Åbne 2003 fil i Word 2007
Fra : Per Andreasen

Dato : 04-01-11 00:22

Jeg har en Word-fil indeholdende nogle rammeeksempler, som jeg meget gerne
vil kunne åbne i Word 2007. Dette giver mig imidlertid problemer. Jeg får
følgende meddelelse:

"Denne fejl forekommer, hvis du prøver at åbne et Microsoft Office-dokument,
og dokumentets filtype er blokeret af en politikindstilling i
registreringsdatabasen. Som en hjælp til at sikre computeren, har Microsoft
eller computerens administrator implementeret en politikindstilling i
registreringsdatabasen, der forhindrer, at denne filtype åbnes.
Hvis du vil åbne dokumenter med denne filtype, skal du deaktivere
politikindstillingen i registreringsdatabasen. Du kan finde flere
oplysninger i Microsoft Knowledge Base-artiklen 922850."
Tallet 922850 er et link til en side, der giver anvisning på, hvordan
"fejlen" kan rettes. Det skulle kunne gøres på 2 måder: 1 Ved at køre et
lille program, der fjerner blokeringen eller 2 Ved at foretage
nogle ændringer i regedit. Ingen af løsningerne holder imidlertid. Det lille
program fungerer ikke, og den anviste placering i registreringsdatabasen
findes ikke. Hvad gør jer? Jeg har altid ment, at Officeprogrammerne var
bagudkompatible, og at man derfor altid kunne åbne en fil lavet i en
tidligere version.

På forhånd tak for hjælpen
Per Andreasen

Fra : Svend Jensen

Dato : 04-01-11 12:58

Per Andreasen wrote:
> [...]
> altid ment, at Officeprogrammerne var bagudkompatible, og at man
> derfor altid kunne åbne en fil lavet i en tidligere version.

Hej Per

Ikke fordi jeg skal spille "kloge Åge" men mit bud vil være.

Jeg går ud fra du har adgang til at åbne filen i Word 2003 format.
I Word 2003 format gemmes filen jo i .doc

I Word 2007 gemmes filen i .docx

Men hvis din word 2003 er opdateret så skulle du kunne gemme filen i
..docx format.
Det kan jeg under "filer" "gem som" og i nederste felt, skråle ned til
Word 2007 .docx

Om det vil virke ?? ved jeg ikke.

En anden mulighed: Jeg prøvede det modsatte. Fik en file i Word 2007
..docx format og kunne ikke åbne den med min "gamle" word 2003.

Jeg hentede et program der hed: FILEFORMATCONVERTERS.EXE
det løste problemet for mig. Om det også vil løse problemet den anden
ved jeg jeg ikke en snus om.

MVH

Svend

Fra : emjeppesen

Dato : 04-01-11 13:54

Svend Jensen skrev:

>Men hvis din word 2003 er opdateret så skulle du kunne gemme filen i
>.docx format.

Nej, den er kun bagudkombatibel ikke forudkombatibel.

Imidlertid skulle word2007 kunne åbne en wordfil fra Word 2003 uden
problemer.

Hilsen emj

Fra : Lars E. P.

Dato : 04-01-11 15:00

Tue, 04 Jan 2011 13:53:39 +0100, skrev emjeppesen <emj@> :

>Nej, den er kun bagudkombatibel ikke forudkombatibel.
>
>Imidlertid skulle word2007 kunne åbne en wordfil fra Word 2003 uden
>problemer.
>

>Hilsen emj

Jo, der er en opdatering/tilføjelse der gør at man både kan læse og
gemme i Word 2007 formatet. Og jeg bruger Word 2000, så mon ikke den
også findes til Word 2003?

Hilsen Lars

Fra : Per Andreasen

Dato : 04-01-11 17:07

Det lykkedes for mig at løse problemet ved egen hjælp. Efter start af
JOBLISTE valgte jeg fanebladet PROCESSER og her lukkede jeg winword.exe,
hvorefter opdateringen gik som en leg. Alligevel mange tak for hjælpen.
mvh Per Andreasen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-01-11 11:23

"Per Andreasen" <per.andreasen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jo, der er en opdatering/tilføjelse der gør at man både kan læse og
> gemme i Word 2007 formatet. Og jeg bruger Word 2000, så mon ikke den
> også findes til Word 2003?

Jo - jeg kører med 2003 og læser/skriver fint docx-filer fra 2007 - men
det kræver at man har installeret opdateringen fra MS.

Jan

Fra : Svend Jensen

Dato : 04-01-11 17:09

"Lars E. P." <usenet@SLETkal2000.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, der er en opdatering/tilføjelse der gør at man både kan læse og
> gemme i Word 2007 formatet. Og jeg bruger Word 2000, så mon ikke den
> også findes til Word 2003?

Og det gør den jo nok så, hvis jeg kan gemme i *.docx med en Word 2003.

MVH

Svend