Formular med 'link'
Fra : Kurt G

Dato : 05-01-11 17:25

Hej.

Jeg har en formular, hvor jeg gerne ved klik på en knap vil hente stien til
et billede på min PC (og dermed også på serveren, da det j er et spejl).
Det er ikke til upload af billedet, men kun til stien.
Jeg kan selvfølgelig blot skrive stien ind i et tekstfelt, men er der ikke
en knap, der er født til det eller noget lignende?
Jeg ved godt, at der blevier noget med '/' og '\', men det kan vel klares
med lidt kodearbejde.

Mvh Kurt

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-01-11 17:58

On 05-01-2011 17:25, Kurt G wrote:
> [...]
> en knap, der er født til det eller noget lignende?
> Jeg ved godt, at der blevier noget med '/' og '\', men det kan vel klares

Så må du fortælle hvad du er indstillet på at arbejde med.
HTML er beregnet for statiske sider - det dur altså ikke.

Du skal over i noget Server Side Script (eks. php) eller Client Side (JS).

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Kurt G

Dato : 05-01-11 18:03

"Karl Erik Christensen" <karlerik@none.invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> HTML er beregnet for statiske sider - det dur altså ikke.
>
> Du skal over i noget Server Side Script (eks. php) eller Client Side (JS).

OK, så vil jeg flytte spørgsmålet til php-gruppen!
Mvh Kurt

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-01-11 18:39

Kurt G forklarede:
> [...]
> knap, der er født til det eller noget lignende?
> Jeg ved godt, at der blevier noget med '/' og '\', men det kan vel klares med

Der er ikke forbindelse mellem browseren og serveren.
Du skal overføre enten en mulighed for at vælge stien/filnavnet, ellers
skal du i serverside scripting.
Hvordan, kommer nok en del an på hvilke andre oplysninger du har, der
skal danne basis for at finde stien.

Birger

http://bbsorensen.dk