.

Har nu prøvet Skyline i 12 dage, en 4Mb/1Mb. Det er indtil nu en god
oplevelse. Til DIX opleves pingtid ca 65ms, upload ca 3-3,5, download
0,9-0,95.
Har ikke IP telefoni.
Der er ca 4km i luftlinie med fuld LOS. Jeg har kun en indendørsenhed og
alle lamper lyser. Men det ser ud til at virke. De overholdt de 48timers
lovet levering og det virkede med det samme.

I perioder virker det som Skyline har for lidt kapacitet ud af deres netværk
da hstighed kan falde. Skal man sige andet negativt så er oplysninger på
hjemmeside og i medsendt materiale ikke særligt oplysene om deres systemer
og hvilken løsning man får leveret.
Poul

Fra : Anders Majland

Dato : 11-01-11 09:24

> [...]
> køres fornuftigt iptelefoni på, hvis der foregår nogetsomhelst andet, og
> wow ligeledes bliver langsomt, overvejer vi Skyline.

Jeg var så heldig at få det op at køre inden de overtog clearwire (forår
2009)... Men der er vist stor forskel på stabiliteten afhængigt af om det er
med den løse indendørs boks eller som fast installation med udvendig
antenne.

Jeg har en antenne

Jeg har haft væsenligt færre problemer/udfald end med TDC - men det er ikke
længe siden en fejl i en netværksopdatering lagde nettet ned i et døgn (for
mig - andre var nede i kortere eller længere tid)

Bruger dog ikke deres ip telefoni men en FRITZ!Box Fon WLAN 7270 bag deres
rrouter og telefoni konti hos viptel.

> Fungerer det tilfredsstillende på iptelefoni, har man acceptabel latency
> på wow?

Mine ping tider ligger omkring 50ms - har ingen anelse om det dur til spil