så lykkedes det sgu at ramme mid
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-01-11 12:32

jeg for så mange af de her virus advarsler ja i kender dem sikker
så jeg tænkte jeg ville lige lave det en gang for alle til dem der
sender det rundt
som sagt så gjort :
http://chokmah.dk/virus.html

så kunne jeg selvf ikke huske hvordan man rykkede det ind på midten
men fandt det html ark hvor det var lykkedes og måde man gør det på
er at finde det første <head> i koden og det første <div
der i mellem patser man det her ind
<title>&lt;head&gt; &lt;title&gt;Inthira kieojai</title>
..center
{
margin:auto;
width:70%;
background-color: rgb(255, 255, 255);"
}
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="bo.css">
</head>
alink="#000099" link="#000099" vlink="white">
Når det er gjort så står det faktisk som det skal
jeg ved ikke hvor meget den css fil jeg har lavet betyder men jeg tror
noget
også skal titel lige rettes så det passer med siden men så står det sgu
som det skal ..
eller retter som jeg vil have det til ..

der er en jpg i bunden som kunne være fedt at få i midten men nu skal
man jo ikke kræve det umulige

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-01-11 14:51

Den 05-01-2011 12:32, Bo M. Mogensen skrev:

så er det på plads

http://chokmah.dk/center/center.html

Sådan kan jeg huske det ...!!!

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-01-11 17:09

On 05-01-2011 14:51, Bo M. Mogensen wrote:
> Den 05-01-2011 12:32, Bo M. Mogensen skrev:
>
> så er det på plads
>
> http://chokmah.dk/center/center.html
>
> Sådan kan jeg huske det ...!!!

Det er meget flot det du har lavet Bo - tillykke.

Jeg har bare lige 2 små spørgsmål:

1. Hvad betyder dette og hvorfor står det som det gør?:
> <title>&lt;head&gt; &lt;title&gt;Inthira kieojai</title>

2. Hvad sker der i denne linie og hvad medfører det?:
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="bo.css">

På forhånd tak for svar.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-01-11 17:23

On 05-01-2011 17:08, Karl Erik Christensen wrote:

> [...]
>
> Jeg har bare lige 2 små spørgsmål:
>
> 1. Hvad betyder dette og hvorfor står det som det gør?:
>
> 2. Hvad sker der i denne linie og hvad medfører det?:

Jeg har tænkt lidt over det.

Er det mon disse linier der får siden til at kunne vises i en browser på
Linux?

Hvad mener du?

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-01-11 17:57

Den 05-01-2011 17:22, Karl Erik Christensen skrev:

> Jeg har tænkt lidt over det.
>
> Er det mon disse linier der får siden til at kunne vises i en browser
> på Linux?

jeg ved det ikke og jeg er egentligt også ligeglad jeg mener hvis man
vælger at bruge Linux
så må man regne med der kommer noget bøvl med og det kan så være et
eksempel på det

venligst
BMM

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-01-11 17:39

Karl Erik Christensen har bragt dette til os:

> [...]
>
> Jeg har bare lige 2 små spørgsmål:
>
> 1. Hvad betyder dette og hvorfor står det som det gør?:
>
> 2. Hvad sker der i denne linie og hvad medfører det?:

Jeg blev lige helt stum.
Der er (kun, når det nu er Bo) 8 valideringsfejl på siden. Forstår
måske ikke helt at nogen der vil lære andre noget, ikke sørger for at
tingene er som de skal være. Validering er trods alt det nemmeste
værktøj at bruge.
Men så fik jeg set på det...

Man kan undre sig over, at i det eksempel der angives
http://chokmah.dk/center/3.html
er teksten ikke centreret (eller måske er det ikke så underligt?).
Måske er det fordi der på de 32 linier - hvoraf ca. en femtedel er
tomme, og som (for at spare plads?) har elementer der normalt (for
overblik og forståelse) vil være skilt på på hver sin linie, klumpet
sammen på een linie (som så er anbragt et forkert sted, men som næsten
den eneste med indrykning, så den er da til at finde!) - kun er 5
valideringsfejl.

Det er vældig fint at ville lære fra sig. Måske skulle Bo holde sig til
noget han har forstand på, og faktisk *kan* lære andre noget om...

text-align:center; i css, centrer vist teksten, helt uden hjælp fra Bo.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-01-11 18:04

Den 05-01-2011 17:39, Birger Sørensen skrev:
> [...]
> værktøj at bruge.
> Men så fik jeg set på det...
>
> Man kan undre sig over, at i det eksempel der angives

jamen det er den skam i det omfang det er muligt
hvis du sammenligner den med http://chokmah.dk/center/2.html
så er der klart et ryk / ryg til højre og det er meningen med det hele

> er teksten ikke centreret (eller måske er det ikke så underligt?).
> Måske er det fordi der på de 32 linier - hvoraf ca. en femtedel er
> tomme, og som (for at spare plads?)

kan du lave en dump jpg der viser hvad du mener ?

> [...]
> et forkert sted, men som næsten den eneste med indrykning, så den er
> da til at finde!) - kun er 5 valideringsfejl.

skide være med valideringen den ser i det store hele ok ud i de fleste
browser
http://browsershots.org/http://chokmah.dk/center/center.html

> Det er vældig fint at ville lære fra sig. Måske skulle Bo holde sig
> til noget han har forstand på, og faktisk *kan* lære andre noget om...
nu har jeg lavet den for jeg selv kan huske det men også så andre har en
mulighed for at lave noget der er totalt uoverskueligt
ved at copy paste sig frem ...

problemet med de fleste forklaringer er at der ikke står nogen om hvor
tingene skal stå det er jo meget godt med et forslag om

html, body {
margin:0; padding:0;
font-family:georgia,arial,sans-serif;
background-color:rgb(245,245,255);
color:#000;
   }
#page {
position:absolute;
top:1em;
left:50%;
margin-left:-23.5em;

men hvis der ikke er en forklaring på hvor så er vi jo lige vidt
width:45em;}

> text-align:center; i css, centrer vist teksten, helt uden hjælp fra Bo.
jeg havde det på fornemmelsen men ikke som sådan nogen magt over det

Mv
BMM

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-01-11 17:56

Den 05-01-2011 17:08, Karl Erik Christensen skrev:
> [...]
Hej Karl Erik

> Det er meget flot det du har lavet Bo - tillykke.

Mange tak :)
> Jeg har bare lige 2 små spørgsmål:
>
> 1. Hvad betyder dette og hvorfor står det som det gør?:
>
> 2. Hvad sker der i denne linie og hvad medfører det?:
>
> På forhånd tak for svar.

jeg ved det virkeligt ikke - det virker bare ... og det det vigtigste
lidt ligesom med en humle bi der i.flg fysikken ikke kan flyve men den
gør det bare

Mv.
BMM

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-01-11 18:06

On 05-01-2011 17:55, Bo M. Mogensen wrote:

> jeg ved det virkeligt ikke - det virker bare ... og det det vigtigste
> lidt ligesom med en humle bi der i.flg fysikken ikke kan flyve men den
> [...]

Ok, tak for svar.

Det vil så sige at man bare skal skrive et eller andet, for hvis det
ikke virker, så gør det det alligevel. JVF. humlebi syndromet?

Og hvis noget ikke fungerer på Windows, fordi det fungerer, så fungerer
det på Linux fordi Linux ikke fungerer?

Karl Erik.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-01-11 18:41

Efter mange tanker skrev Karl Erik Christensen:
> [...]

Hule(bie)n er at det faktisk ikke virker - ikke i FF i hvert fald...
Tror heller ikke i nogen anden, bortset fra en bestemt bredde på
vinduet..

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-01-11 18:53

Den 05-01-2011 18:41, Birger Sørensen skrev:

> Hule(bie)n er at det faktisk ikke virker - ikke i FF i hvert fald...

hvordan ikke virker ?? er der noget du ikke kan se ?

> Tror heller ikke i nogen anden, bortset fra en bestemt bredde på
> vinduet..

jeg mener hvis man kan se hvad der er på siden så virker siden ..bare
den gør det i Firefox så er det sgu ok
og det gør den

http://browsershots.org/screenshots/4304e2febcff520d0442f5d81b61a5ea

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-01-11 18:49

Den 05-01-2011 18:05, Karl Erik Christensen skrev:

> Ok, tak for svar.

Det manglede bare

> Det vil så sige at man bare skal skrive et eller andet, for hvis det
> ikke virker, så gør det det alligevel. JVF. humlebi syndromet?

det kan du jo se :)

> Og hvis noget ikke fungerer på Windows, fordi det fungerer, så
> fungerer det på Linux fordi Linux ikke fungerer?

tja sådan er det - du ved ligesom de fleste vil gerne spise bøffen men
vil helst ikke møde koen

Mv
BMM