Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
NIKON AI-S NIKKOR ED* 300mm f/2 IF
Fra : Soeren Friberg

Dato : 02-01-11 17:44

Til telefolket, der arbejder i low light:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400185033126+

Dog uden for min rækkevidde. Gider nok heller ikke slæbe på den. Men
virker nu ellers som guf.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com

Fra : Per Falkjær

Dato : 02-01-11 21:00

Soeren Friberg skrev:
> Til telefolket, der arbejder i low light:
> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400185033126+
>
> Dog uden for min rækkevidde. Gider nok heller ikke slæbe på den. Men
> virker nu ellers som guf.

Hos Graysofwestminster.co.uk står den til kun 3.999 GBP fra ny - der må
således siges at være et godt køb)

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 02-01-11 21:50

On Sun, 02 Jan 2011 20:59:31 +0100, Per Falkjær wrote:

> Hos Graysofwestminster.co.uk står den til kun 3.999 GBP fra ny - der må
> således siges at være et godt køb)

Lidt imponerende at du kan finde et nyt eksemplar af en optik der udgik af
produktion i 1985 eller deromkring.

Jeg kan nu heller ikke finde den hos Grays, men kan derimod finde en 300mm
f/2.8G VR II AF-S IF-ED Nikkor til den pris du nævner. Langt fra den samme
optik og så mangler den jo også lige et enkelt blænde trin i at være f2.0

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 02-01-11 23:47

Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> optik og så mangler den jo også lige et enkelt blænde trin i at være f2.0

Det er utroligt hvad et blændetrin kan koste

Jørn

Fra : Soeren Friberg

Dato : 03-01-11 00:49

Den 02-01-2011 23:46, Jørn Hundebøll skrev:

> Det er utroligt hvad et blændetrin kan koste

Måske også fordi Nikon producerede under 500 af denne, hvor vi ellers
normalt tæller millioner.

Fra : ab©

Dato : 03-01-11 18:20

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse

> ... Måske også fordi Nikon producerede under 500 af denne, hvor vi ellers
> normalt tæller millioner.

Åh ja, overdrivelse fremmer forståelsen - et par af Nikons 300 mm er
fremstillet i lidt over 100.000 eksemplarer - de fleste i et noget mindre
antal

ab©

Fra : N_B.DK

Dato : 03-01-11 19:48

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
> Åh ja, overdrivelse fremmer forståelsen - et par af Nikons 300 mm er
> fremstillet i lidt over 100.000 eksemplarer - de fleste i et noget
> mindre antal

Det burde være logisk at når der ikke produceres ret mange eksemplarer, så
er prisen automatisk det højere, det er nok ikke uden grund af Canons
EF1200mm er så pokkers dyre som de er. (B&H havde en sidste år til 120000$
brugt)

--
MVH. N_B_DK

Fra : Soeren Friberg

Dato : 03-01-11 21:00

Den 03-01-2011 19:47, N_B.DK skrev:

> [...]
> er prisen automatisk det højere, det er nok ikke uden grund af Canons
> EF1200mm er så pokkers dyre som de er. (B&H havde en sidste år til 120000$

Det er vist logik for burhøns - og altså også mig - at produktionspris
og specielt udbud og efterspørgsel fastsætter prisen.

Fra : N_B.DK

Dato : 03-01-11 21:06

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> wrote in message
> Det er vist logik for burhøns - og altså også mig - at produktionspris
> og specielt udbud og efterspørgsel fastsætter prisen.

Der er jo faktisk en hel del objektiver der stiger en hel del i pris efter
de går ud af produktion, et anden eksempel er canons EF200mm 1.8.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Max

Dato : 03-01-11 21:11

Hej N_B.DK

> Der er jo faktisk en hel del objektiver der stiger en hel del i pris
> efter de går ud af produktion, et anden eksempel er canons EF200mm

Det er jo også logisk, når produktionen stopper, ja så er det
samlede antal jo pludselig fastlåst og nye kunder kan ikke
bare købe dem.

Max

Fra : N_B.DK

Dato : 03-01-11 21:17

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Det er jo også logisk, når produktionen stopper, ja så er det
> samlede antal jo pludselig fastlåst og nye kunder kan ikke
> bare købe dem.

Og eksisterende kunder, der vil have et ekstra enten som erstatning eller
til reservedel.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Max

Dato : 03-01-11 21:34

Hej N_B.DK

> Og eksisterende kunder, der vil have et ekstra enten som erstatning
> eller til reservedel.

Ja, panikken breder sig nå produktionen stopper :)

Har selv oplevet det flere gange, når vi fjernede et
produkt fra prislisten, ja så strømmede ordrene ind
så vi måtte genoptage eller ligefrem genudvikle
et produkt.

Max

Fra : Soeren Friberg

Dato : 03-01-11 21:15

Den 03-01-2011 21:05, N_B.DK skrev:
> "Soeren Friberg"<hushovmesteren@msn.com> wrote in message
>
> Der er jo faktisk en hel del objektiver der stiger en hel del i pris efter
> de går ud af produktion, et anden eksempel er canons EF200mm 1.8.

Ja, Nikons 28mm f/1.4 kunne sælges til dobbelt pris. Ved så ikke,
hvordan den nye Nikon 24mm f/1.4 har ændret det.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 03-01-11 20:56

Den 03-01-2011 18:19, ab© skrev:
> [...]
>>

> Åh ja, overdrivelse fremmer forståelsen - et par af Nikons 300 mm er
> fremstillet i lidt over 100.000 eksemplarer - de fleste i et noget mindre

Nu tænkte jeg ikke på Nikons 300mm, men konsumer. Ellers må vi fornøje
os med en samlet produktion på mere end 55 millioner Nikkor