Telefonlås.
Fra : Fin

Dato : 01-01-11 21:21

Vores datter har aktiveret telefonlås på sin helt nye Samsung GT-S3370E og
nu kan hun ikke huske koden.
Er der nogen måde at "nulstille" telefonen eller ?

Håber meget I kan hjælpe.

Mvh.
Finn

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-11 08:35

"Fin" <Fin@nomail.dk> skrev i meddelelsen
> Vores datter har aktiveret telefonlås på sin helt nye Samsung GT-S3370E og
> nu kan hun ikke huske koden.
> Er der nogen måde at "nulstille" telefonen eller ?
>
> Håber meget I kan hjælpe.

Ja tast forkert 3 gange, derefter skal den have "master" koden ( kan ikke
lige huske hvad den hedder)
Så er den klar.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5748 (20101231) __________

http://www.eset.com

Fra : Fin

Dato : 02-01-11 10:01

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote in message

> Ja tast forkert 3 gange, derefter skal den have "master" koden ( kan ikke
> lige huske hvad den hedder)
> Så er den klar.

Nej - er det ikke hvis man glemmer sim-koden til sim-kortet.
Telefonlåsen er en "sikkerhedslås" hun selv har slået til under
"indstillinger > sikkerhed" og kan ikke huske koden nu.

Mvh.
Finn

Fra : Max

Dato : 02-01-11 11:29

Hej Fin

> Nej - er det ikke hvis man glemmer sim-koden til sim-kortet.
> Telefonlåsen er en "sikkerhedslås" hun selv har slået til under
> "indstillinger > sikkerhed" og kan ikke huske koden nu.

Er der en løsning her ?

http://wn.com/Unfreeze_Samsung_S3370

Max

Fra : Helge

Dato : 02-01-11 12:36

?Hej Finn, kender ikke lige Samsung, men hvis det foregår lige som Nokia, er
der kun "gendan fabriksindstillinger" tilbage for at omgåes koden. Det
betyder så, at alle kontakter, sms'er osv. forsvinder fra telefonen. Da i jo
af naturlige årsager ikke kan komme ind i telefonen og vælge "gendan
fabriksindstillinger" bliver i nødt til at finde det der hedder en hard
reset til den model. F.eks på Nokia er det noget med at slukke telefonen,
holde tre taster nede, samtidig med at man tænder den igen...

Hvis man googler "hard reset Samsung s3370 to factory default settings"
kommer der forskellige forslag, bl.a. noget med at tage simkortet ud, tænde
telefonen og taste *2767*3855# eller *2767*2878#

mvh. Helge

Fra : Fin

Dato : 02-01-11 19:07

"Helge" <nyhedsgrupperGULBIL@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kommer der forskellige forslag, bl.a. noget med at tage simkortet ud,
> tænde telefonen og taste *2767*3855# eller *2767*2878#

Hej Helge.

Tak for forslag - desværre kommer den telefonlås op allerførst alligevel og
den accepterer KUN 4 - 8 tal og ikke andre tegn.

Kan se af Max´s gode forslag at der findes nogle "skjulte" tastemuligheder
til at resette på nogle mobiler, og tænkte måske også på denne model.

Mvh.
Finn

Fra : Helge

Dato : 02-01-11 19:25

?Ok, ja som skrevet kender jeg ikke Samsung så godt..., så på en anden
Samsung-model, at man skulle hold "skru ned for lyden"-tasten nede, når man
startede telefonen op, men ved ikke om der overhovedet er nogen rigtige
taster på den telefon...??

Hilsen Helge

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 02-01-11 21:32

Den 01/01/11 21.20, Fin skrev:
> Vores datter har aktiveret telefonlås på sin helt nye Samsung GT-S3370E og
> nu kan hun ikke huske koden.
> Er der nogen måde at "nulstille" telefonen eller ?

Hej Fin

Det skal siges at jeg ikke kender noget til Samsung, men det undrer mig
at der ikke har været forslag om at tage batteriet ud og sætte det ind
igen. Der er det vel SIM-kortets kode, der skal tastes ind. Hvis den
heller ikke kendes, så får I vel tilbudt at taste PUK-koden ind i stedet.

Mvh. Lars

Fra : Fin

Dato : 02-01-11 21:56

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Der er det vel SIM-kortets kode, der skal tastes ind. Hvis den heller ikke
> kendes, så får I vel tilbudt at taste PUK-koden ind i stedet.

Hej Lars.
Det er netop IKKE sim-kortets kode men en lås der lagres i selve telefonen -
også selv om batteriet fjernes.

Desværre virker Helges forslag ikke med den tastekombination.

Mvh.
Finn