Dokumentar om Chernobyl ?
Fra : ff@ff.com

Dato : 07-01-11 16:51

Er der nogen som kender/kan anbefale nogle gode dokumentar eller fiktions
film om Chernobyl ?

Fra : Fister

Dato : 07-01-11 20:06

After serious thinking ff@ff.com wrote :
> Er der nogen som kender/kan anbefale nogle gode dokumentar eller fiktions
> film om Chernobyl ?

Ja, DR sendte "24 timer du aldrig glemmer" om det, jeg synes at jeg fik
historien om det.
Kai

Fra : Peter Olsen

Dato : 08-01-11 14:41

Fister <But@but.but> wrote in

> Ja, DR sendte "24 timer du aldrig glemmer" om det, jeg synes at jeg
> fik historien om det.
> Kai

National Geographic serien "Seconds From Disaster" har også et Tjernobyl
afsnit, der går de langt mere bag om hvad der skete.
Serien kører pt. på både NGC og 6'eren (genudsendelser på begge kanaler),
så afsnittet dukker nok op på et tidspunkt.

--
Peter Olsen

Fra : ff@ff.com

Dato : 08-01-11 15:46

"Peter Olsen" wrote in message

> [...]

Serien kører pt. på både NGC og 6'eren (genudsendelser på begge kanaler),
så afsnittet dukker nok op på et tidspunkt.

Fedt det virker som en rigtig god udseendelse den der, takker!

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-01-11 21:10

ff@ff.com wrote:

> Er der nogen som kender/kan anbefale nogle gode dokumentar eller
> fiktions film om Chernobyl ?

Fiktion
<http://www.imdb.com/title/tt0101569/>

Jeg har ikke set den.

--
Jesper Lund

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-01-11 23:59

ff@ff.com skrev:

> Er der nogen som kender/kan anbefale nogle gode
> dokumentar eller fiktions film om Chernobyl ?

Sidste år i august så jeg den tyske dokumentar
"Tjernobyls nye beboere" fra 2008:

Den er omtalt her:
<
http://www.tvguide.dk/programmer/DR1/2010-08-19/23:30/Tjernobyls_nye_beboere

--
Herluf :·)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-02-11 06:03

"ff@ff.com" <asdf@asd.com> skrev i en meddelelse news:4d273667$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der nogen som kender/kan anbefale nogle gode dokumentar eller fiktions film om Chernobyl ?

Jeg kan juske at jeg har set et par gode dokumentar film fra BBC,
omkring Chernobyl ulykken, der er en af dem online her:
http://www.djmick.co.uk/life/bbc-documentary-chernobyl-nuclear-disaster/

Jan Rasmussen