Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoredigerig.
Fra : BJ 2620

Dato : 04-01-11 16:49

Jeg har tidligere brugt en oldgammel version af PSP men efter at have
skiftet til Win7 er det vel tid at skifte redigeringsprogram. Det skal blot
kunne hvad min gamle Photo Shop Publisher kunne og det skal være freeware.
Hvad kan I anbefale?
Vh. BJ

Fra : emjeppesen

Dato : 04-01-11 22:25

BJ 2620 skrev:

> [...]
>kunne hvad min gamle Photo Shop Publisher kunne og det skal være freeware.

Normalt opfatter jeg PSP som Paint Shop Pro.
Jeg har aldrig hørt om Photo shop Publisher.

Hvad er det egentliog du mener?
Hvilken version er din oldgamle
Hvad skal du bruge programmet til?
Fotoredigering?

Jeg gider ikke gætte gåder, så vær lidt mere konkret.

Hilsen emj

Fra : BJ 2620

Dato : 05-01-11 09:46

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad skal du bruge programmet til?
> Fotoredigering?
>
> Jeg gider ikke gætte gåder, så vær lidt mere konkret.

Beklager - jeg mente naturligvis Paint Shop Pro. Jeg ved ikke hvor det andet
sludder kom fra :-0
BJ

Fra : BJ 2620

Dato : 05-01-11 10:14

> [...]
> Hvad skal du bruge programmet til?
> Fotoredigering?
>
> Jeg gider ikke gætte gåder, så vær lidt mere konkret.

Jeg mente Paint Shop Pro ver.4.41
Væsentligste behov er: Beskæring samt korrektion af farver + lys + kontrast.
Ønskeligt: Mulighed for frilægning.
Mvh. BJ

Fra : emjeppesen

Dato : 05-01-11 12:46

BJ 2620 skrev:

>Jeg mente Paint Shop Pro ver.4.41

OK, den er godnok gammel
Jeg mener ikke at PSP i dag er det bedste valg.
Efter Corel overtog programmet fra Jasc. Er det bare blevet ringere og
ringere og er faktisk for dyrt.

I dag ville jeg uden videre anbefale PhotoShopElements, som det bedste
amatørprogram på markedet. Desuden fås det for 6-700 kr.

>Væsentligste behov er: Beskæring samt korrektion af farver + lys + kontrast.

Det kan selv Picasa klare. Et glimrende program og ganske gratis.

>Ønskeligt: Mulighed for frilægning.

Den nye PhotoShopElements er bare i top.
Hent prøveversionen og prøv den i 30 dage ganske gratis
Du kan også hente PSP som prøveversion gratis, men du vil ikke kunne
genkende noget fra PSP4.41

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-01-11 12:11

"BJ 2620" <maps.bent@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvad kan I anbefale?

PSP er stadig fremragende - men ikke freeware - men heller ikke særlig
dyr i forhold til så mange andre af den slags programmer.

Jeg kører med V13, som vistnok er den nyeste - men V10, 11 og 12 kan tit
findes på Qxl eller Ebay til en billig penge.

Hvis det absolut skal være freeware, så kan du kigge lidt på GIMP - søg
selv efter det på Google.

Kan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-01-11 12:14

"BJ 2620" <maps.bent@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvad kan I anbefale?

PS

Du kan også kigge lidt på, hvad der fulgte med kameraet - der er tit
noget ganske udemærket med, som kan klare det meste....

Jan

Fra : BJ 2620

Dato : 06-01-11 15:16

Jeg takker for de mange gode input.