Røget lakseside
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 31-12-10 09:10

Jeg har i Føtex købt en lakseside (Princip, håndsaltet og røget over
bøgeflis) men fra hvad ende skærer jeg skiverne?

Fra hoved mod hale eller fra hale mod hoved?

VH og godt nytår
Pernille

Fra : Tine

Dato : 31-12-10 09:59

"Pernille Højgaard" <ph@praxis-it.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> bøgeflis) men fra hvad ende skærer jeg skiverne?
>
> Fra hoved mod hale eller fra hale mod hoved?

Jeg købte sådan en side til julefrokosten Jeg skar den fra hoved mod hale og
det blev til nogle fine skiver.

Godt nytår
Tine

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-12-10 10:25

On Fri, 31 Dec 2010 09:10:29 +0100
Pernille Højgaard <ph@praxis-it.invalid> wrote:

> [...]
> bøgeflis) men fra hvad ende skærer jeg skiverne?
>
> Fra hoved mod hale eller fra hale mod hoved?

hale mod hoved:
http://www.youtube.com/watch?v=b9ET3rPJYpY&NR=1

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-12-10 11:54

> [...]

> bøgeflis) men fra hvad ende skærer jeg skiverne?
>
> Fra hoved mod hale eller fra hale mod hoved?

Spiller ingen trille, når bare kniven er god. Du kan sågar skære den
"sidelæns".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-12-10 12:26

On Fri, 31 Dec 2010 11:53:59 +0100
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Pernille Højgaard <ph@praxis-it.invalid> skrev i meddelelsen
> 4d1d8ff0$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Spiller ingen trille, når bare kniven er god. Du kan sågar skære den
> "sidelæns".

ja og du kan også smide den i en blender hvis du alligevel er ligeglad
med hvordan det ser ud.

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-12-10 13:44

On Fri, 31 Dec 2010 12:30:34 +0100
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Kim Schulz <kim@schulz.dk> skrev i meddelelsen
> 20101231122613.2289ff85@megalap:

> Det er jeg ikke, men jeg kan forstå, du har lidt svært ved at styre
> en kniv?
>
> Resultatet bliver ofte "pænere" ved at skære sidelæns, når der er
> tale om et kvadratisk stykke laks.

nu er laksesider sjældent kvadratiske.
Og nej jeg har intet problem med at styre en kniv, men som med alt
andet kød, så har laksekød også en fiberstruktur og for at denne brydes
optimalt skærer man fra hale mod hoved.