køkkenmaskiner, hvorfor vælge den ene frem~
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-10 09:38

For ikke at forplumre diskussionen om den ene KitcheAid i forhold til den
anden - så tager jeg lige og starter en ny tråd -

Jeg er helt med på, at KA har en vis show off-værdi,. den er jo in lige for
tiden, men ...

Hvorfor skal man lige vælge KA frem for fx Kenwood ?

Så vidt jeg kan se, så vejer den dobbelt så meget, mens kapaciteteten er på
omkring det halve - det er effekten så også - måske endnu lavere.
Prisen derimod er npget højere.
Umioddelbart vil jeg påstå, at der er betydeligt mere ræson i at købe en
Kenwood.

Det skal siges, at jeg aldrig har ejet en Kitchen Aid - vi arvede en gammel
Kenwood, som tjente os i over tyve år - samlet levealder 30+år - og er
bælevet brugt mindst et par gange om ugen - til brød og til hakning af
talrige grise og køer.

Nogen kommentarer ?

Fra : Max

Dato : 29-12-10 09:48

Hej

> Hvorfor skal man lige vælge KA frem for fx Kenwood ?

Larmen.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-10 10:48

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Larmen.

Det er selvfølgelig en pointe - Kenwooden larmer noget, men det er jo
sjældent der er tale om meget lange brugsperioder - det værste er hakningen
af mange kg kød. Som røremaskine synes jeg det er lidt småhys at hænge sig i
det - det er trods alt bare nogle få minutters røretid, men det handler
måske også om vane.

Fra : Max

Dato : 29-12-10 10:58

Hej

> røretid, men det handler måske også om vane.

Min kan da køre i timevis, derfor gider jeg ikke
at den skal larme.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-10 12:06

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev
> Min kan da køre i timevis, derfor gider jeg ikke
> at den skal larme.

Det må jeg så indrømme, at jeg ikke kender til -
Et par franskbrød og rugbrød - lidt kage/boller - det tager ikke særligt
lang tid - vi har trods alt kun været 5 mennesker, så...
Småting klares med håndmikseren -

Det store træk har som sagt været hakning af kød, og ja, det larmer, men
....nu er vi jo ikke så mange mere, så slagteren får lov at hakke den smule
kød, der skal købes.

Fra : Heidi

Dato : 27-01-11 17:25

"Max" skrev i meddelelsen

Hej

> røretid, men det handler måske også om vane.

Min kan da køre i timevis, derfor gider jeg ikke
at den skal larme.

Jeg ved godt dette er en gammel tråd, men til jer med en Kenwood (min er en
Major Titanium 1500W), bliver delen hvor dejkrog mv. sættes ind også varm
hos jer hvis den kører i længere tid?
Jeg lavede en bolledej fornylig som skulle æltes i 15-17 minutter, og både
motordelen og det øverste af selve dejkrogen var ret varmt da jeg stoppede
den. Ikke så varm at jeg ikke kunne holde på delene, men alligevel - varm.
Den kørte på næsten laveste hastighed i hele forløbet, så det burde ikke
være fordi jeg har overbelastet den.

--
Heidi

Fra : Tine

Dato : 27-01-11 20:41

"Heidi" <xnospamx@fjomp.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Den kørte på næsten laveste hastighed i hele forløbet, så det burde ikke

Hejsa!
Jeg har også en Kenwood magen til din, og den bliver varm, når den er i brug
i længere tid. Jeg har nu ikke en fornemmelse af, at det er usundt for
maskinen. Den lugter ikke varm og kører vedholdende uden sære lyde. Så det
er nok, som det skal være.
Tine

Fra : Heidi

Dato : 28-01-11 14:56

"Tine" skrev i meddelelsen

[...]

Tak for svaret - så lader jeg den køre videre

--
Heidi

Fra : cykelsmeden

Dato : 29-12-10 12:11

Den 29-12-2010 09:37, Firstname Lastname skrev:
> Hvorfor skal man lige vælge KA frem for fx Kenwood ?

Spurgte forhandleren om samme, og svaret var spontant:
Kenwood har en kraftigere motor, bedre gearing, og kan slæbe den
sejgeste dejg.
KA er flot, og gør sig i ethvert ungt køkken.

//finn

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-12-10 15:40

"Firstname Lastname" <None> skrev i meddelelsen
> [...]
> for tiden, men ...
>
> Hvorfor skal man lige vælge KA frem for fx Kenwood ?

Som du selv er inde på, imponator værdi. Den er dobbelt så dyr så mange tror
derfor at den er bedre.
Jeg selv foretrækker Elektrolux fordi den behandler dejen mere skånsomt og
fordi der er en meget bedre kødhakker til.
Jeg har dog aldrig prøvet Ka, men eftersom den fungerer efter samme princip
som Kenwood går jeg ud fra at det er stort det samme.
Denne opfattelse har jeg bl.a. fået ved læsning af diverse pizza forums hvor
mange deler min holdning til Ka kontra Elektrolux.
Jeg er helt parat til at modtage de personlige angreb der nok følger dette
svar men jeg garanterer ikke at jeg læser dem alle

Steen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-11 21:07

Steen Jakobsen wrote:

> [...]
> Jeg er helt parat til at modtage de personlige angreb der nok følger
> dette svar men jeg garanterer ikke at jeg læser dem alle

Enig.Bager og hakker 4-5 gange hver uge. Maskinen er snart 20 år gammel og
piver ikke det mindste.

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-12-10 16:51

On Wed, 29 Dec 2010 09:47:37 +0100
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej

> Larmen.

en kitchen aid larmer da også en hel del, så på det punkt synes jeg
ikke de er så forskellige.

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-12-10 16:56

On Wed, 29 Dec 2010 09:37:31 +0100
"Firstname Lastname" <None> wrote:

> [...]
> gammel Kenwood, som tjente os i over tyve år - samlet levealder 30+år
> - og er bælevet brugt mindst et par gange om ugen - til brød og til

Det med effekt man man ikke se på sådan watt til watt da motor trækket
er forskelligt. På en Kitchen aid sidder motoren direkte over skålen og
det er derfor direkte overførsel af træk til rørearmen. I en Kenwood er
der en gearing via en stang fra stander til rørearm og derfor ikke
direkte overførsel. 1500W Kenwood titanium er dog væsentligt stærkere
end 300W Kitchen aid (og samtidigt væsentligt pænere hvis du spørger
mig).
En Kitchen aid kan lave dej af max ca 1.5kg mel hvor en Kenwood let kan
tage 2kg. Jeg har set flere Kitchen Aid brænde sammen (eller brække i
stykker) grundet lidt for meget dej - noget jeg aldrig har set med en
Kenwood maskine.

Hvorfor står der så en Kitchen Aid i mit køkken? konen synes den var
pænere og hun fik lov at bestemme (læs: jeg fik fred).

kim

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-12-10 20:39

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Hvorfor står der så en Kitchen Aid i mit køkken? konen synes den var
pænere og hun fik lov at bestemme (læs: jeg fik fred).

Det sidste er en ikke uvæsentlig detalje
Nogen gange kan man til gengæld få lov til at bestemme andre ting
F.eks. hvilken skjorte man ønsker at have på.
Hvis man er heldig.

Steen.

Fra : Max

Dato : 29-12-10 20:55

Hej Steen

> Det sidste er en ikke uvæsentlig detalje
> Nogen gange kan man til gengæld få lov til at bestemme andre ting
> F.eks. hvilken skjorte man ønsker at have på.
> Hvis man er heldig.

Man kan jo også være så heldig (egentlig har det nok ikke noget
med held at gøre) at konen slet ikke blander sig i hvad der skal
være i køkkenet og hvad skjorter man skal have.

Max

Fra : padre

Dato : 30-12-10 17:55

> Man kan jo også være så heldig (egentlig har det nok ikke noget
> med held at gøre) at konen slet ikke blander sig i hvad der skal
> være i køkkenet og hvad skjorter man skal have.

Enig

Jeg har også en KA, og det skyldes også, at jeg synes den er pænest, men det
var mig selv, der bestemte det.

--
padre