mysql: Access denied
Fra : Kurt G

Dato : 07-01-11 13:04

Jeg ved ikke, om det er rette sted, men der indgår php-kode, så jeg
forsøger!

Jeg bruger en mysql database, som jeg (forsøger at) tilgår via noget
PHP-program:

1. mysql_connect("your.hostaddress.com", "username", "password") or
die(mysql_error()) ;
2. mysql_select_db("Database_Name") or die(mysql_error()) ;

Den første linie giver ikke nogen fejlmelding, men den anden linie skriver:
"Access denied for user 'xxx@%' to database 'MOEDER'"

Jeg har ingen problemer med at tilgå data via sitets phpadmin.

Jeg mener ikke, at jeg har password på nogen af tabellerne!

Nogen forslag?

Mvh Kurt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-01-11 13:18

Den 07-01-2011 13:03, Kurt G skrev:

> [...]
> 2. mysql_select_db("Database_Name") or die(mysql_error()) ;
>

> Den første linie giver ikke nogen fejlmelding, men den anden linie skriver:

Det er ikke en adgangskode, du mangler, det er et
rettighedsproblem for den pågældende bruger. Du skal altså
ind i phpadmin og angive, at den pågældende bruger har lov
til at læse i databasen. Husk også at give skriverettighed,
hvis der også skal kunne gemmes i databasen fra hjemmesiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Kurt G

Dato : 07-01-11 13:48

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Undgå virus og andet snavs på computeren:

Jeg har fundet ud af, at jeg har brugt tabellens navn i stedet for
databasens navn!
Så det er rigtigt, jeg havde ingen rettigheder til det jeg forsøgte.

Tak for hjælpen.

Mvh Kurt