OBH Æggekoger
Fra : Ebbe

Dato : 08-01-11 10:30

Hej,er der nogen der kender en alm. OBH æggekoger til 7 æg
øverst på måleglasset er der streger fra 1-7 under disse er der
indeling til hård - mellem - blød. Hvor meget vand til 2 blødkogte æg,
man kan jo ikke bruge begge indstillinger, manualen forstår jeg ikke
mvh Ebbe

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 08-01-11 11:20

"Ebbe" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> indeling til hård - mellem - blød. Hvor meget vand til 2 blødkogte æg,
> man kan jo ikke bruge begge indstillinger, manualen forstår jeg ikke

En gryde betjenes helt uden embedseksaminer.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ebbe

Dato : 08-01-11 11:35

On Sat, 8 Jan 2011 11:20:07 +0100, Preben R. Sørensen
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Ebbe" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i meddelelsen
>
>En gryde betjenes helt uden embedseksaminer.

Ja, det klarede vi os med i 32 år, men det går ikke mere, nu skal alt
klares med et tryk på en knap, det er meget sjovere, og mindst lige så
besværligt.
mvh Ebbe

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 08-01-11 11:48

> [...]
>
> Ja, det klarede vi os med i 32 år, men det går ikke mere, nu skal alt
> klares med et tryk på en knap, det er meget sjovere, og mindst lige så

Så må du se dig om efter en elektrisk franskbrødskniv
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ebbe

Dato : 08-01-11 11:56

On Sat, 8 Jan 2011 11:48:26 +0100, Preben R. Sørensen
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Ebbe" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev

>Så må du se dig om efter en elektrisk franskbrødskniv

Ha ha, jeg havde en el kniv, som skulle kunne skære i frosne ting,
sikke noget juks, lige til skraldespanden.
mvh Ebbe

Fra : Leif Neland

Dato : 08-01-11 21:40

Den 08-01-2011 11:56, Ebbe skrev:
> Ha ha, jeg havde en el kniv, som skulle kunne skære i frosne ting,
> sikke noget juks, lige til skraldespanden.
> mvh Ebbe

Nu var den vel ordentlig indpakket?

Fra : Hauge

Dato : 08-01-11 22:02

Den 08-01-2011 21:40, Leif Neland skrev:
> Nu var den vel ordentlig indpakket?

Hvorfor da det?

/Hauge

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-01-11 12:27

> [...]
> indeling til hård - mellem - blød. Hvor meget vand til 2 blødkogte æg,
> man kan jo ikke bruge begge indstillinger, manualen forstår jeg ikke

Kig under 2 og hæld vand i til blød, hvis glasset er som dem jeg kender.
Svært at forklare men glasset skal drejes.

Steen.

Fra : Ebbe

Dato : 08-01-11 13:14

On Sat, 8 Jan 2011 12:27:15 +0100, "Steen Jakobsen" <ingen@post.dk>
wrote:

>"Ebbe" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i meddelelsen
>
>Kig under 2 og hæld vand i til blød, hvis glasset er som dem jeg kender.
>Svært at forklare men glasset skal drejes.
>
>Steen.

Tusind tak, så faldt tiøren endelig.
Det er jo fruen der er chef ude i maskinrummet, men mig der skal få
det til at fungere.
Jeg fjols havde læst manualen flere gange, nu så jeg først, at der er
tre forskellige skalaer
mvh Ebbe

Fra : Aksel

Dato : 14-01-11 10:25

"Ebbe" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> det til at fungere.
> Jeg fjols havde læst manualen flere gange, nu så jeg først, at der er

Apropos dette - så har Lidl en æggekoger til kr. 59,- . Det er da billigt!
Har købt en, og er spændt på, om den virker, og kan holde 58 - 60 C. på
"holde varm" knappen.

Mvh
Aksel

Fra : Aksel

Dato : 14-01-11 20:00

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Apropos dette - så har Lidl en æggekoger til kr. 59,- . Det er da
> billigt! Har købt en, og er spændt på, om den virker, og kan holde 58 -
> [...]

Jeg har nu afprøvet apparatet og kan meddele, at vandet koger selvom holde
varm - knappen er aktiveret. De får den tilbage i morgen.

Mvh
Aksel