km fradrag for forretningsrejse
Fra : Mikkel

Dato : 29-12-10 09:16

Hej
Jeg er ved at starte et dækcenter op, hvor jeg har været på Sjælland
(bor selv på fyn) for at se på lidt isenkram til værkstedet.
Hvor meget kan jeg trække fra pr km der er kørt, og er det incl.
broafgift
Jeg har kviteringer fra broen, men hvordan klarer jeg at dokumentere
for kørte km.

Mvh
Dæk38
Peter Micheelsen

Fra : Mikkel

Dato : 29-12-10 09:27

Og så kom jeg da lige til at tænke på mig selv, kan jeg trække noget
fra for rejsegodtgørelse, evt logi, (logi er dog ikke relevant i denne
sammenhæng da der står samme dato på billetten både frem og retur)

Mvh
Dæk38
Peter Micheelsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-12-10 09:25

Mikkel skrev den 29-12-2010 09:27:
> Og så kom jeg da lige til at tænke på mig selv, kan jeg trække noget
> fra for rejsegodtgørelse, evt logi, (logi er dog ikke relevant i denne
> sammenhæng da der står samme dato på billetten både frem og retur)

Nej!

Rejsegodtgørelse (hhv. rejsefradrag) gives kun ved rejser af mindst 24
timers varighed.

Med hensyn til kilometerne+broen er jeg ikke helt sikker. så jeg vil
lige komme med lidt af et vildskud:

Tager du afsted som selvstændig erhvervsdrivende, så indgår alle
udgifter i dit regnskab også dine kørselsudgifter du måtte have i
forbindelse med indkøb af varer.

Ovenstående er naturligvis en privat kommentar og alle de andre
forbehold man måtte komme i tanker om.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-01-11 13:09

http://www.skat.dk/display.aspx?oID=203388&vID=201239&indhold=1#i203404

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-12-10 09:45

> [...]
>broafgift

>Jeg har kviteringer fra broen, men hvordan klarer jeg at dokumentere

Du laver et kørselsbilag på antal km *3,56. Dem må du udbetale til dig selv
og omkostningen må du trække fra i firmaet. Brobilletten skal ligeledes
betales af firmaet og ikke af dig selv.

Mvh Maria

Fra : Mikkel

Dato : 13-01-11 18:42

Ups undskyld
Jeg havde helt glemt mit indlæg her, så jeg skylder jer lige en stor
tak for hjælpen