Andet multimedie
bentjuul 3670
Søger ny farvelaserprinter
Fra : Erik Andersen

Dato : 03-01-11 16:38

Min gode og tro farvelaserprinter HP2500n gennem mange år kunne godt se ud
til at være på retur.
Derfor skal jeg have købt mig en ny.
Printeren skal fortrinsvis bruges til at printe diverse dtp- og
layoutopgaver i cmyk og postscript og hvad der ellers vil dukke op af
opgaver - altså en printer der printer og gengiver farver så rigtigt som
muligt.
Jeg har altid sværget til HP, men det er ved at være længe siden jeg har
gennemsøgt markedet, og nu gider den gamle printer lige pludselig ikke
rigtigt mere, så det skal næsten være hu-hej.
Hvad kan I anbefale? Ikke en printer til en formue, men alligevel noget
godt, solidt og frem for alt driftsikkert.
Jeg kunne forestille mig mellem 4 og 10.000 kr. inkl nettilslutning. Jeg
skal kun bruge A4 - måske gerne A4+.
Mit printerbehov er svært at sige, men måske 500 om måneden. Nogle gange en
del mere.

Gode råd modtages meget gerne.
På forhånd tak.
Erik Andersen

Fra : Heine Svendsen

Dato : 03-01-11 18:32

Den 03-01-11 16:37, Erik Andersen skrev:
> [...]
> skal kun bruge A4 - måske gerne A4+.
> Mit printerbehov er svært at sige, men måske 500 om måneden. Nogle gange en

Jeg vil anbefale denne fra Brother:
http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/21640/s_product/HL4150CDNZW1
Pris vist nok lige under 4000 kr. inkl. moms.

http://www.shg.dk/Printer/Brother-HL-4050CDN-2098318.html

Næ, ny model til kun 3350 kr.:
http://www.shg.dk/Printer/Brother-HL-4150CDN-250-50-ark-Duplex-LAN-2231332.html

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Erik Andersen

Dato : 04-01-11 18:30

-
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030
Musik & Computer finder du på www.indigo2.dk

Tak for input Heine. Den printer ser meget interessant ud, men jeg tør ikke
med en Brother. For mig har firmaet ry for at være noget billigt .... !
Umiddelbart vil jeg gerne koncentrere mig om en HP, men hvilken og er der
andre i samme kvalitet der kan være med?
Mvh Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-01-11 16:46

Erik Andersen skrev:

> [...]
> gennemsøgt markedet, og nu gider den gamle printer lige pludselig ikke
> rigtigt mere, så det skal næsten være hu-hej.

Anbefaling af begrænset værdi - jeg printer ikke særlig meget:

Jeg købte en Canon LBP 5050 for ca. 2'500 kr. Den har
nettilslutning og printer rigtig pænt. Eneste ulempe er at den
vejer 25 kg, men det er vist normalt. Største papirstørrelse er
A4.

Jeg ved ikke om toner til Canon er billigt eller dyrt.

--
Bertel

Fra : Preben

Dato : 04-01-11 20:01

Den 04.01.2011 kl. 18:30 skrev Erik Andersen <erik-andersen@tdcadsl.dk>:

> [...]
> Umiddelbart vil jeg gerne koncentrere mig om en HP, men hvilken og er der
> andre i samme kvalitet der kan være med?

Du skal ikke være bange for Brother. Jeg har brugt deres laserprintere
uden problemer i mange år og kunne ikke drømme om at købe andet.

--
mvh/Preben

Fra : Heine Svendsen

Dato : 04-01-11 20:52

Den 04-01-11 20:00, Preben skrev:

> Du skal ikke være bange for Brother. Jeg har brugt deres
> laserprintere uden problemer i mange år og kunne ikke drømme
> om at købe andet.

Samme her - fremragende kvalitet og ikke mindst suveræn
support, hvis man har spørgsmål eller problemer. Og dét i en
sådan grad, at jeg flere gange har skrevet til firmaet og
foreslået dem at give supportmanden lønforhøjelse!

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-11 13:08

"Heine Svendsen" <hs@SletdettEindigo2.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
sådan grad, at jeg flere gange har skrevet til firmaet og
foreslået dem at give supportmanden lønforhøjelse!

De kan vel ikke være så gode når du har brug for så meget support

Fra : Heine Svendsen

Dato : 08-01-11 13:43

Den 08-01-11 13:08, Poul skrev:

> [...]

> foreslået dem at give supportmanden lønforhøjelse!
>
> De kan vel ikke være så gode når du har brug for så meget

Jo, for søren. Jeg har aldrig haft problemer med kvaliteten
af deres produkter, kun spørgsmål til styring af skrifttyper
og brug sammen med gamle DOS-programmer.
Desuden har de faktisk hjulpet mig med spørgsmål, som de
slet ikke er forpligtede til - fx. med spørgsmål til helt
andre mærker og til fx hvordan man nulstiller en patron, så
den kan genfyldes og den slags insidertips.

Fra : Rado

Dato : 06-01-11 23:43

On Tue, 04 Jan 2011 20:00:53 +0100, Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>
wrote:

>Du skal ikke være bange for Brother.

Sålænge han hedder ikke Big til fornavn...

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Morten Lind

Dato : 06-01-11 19:26

Erik Andersen <erik-andersen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> skal kun bruge A4 - måske gerne A4+.
> Mit printerbehov er svært at sige, men måske 500 om måneden. Nogle gange en

Jeg har i årevis brugt Konicaminolta og er svært tilfreds.

<http://www.konicaminolta.dk/business-solutions/produkter/laserprintere/
farvelaserprintere.html>

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-01-11 14:28

Rado wrote:

> Sålænge han hedder ikke Big til fornavn...

Men her skal du faktisk passe på.

Big Brother blander sig nemlig også i farvelaser printere
<https://www.eff.org/pages/list-printers-which-do-or-do-not-display-
tracking-dots>

EFF har kun testet to Brother printere, men der var 100% overvågning.

--
Jesper Lund

Fra : Rado

Dato : 09-01-11 19:27

On 08 Jan 2011 13:27:33 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

> [...]
>tracking-dots>
>
>EFF har kun testet to Brother printere, men der var 100% overvågning.

Nu du siger det har jeg læst om det her før. Det undrer mig bare at
det tilsyneladende kun er laserprintere det forekommer på?