en skrædder syet løsning til begynder
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-01-11 09:01

http://chokmah.dk/center/skabelon.html

så vidt jeg kan se så virker den - Iden synes jeg egentligt i al
beskedenhed er genial
at man slet og ret kan hente en zip fil med mappe og indhold også bare
gå i gang

Hvis der er nogen der har lyst til at være med til lege med denne
fremstillings form
ved at forbedre html og måske css filen så kunne det måske åbne en ny
dør til
en bedre og mere logisk og frem for alt brugervenlig fremstilling

siden (inde i skabelonen)
http://chokmah.dk/center/css.skabelon.html
har en fejl der går igen
there is no attribute "VLINK"

Hvad det i praksis betyder må guderne vide
det betyder næppe noget - men det kunne da være sjovt at lave den uden
fejl synlige eller ikke ..

Mv.
BMM

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 06-01-11 10:13

Den 06-01-2011 09:00, Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
> beskedenhed er genial
> at man slet og ret kan hente en zip fil med mappe og indhold også bare

Ok. Jeg vil gerne lave et Bungee Jump fra
Lillebæltsbroen. Men jeg gider altså ikke
sætte mig ind i alt det sorte snak de kommer
med i sportsbutikken. Jeg tror jeg køber mig et
reb og nogle elastikstropper hos Jem og Fix.

Juhuu!

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-01-11 10:41

Den 06-01-2011 10:13, Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> sætte mig ind i alt det sorte snak de kommer
> med i sportsbutikken. Jeg tror jeg køber mig et
> reb og nogle elastikstropper hos Jem og Fix.
den holder kun hvis Sportsbutikken og Jem & Fix sælger dem samme vare.

> Juhuu!

Nahh det har du misforstået det er lidt et valg i mellem Pest og kolera
for på den ene side så nære jeg ingen tvil om det du skriver hvor
besynderligt det end er skrevet
er korrekt men på den anden side så er det skrevet på en måde så det
ikke er til at forstå - hvorfor det ikke er brugbart
og da du næppe nære noget ønske om at arbejde med din pædagogske evner
og begynder at formulere tingene på en forståelig måde
så standser den der - i øvrigt holder dit billed ikke .. hvis man skulle
tage dig på ordet så vil det i praksis betyde at siden
http://chokmah.dk/center/css.skabelon.html slet og ret ikke var til at
se i de mest gængse browsere og det er noget sludder for det er den.

med min løsning der kan man hente skabelonen og begynde med det samme at
frembringe et resultat der rent faktisk virker
forstået på den måde man har et centeret html ark - hvad er meningen med
det hele ..

Det er min overbevisning at så længe tingene virker dvs. de kan ses i
Firefox så er de ok eller brugbare - men hvis der kan laves nogen
tilføjelser
der med det blotte øje tjener et gavnligt formål og forbedre html arket
og måske css filen så skal det selvf gøres ...i det omfang det er
praktisk muligt.

Mv.
BMM

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-01-11 11:14

Jørgen Farum Jensen skrev den 06-01-2011:

> [...]
> sætte mig ind i alt det sorte snak de kommer
> med i sportsbutikken. Jeg tror jeg køber mig et
> reb og nogle elastikstropper hos Jem og Fix.

Vi kommer til at savne dig Jørgen...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : shoteye

Dato : 06-01-11 03:11

On 6 Jan., 09:00, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> http://chokmah.dk/center/skabelon.html
>
> s vidt jeg kan se s virker den - Iden synes jeg egentligt i al
> beskedenhed er genial

Genialt Bo er der et sted man kan donere til udviklingen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-01-11 11:18

shoteye har bragt dette til verden:

> Genialt Bo er der et sted man kan donere til udviklingen

shoteye : et sted at spærre ham inde uden netadgang?

Bo : Tillykke med din nye css viden. Nu mangler du bare at lære at
bruge den, - og alt det andet.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-01-11 13:10

Den 06-01-2011 11:17, Birger Sørensen skrev:
> [...]
>
> shoteye : et sted at spærre ham inde uden netadgang?
>
> Bo : Tillykke med din nye css viden. Nu mangler du bare at lære at

Hej Birger

der er ingen tvil om at det er en lang tur op af bakke - men jeg
begynder at få en meget lille fornemmelse for det
mao at der rent faktisk er et forhold i mellem css filen og html arket -
men jeg har købt og læst det meste af Kim Ludvigsens hæfte
og Kim gør faktisk en dyd ud af forklare sig så alle kan være med , han
er den bedste jeg nogen sinde har set - når det gælder om at sætte folk
i gang fra ingenting til noget

men selv hans css eller stil ark øvelser der måtte jeg sgu kapitulere ...

men man skal jo også lægge sin mål sætning efter sit behov , det er jo
ikke fordi jeg skal så meget som f.eks at rette 150 html ark på en gang
ved at ændre en kode
jeg laver en side fordi jeg skal vise en eller nogen noget om noget og
så længe det bare er klart og tydeligt så er det sådan set ok ..

Men jeg har længe gerne ville det her med at center siden og det er nu
lykkedes -

og jeg har meget glæde af det med " Have lågen " (linke på det samme
html ark) som du og Dennis M lærte mig i sin tid - det er sådan nogen
ting der er skønne at kunne

jeg ved godt jeg har fået forklaret det med center mange gange - men det
nytter jo ikke når man ikke forstår forklaringen - men så viste
scootergrisen mig en side hvor det ligesom faldt på
plads jeg forstod ikke hvad der skete - men det var til at se hvor koden
var og hvor den skulle sættes ind også virkede det ..

jeg mener jo flere der kan forstå en manual jo bedre er den ...det store
problem med mange manualer er at de ikke forklare hvor at koden (en
tilføjelse ) rent faktisk skal være i koden
man kan jo ikke bare dumpe den et eller andet sted i koden også bede til
gud om den virker ...for det gør den sikkert ikke ..med mindre man er
meget heldig

Man må inden for rimelighedens grænser regne med at folk der har andet
at tage sig til bliver hægtet af når de skal tilføje

f.eks

html, body {
margin:0; padding:0;
font-family:georgia,arial,sans-serif;
background-color:rgb(245,245,255);
color:#000;
text-align:center;   }
#page {
position:absolute;
top:1em;
left:50%;
margin-left:-23.5em;
width:45em;
text-align:left;}

og der ikke er så meget som et hint om hvor det skal stå - altså et begynd her slut der ..

ET ELLER ANDET sted i en kode der kan være på over 250 sætninger med stor små bogstaver tal symboler osv
kode sproget er ikke som sådan logisk for folk der ikke er indviet man skal have både flair interesse tålmodighed og masser af fritid for at lære det

jeg prøvede at vise en af mine veninder Jørgens F. hjemmeside for at se om der var noget hun kunne se som jeg ikke kunne se
hun svarede : Jeg tror slet ikke det er hans mening man skal kunne forstå ham ..!

Mv.
BMM

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-01-11 14:05

Den 06-01-2011 13:09, Bo M. Mogensen skrev:

> [...]
> hun svarede : Jeg tror slet ikke det er hans mening man skal kunne forstå ham ..!

Jeg kan godt lide at du harper på mig ved
at gengive noget kode revet ud af den artikel-
mæssige sammenhæng for dernæst at fortælle hvor
upædagogisk jeg er i forhold til folk der erkender
at de er uinteresserede, ikke har flair, tålmodighed
og tid til at sætte sig ind i sagerne.

Og tak for din forbrugerundersøgelse, der afslører
at jeg nok ikke skal forsøge mig som skribent for
Søndags BT.

Og jeg synes især om at nogen kan tro, at
jeg skriver artikler om mit faglige område
i den hensigt at gøre det så obskurt så muligt.
Det validerer jo lissom din kritik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-01-11 22:22

Den 07-01-2011 14:04, Jørgen Farum Jensen skrev:
> [...]
> upædagogisk jeg er i forhold til folk der erkender
> at de er uinteresserede, ikke har flair, tålmodighed

Jørgen der er næppe nogen der inkl. undertegnet der vil forhindre dig i
at gøre lige præcis som du har lyst til ...

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-01-11 12:50

Den 06-01-2011 11:11, shoteye skrev:

> Genialt Bo er der et sted man kan donere til udviklingen
Ohh jeg er ikke til ussel mamon med hvad jeg selv kan undvære giver jeg
til sos børnebyerne eller læger uden grænser :)

Fra : scootergrisen

Dato : 06-01-11 19:55

Bo er det dig der har lavet den her side ? : http://chokmah.dk/one.com.html
Der står brugernavn og kodeord til mysql og phpadmin så det måske en god
ide at slette det og ændre koden hvis du har tænkt dig at bruge det.

Fra : jopa

Dato : 06-01-11 20:36

scootergrisen sendte dette med sin computer:

Hvis du ser dette forstår du alt:
http://chokmah.dk/bmm.jpg

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-01-11 23:09

jopa skrev:

> Hvis du ser dette forstår du alt:
> http://chokmah.dk/bmm.jpg

Eller dette:
http://chokmah.dk/selv.portraet/b003.jpg

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-01-11 22:41

Den 06-01-2011 23:09, Allan Vebel skrev:

> Eller dette:
> http://chokmah.dk/selv.portraet/b003.jpg

Det kan da ikke blive for småt der er vel for fan ingen der tror jeg vil
have billeder af mig selv som jeg ikke af en eller anden grund synes er
ok eller bare for sjov
til den der gider lede længe nok så mener jeg uden dog at være helt
sikker at der findes også et hvor jeg har orals sex med en kvinde i
Saigon i 99 - hvad der utvilsomt vil kunne meget tid til at gå ved små
mænd der ikke deres første oplevelse med det smukke køn til gode og
sådan er der så meget
man kan så spørge sig selv hvad betragtninger om dette og hint har at
gøre i
dk.edb.internet.webdesign.html

hvor der til lejligheden er formuleret en fundats til dem der forstår den

http://www.usenet.dk/fundats/dk.edb.internet.webdesign.html.txt

3. Fundats:
Gruppen er beregnet til diskussion af HTML-koder, praktisk
anvendelse, browserinkompabilitetsproblemer, syntax,
faldgruber, etc.

osv osv.

det er alt sammen meget fornuftigt - selv om det kan være svært at finde ud af for nogen
men jeg synes egentligt at det rent faktisk gavner gruppen at holde sig til dens formål og det vil ikke være den første gruppe der går
neden om og hjem fordi nogen få klap hatte ikke kan finde ud af det - der er rigt mulighed for at gøre sligt en personlig betragtning i snak regi
b.la dsm hvor jeg skriver dagligt ..

Fra : Børge Jensen

Dato : 08-01-11 01:48

Bo M. Mogensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det kan da ikke blive for småt

Du har jo selv lagt billederne ud på nettet, og har styr på hvad der ligger her?

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor du gang på gang udstiller din egen dumhed igen og igen, vi bliver ved med at læse om at du ikke kan finde ud
af´noget som helst.

Jeg kan heller ikke forstå at du klandrer andre for din egen dumhed, andre kan ikke gøre for at du ikke forstår noget som helst.

--
Børge

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 08-01-11 11:50

Børge Jensen tastede følgende:

> Jeg kan heller ikke forstå at du klandrer andre
> for din egen dumhed, andre kan ikke gøre for at
> du ikke forstår noget som helst.

Nej men billederne gør det trods alt lettere at
forstå hvorfor

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-01-11 15:41

Den 08-01-2011 11:50, jopa skrev:
> Børge Jensen tastede følgende:

> Nej men billederne gør det trods alt lettere at forstå hvorfor

Når du laver den slags postninger undre det dig ikke at

1.) der ikke findes en eneste seriøs skribent der svare på det ?

Nu er ingen som bekendt forpligtiget over evne - men har du et eneste
bud på hvordan
dk.edb.internet.webdesign.html skulle profitere at en postning som denne ?

jeg går ud fra du enten ikke har læst eller forstået fundatsen - jeg ved
ikke om det er for forstanden fremkommeligt for dig men problemet med
den slags postninger er at kan være med til at genere en trafik der er
invaliderende for gruppen jeg for en begriber ikke din interesse i sådan
udvikling - men hvis du har et svar på det så kunne det da være
spænnende at høre - så fortæl ...

xfut : dk.admin.netikette

Fra : N/A

Dato : 08-01-11 20:10

Fra : N/A

Dato : 08-01-11 20:10

Fra : N/A

Dato : 08-01-11 20:10

Fra : jopa

Dato : 08-01-11 20:10

Efter mange tanker skrev Jørgen Farum Jensen:

> Jeg beklager at jeg fejlagtigt har flyttet
> mine kommentarer til netetikette. Jeg kan
> ikke følge med i alt dit FUT'eri og forstår
> ikke hvorfor du gør det.

Tror jeg heller ikke han selv kan

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-01-11 14:37

Den 08-01-2011 01:48, Børge Jensen skrev:

> Du har jo selv lagt billederne ud på nettet, og har styr på hvad der ligger her?
ja gu har jeg lagt dem på - og det er en fejl hvis der ikke er noget
væsentligt mere "anstødelige" et eller andet sted:) min pointe er det
kan ikke på nogen saglig måde indgå i en debat uden for dk.snak*.* regi
hvordan fan skribenten ser ud ...
men hvis det endeligt skal være så ligger de der for at tage pis på mig
selv i et sammenhæng jeg har glemt
og i det store hele mener jeg et menneske uden selv ironi er fattigt
stillet ..
og hvis det endeligt skulle betyde noget som helst hvordan man ser ud -
så skulle det være at at man ser ud på en
måde der går en imod på en måde så man ikke kan opnår seksuel kontakt
med det modsatte køn og efter som jeg i
mit liv har pulet over 150 kvinder så må det sgu være som det skal være
... eo ipso ikke et praktisk problem
og hvis jeg betragtede det som et problem så ville jeg lave det om men
at gøre det til en væsentlig del af en debat i
dk.edb.internet.webdesign.html må betragtes som nonsens
> Jeg kan heller ikke forstå hvorfor du gang på gang udstiller din egen dumhed igen og igen

sludder jeg har jo netop løst gåden om at center en side ... og det var
hvad jeg ville - at ikke vide noget
om noget der ikke interessere en er ikke dumhed der er bare prioritering
efter interesse

> , vi bliver ved med at læse om at du ikke kan finde ud
> af´noget som helst.

Der er næppe nogen der har lovet nogen at det skulle være nemt at være
til og jeg føler med din lidelse
om en der må siges at være fejl placeret ...

> Jeg kan heller ikke forstå at du klandrer andre for din egen dumhed

jeg klandre skam ingen ... at skrive at en eller anden fremstilling ikke
er for meningsfuld for mig er ikke at klandre nogen
det er bare fakta ...

> , andre kan ikke gøre for at du ikke forstår noget som helst.

tror du der er nogen der føler sådan ? hvis man er bebyrdet med slige
føelser så er tiden sgu nok moden til at gå ude
af døren og prøve at få sig et liv ...

Problemet med den skal svar som du nu sender her er at de er helt
fejlplaceret i en gruppe som denne
news fungere på den måde man læser hvad man har lyst til og hvis man
inden for rammerne af fundatsen
føler man kan bidrage med et meningsfuldt svar så gør man det ... eller
så holder man optimalt sit eget sludder Chatol
i ro og bruger det til de der indrettede grupper

Hvis man har lyst til at pludder om noget der ligger uden for rammerne
af fundatsen så findes der en håndfuld grupper hvor man kan gøre det -
skulle man i en gruppe føle trang til at få luft for sin indre snik snak
- så skriver man hvad man har på hjertet og hvis evnerne rækker så
sætter man fut til en gruppe der netop er oprettet til dette formål ..
som jeg f.eks gør her ... man kan spørge sig selv hvorfor det er sådan -
det er slet og ret fordi hvis gruppen drukner i of topick sludder så dør
gruppen da det bliver svært at skelne - hvad der er skrevet til gruppens
formål og hvad der bare er fuldstændigt uvedkommende postninger - jeg
ved ikke om du forstår det , men sådan er det bare ...

men det skal da her være sagt folk der sludder uden for fundatsen det
har været der lige så længe som jeg har brugt dk.*.* grupperne i 15 år
og de vil altid være der og mangt en ellers udmærket gruppen er gået
kold på den bekostning
kan du forstå det er en skam ?

xfut : dk.admin.netikette

Fra : Børge Jensen

Dato : 09-01-11 00:12

Bo M. Mogensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> ja gu har jeg lagt dem på - og det er en fejl

Jamen, hvis ingen må vise dine billeder, hvorfor har du så lagt dem ud på din hjemmeside?

Du skriver en masse brok og trusler om det ene og andet, det eneste der er sket er at enkelte
henviser til nogle billeder på din egen hjemmeside.

Billederne ligger jo på nettet, det eneste du kan gøre er at fjerne dem, hvis ingen skal have
adgang til dem.

Jeg fatter fortsat ikke at du skal nedgøre John og Allan for at vise det frem - og Jørgen for
at give hjælp, han gør det det jo kun i en god mening.

Det er dig der ødelægger html-gruppen med dine trusler og lange skriverier om det ene og det
andet.

Det bedste der kunne ske var at du holdt dig helt væk, så kan vi andre få lidt fred.

Bliver du ved med alt dit pis, opnår du netop det du (ikke) ønsker - gruppen bliver affolket,
og så er den slet ingen der kan få svar på spørgsmål.

Hold dig væk, der er ingen der gider at høre på dig, du kan ikke komme med andet end pis og
trusler og forkerte oplysninger, det kan kun skade de stakkels mennesker der kommer med
seriøse spærgsmål.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-01-11 22:19

Den 06-01-2011 19:55, scootergrisen skrev:
> [...]
> Der står brugernavn og kodeord til mysql og phpadmin så det måske en
> god ide at slette det og ændre koden hvis du har tænkt dig at bruge det.
det var koden til ftp en der var tæt på umuligt at få fat i føj jeg blev
hysterisk