Vis pdf-filer
Fra : Kurt G

Dato : 31-12-10 10:33

Jeg ved ikke, om dette er et PHP-spørgsmål, men da sitet laves med php, vil
jeg først prøve her! Ellers henvis til rette forum.

Jeg har nogle pdf-filer, som jeg gerne vil have vist på sitet.
Jeg bruger i øjeblikket en link i menuen, der ser således ud:
der giver http://www.vinderup-egnshistorie.dk/ANyt/A-nyt2010-1.pdf
Det viser godt nok pdf-filen, men ikke på sitet, dvs at jeg mangler menu og
alt det andet. Man skal så bruge "TILBAGE"-knappen i browseren for at vende
tilbage til sitet.

Er det ikke muligt at få vist et PDF-dokument inde på sitet, så man bevarer
menu og alt det andet?
Det forekommer mig, at det kunne lade sig gøre, da jeg brugte rammer med
menu i egen ramme!

Mvh Kurt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-12-10 10:56

Kurt G skrev:

> [...]
> alt det andet. Man skal så bruge "TILBAGE"-knappen i browseren for at vende

Hvordan en PDF-fil præsenteres for brugeren, afhænger af hans
egen opsætning. Jeg har valgt at siden skal vises i en separat
instans af min PDF-læser. Jeg kunne have valgt at lade denne
integrere sig i min browser så siden blev vist i et vindue
internt i browseren.

Det kan designeren ikke styre.

> Er det ikke muligt at få vist et PDF-dokument inde på sitet, så man bevarer
> menu og alt det andet?

Ja - hvis du laver hver PDF-side som et billede.

--
Bertel

Fra : Kurt G

Dato : 31-12-10 11:40

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:21arh6d33rp6sglbpcckbrc7v0pdm4aq4i@news.dotsrc.org...

> [...]
> internt i browseren.
>
> Det kan designeren ikke styre.

> Ja - hvis du laver hver PDF-side som et billede.

Hmm, det ser ikke ud til, at der er meget at gøre ved det.
Med mindre man v.h.a. php kan lave siderne; det drejer sig om en del sider!

Jeg har forsøgt at include filen, men det går set ikke.

Tak for svaret og godt nytår.
Kurt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-12-10 11:53

Kurt G skrev:

> Hmm, det ser ikke ud til, at der er meget at gøre ved det.

Hvorfor vil du gøre dig umage med at tvinge brugeren til at følge
dine lyster? Det er træls med den slags.

Jeg har just været ude for en side som med JavaScript
forhinderede mig i at bruge tilbageknappen. Designeren havde
åbenbart forestillet sig at jeg skulle kikke på hans hjemmeside
til jeg døde. Gæt hvor populær han er hos mig.

--
Bertel

Fra : Kurt G

Dato : 01-01-11 19:59

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:qbdrh6p1gc8usb09r2igdljd56umv9dn9g@news.dotsrc.org...

> Hvorfor vil du gøre dig umage med at tvinge brugeren til at følge
> dine lyster? Det er træls med den slags.

Jeg har overhovedet ikke tænkt i de baner!
Jeg betragter det blot som enhver anden præsentation af information, og har
ikke planer om at forhindre brugen af nogen knapper.
Jeg hader selv de sites, man kun kan komme fra ved at lukke det pågældende
vindue!

KLIPPET
> Bertel

Mvh Kurt

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-01-11 12:04

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> åbenbart forestillet sig at jeg skulle kikke på hans hjemmeside
> til jeg døde. Gæt hvor populær han er hos mig.

Eller de sider hvor et højreklik besvares med "Det er ikke tilladt at
højreklikke her"

Hvor tåbeligt.

Fra : scootergrisen

Dato : 31-12-10 12:00

> [...]
> menu og alt det andet?
> Det forekommer mig, at det kunne lade sig gøre, da jeg brugte rammer med

Du kan bruge et flash program til at vise pdf filer på din hjemmeside.
Prøv og se om det her kan bruges : http://flexpaper.devaldi.com/

Ellers kunne du måske bruge <iframe src="fil.pdf">.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-12-10 13:49

Den 31-12-2010, skrev Kurt G:
> [...]
> menu og alt det andet?
> Det forekommer mig, at det kunne lade sig gøre, da jeg brugte rammer med menu

Link åbner pr default i den side/fane linket står i.
Højreklik på linket og vælg ny fane eller nyt vindue.
Det gælder ikke kun pdf men *alle* link. Sådan er den /moderne/ verden.

Der er et alternativ, ved at bruge target i link - det er dog ikke
validt i strict (X)HTML. Der kan man tvinge åbning af link i nyt -
enten fane eller vindue, afhængigt af brugerens indstillinger.

Endelig så er det som Bertel siger, noget der kan indstilles af
brugeren. Og eftersom det er hyns komputer det foregår på, er det vel
også meget rimeligt at hyn bestemmer hvordan link åbnes.

Der er muligheden med iframe - ved ikke om det går med pdf, der jo har
sit eget liv, med seperate visninger og sin egen menu, og jeg skal
komme efter dig... pdf hører IMHO ikke til i HTML.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kurt G

Dato : 01-01-11 20:10

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

> Link åbner pr default i den side/fane linket står i.
> Højreklik på linket og vælg ny fane eller nyt vindue.
> Det gælder ikke kun pdf men *alle* link. Sådan er den /moderne/ verden.

Så lærte jeg også det!

> [...]
> Og eftersom det er hyns komputer det foregår på, er det vel også meget
> rimeligt at hyn bestemmer hvordan link åbnes.

Helt enig!

> [...]
> eget liv, med seperate visninger og sin egen menu, og jeg skal komme efter

Mvh Kurt