Mug/skimmel i vindueskarme
Fra : Michael Sørensen

Dato : 02-01-11 17:00

Hej.

Vi bor i et 4 år gammelt hus.

I enkelte af husets værelser, som vi hen over vinteren ikke har brugt,
er der fastgroet mug eller skimmel nederst i vinduet.

Findes der et godt råd til at fjerne dette, da det ikke har ladet sig
gøre med alm. sæbe/vand eller Silit bang skimmel

Fra : Preben

Dato : 02-01-11 17:05

Den 02.01.2011 kl. 17:00 skrev Michael Sørensen <ms@skindbeni.dk>:

> [...]
>
> Findes der et godt råd til at fjerne dette, da det ikke har ladet sig
> gøre med alm. sæbe/vand eller Silit bang skimmel

Rodalon
http://www.rodalon.dk/

--
mvh/Preben

Fra : KimT

Dato : 02-01-11 17:05

On 02-01-2011 17:00, Michael Sørensen wrote:
> [...]
>
> Findes der et godt råd til at fjerne dette, da det ikke har ladet sig
> gøre med alm. sæbe/vand eller Silit bang skimmel

Jeg sprøjter gerne lidt Radalon nederst i mine vinduesrammer hvert
efterår før frosten sætter ind. Det modvirker skimmel.
Det er selvfølgelig bedst helt at undgå kondensen, men det er næsten
umuligt når frosten er hård.

Kim

Fra : cykelsmeden

Dato : 02-01-11 19:14

Den 02-01-2011 17:00, Michael Sørensen skrev:
> [...]
>
> Findes der et godt råd til at fjerne dette, da det ikke har ladet sig
> gøre med alm. sæbe/vand eller Silit bang skimmel
gammeldags brun sæbe.
- beskytter endvidere op til et år frem!

sæt en lidt utæt forsatsrude udenfor på rammen, og problemet et løst
fremover.
er du heldig kan en hævning at rumperaturen på et par grader også hjælpe.
//finn

Fra : Leif

Dato : 02-01-11 19:51

"Michael Sørensen" <ms@skindbeni.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skimmel nederst i vinduet.
>
> Findes der et godt råd til at fjerne dette, da det ikke har ladet sig gøre med alm. sæbe/vand

Hvad med Atamon, der bruges når man sylter / laver marmelade?
/Leif

Fra : Max

Dato : 02-01-11 19:52

Hej Michael

> I enkelte af husets værelser, som vi hen over vinteren ikke har brugt,
> er der fastgroet mug eller skimmel nederst i vinduet.

Sæt noget varme på så det ikke kommer.

Max

Fra : Per H

Dato : 02-01-11 20:09

Paynova ABOn Sun, 02 Jan 2011 17:00:06 +0100, Michael Sørensen
<ms@skindbeni.dk> wrote:

> [...]
>
>Findes der et godt råd til at fjerne dette, da det ikke har ladet sig
>gøre med alm. sæbe/vand eller Silit bang skimmel

hvis du har klorin, så brug det, ufortynnet.

per