Curry for dummies
Fra : Steen

Dato : 03-01-11 13:50

Jeg bar mig rigtigt skidt afsted i går aftes....
Først kom jeg til at udtale mig mindre flatterende om "retten" Boller I
Karry, og derefter udtalte jeg skråsikkert, at "så ville jeg fandme'
hellere lave en ordentlig gang Curry"

Nu hænger jeg så på den, så hvis nogen kan linke til en let-lavet curry,
ville jeg så'n nogenlunde redde ansigt. Anyone?

--
En gammel dam
En frø springer

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 03-01-11 14:11

Den 03/01/11 13.50, Steen skrev:
> [...]
>
> Nu hænger jeg så på den, så hvis nogen kan linke til en let-lavet curry,
> ville jeg så'n nogenlunde redde ansigt. Anyone?

Nu er "curry" jo mange ting, det betyder bare "(kød)sovs" på tamilsk.
Men jeg gætter på at du mener en indisk-inspireret ret. Tjek lige
"Curry" her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Curry

Opskrift. Smag og behag. Prøv at google. Eller prøv fx denne her:
http://thefoodoflife.blogspot.com/2010/01/keema-lamb-with-coconut-cream-recipe.html

Tilsæt ud over opskriften indisk curry-paste i løbet af bruningen.
Server basmati-ris til.

Køb evt. nogle papadoms (kan købes færdige i pakistanske/indiske
butikker og visse supermarkeder) til, og frituresteg dem på en glohed
pande, gerne i kokosolie. Du kan også lave en raita-dressing, den er god
til både papadoms og til at mildne sovsens smag, hvis du får lavet den
for stærk.

Mvh. Lars

Fra : Niels

Dato : 03-01-11 08:16

On Jan 3, 1:50 pm, Steen <ist...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Først kom jeg til at udtale mig mindre flatterende om "retten" Boller I
> Karry, og derefter udtalte jeg skråsikkert, at "så ville jeg fandme'

Englænderne har via deres kolonitid i Indien stolte traditioner for
curries. Prøv at kigge hos BBC:

http://www.bbc.co.uk/food/

http://www.bbc.co.uk/food/recipes/search?keywords=curry&x=0&y=0

--
Niels

Fra : Steen

Dato : 04-01-11 16:51

In article
<affd419f-b077-45d7-94e9-f5aead172453@32g2000yqz.googlegroups.com>,
Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Englænderne har via deres kolonitid i Indien stolte traditioner for
> [...]

Takker for alle inputs

--
En gammel dam
En frø springer