Frøknerne Ellinor Wittrock og Olga Aagårds~
Fra : Svenn Trønning

Dato : 06-01-11 13:26

Jeg søger oplysninger om Frøken Ellinor Wittrock der var født 17. februar
1920 i København og som var uddannet sygeplejerske.

De driftige damer Frøknerne Ellinor Wittrock og Olga Aagård havde både en
ejendom, Lille Vibenshus i København, hvor hundeholdet også tog sin
begyndelse, men desuden forpagtede de senere sideløbende stedet Rødegaard,
hvor de drev kennel "Rødegård", en ejendom der hørte under Dragsholm Slot i
Fårevejle sogn i Ods herred, Holbæk amt, med opdræt af flere forskellige
terrierracer, heriblandt også den skotske terrier.

Frøknerne Ellinor Wittrock og Olga Aagård drev sammen et meget
velrenommeret plejehjem for velhavende klienter på Jagtvejen i København.

Hvad nr. havde Vibenhus i København og ligger det stadig eller er det revet
ned?

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 06-01-11 14:29

"Svenn Trønning" skrev bl.a.
> [...]

> velrenommeret plejehjem for velhavende klienter på Jagtvejen i København.
>
> Hvad nr. havde Vibenhus i København og ligger det stadig eller er det

Lille Vibenhus er navnet på ejendommen, som ligger på hjørnet af Jagtvej og
Østerbrogade. Adressen er Jagtvej 229.
Du kan læse lidt om ejendommen her:
http://www.aab23.aab.dk/Naboejendommene--2-
I Kraks adressebog fra 1967 kan man se, at den på dette tidspunkt var ejet
af civ.ing. I.P. Danø.
I ejendommen lå bl.a. et plejehjem (Skarris og Nyholm plejehjem). Måske er
det det, du efterlyser?
I dagens Krak findes der ikke et plejehjem på adressen, men ejendommen
ligger der stadig.

Mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Svenn Trønning

Dato : 06-01-11 15:59

Til Svend-Erik Lindberg

Må jeg sige dig tak for dit svar.

Nej for Frøken Ellinor døde ca. 1970 og hun holdt hundekendel i ejendommen
ca. 1940.

Med venlig hilsen

Svenn Chr. Trønning

Fra : Finn

Dato : 08-01-11 12:22

Kan se at Olga Aagard boede på adressen
Jagtvej 229 i 1919, men der er din frøken jo slet ikke født endnu.

Ved så ikke om det er samme Olga, men hun er også sygeplejerske

Kan se på Politiregisterblade her:

http://www.politietsregisterblade.dk/

Mvh Finn, 4220