3 pixels top margin ved iframe
Fra : scootergrisen

Dato : 02-01-11 23:04

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der er 3 pixels top margin på
denne side mellem toppen af den sorte border og iframe indholdet :
http://scootergrisen.dk/test/test0022.html

Fra : Birger Sørensen

Dato : 02-01-11 23:09

scootergrisen skrev den 02-01-2011:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der er 3 pixels top margin på denne
> side mellem toppen af den sorte border og iframe indholdet :
> http://scootergrisen.dk/test/test0022.html

Ja da.
CSS til det du henter ind i iframen, har defineret en 3px margin i
toppen...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 02-01-11 23:46

> Ja da.
> CSS til det du henter ind i iframen, har defineret en 3px margin i
> toppen...

Ok er der nogen der kender en måde at fjerne de 3 pixels på ?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-01-11 00:30

scootergrisen formulerede søndag:

> Ok er der nogen der kender en måde at fjerne de 3 pixels på ?

En css for
iframe body { margin:0px; }?
Går ud fra, at du ikke har adgang til css'en for den aktuelle side...
Ellers kan en løsning vel være at gøre baggrundsfarven i elementet den
samme som rammen og justere rammens bredde, eller at sætte en padding
på 3px på de andre tre sider af iframen.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-01-11 00:45

scootergrisen skrev:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor
> der er 3 pixels top margin

Det har Birger allerede fortalt - det er mere
med hensyn til <iframe>, findes der ikke en
anden måde at gøre det på?

Frame og iframe er ved at være en uddøende
race, og css til de to elementer fungerer heller
ikke i alle browsere.

Prøv at finde en helt anden metode!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 03-01-11 16:48

> Prøv at finde en helt anden metode!

Jo der fandtes en anden løsning den involvere bare at man skal lave en

Jeg ville bare også gerne have at folk kunne putte kortet på deres
hjemmeside og så ville det jo være meget lettere med en iframe men den
kan jeg jo stadig linke til også bruger jeg selv den nye med javascript.
Det giver desuden også en masse andre muligheder tror jeg for at vise
ting på google maps kortet så det jo bare godt.