PHP editor
Fra : jan

Dato : 28-12-10 15:14

Er begynder i PHP og er ved at lave en hjemmeside hvor der skal opdateres
resultater i en MYsql.

Så jeg skal kunne taste medlemsnummer og derefter få et antal felter jeg kan
udfylde med dato og resultat mv.

De skal så skrives ned i MY sql basen.

Jeg har basen og tabellerne, samt en funktion hvor medlemmerne kan logge ind
og se deres resultater.
Men jeg mangler at kunne lave en opdatringsformular.

Er der noget eksempel jeg kan se koden på ?

Har også fundet denne editor http://www.nusphere.com/index.htm er den noget
værd ?

Bliver det nemmere for en amatør som mig at lave php med den ? Pt bruger jeg
wordpad.

Mvh
Jan

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-12-10 15:38

On 28-12-2010 15:14, jan wrote:
> [...]
> værd ?
>
> Bliver det nemmere for en amatør som mig at lave php med den ? Pt bruger jeg

Som du selv skriver: "en form".

<form name="medlemmer" method="post" action="">
<fieldset>

Deri skal du have en række felter svarende til de data du indtaste.

Herefter gemmer du i din MySql base:
mysql_query("INSERT INTO ......
eller hvis du vil opdatere data:
mysql_query("UPDATE .....

Kender ikke nogen editor, bruger en alm. teksteditor.

Karl Erik http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 28-12-10 18:43

> [...]
> værd ?
>
> Bliver det nemmere for en amatør som mig at lave php med den ? Pt bruger jeg

Notepad og Wordpad er fine, jeg bruger dem selv til simple opgaver.
Jeg kan godt lide at bruge Netbeans (http://netbeans.org/downloads/),
men det er jo smag og behag.

Happy coding

Mvh
Stefan

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 28-12-10 19:53

> Jeg kan godt lide at bruge Netbeans (http://netbeans.org/downloads/),
> men det er jo smag og behag.

Netbeans kan foriøvrigt også bruges som databaseklient. Den kan dog kun
opdatere 20 records ad gangen men kan selecte alle records, så den er
fin til kontrol af den PHP-kode, der opdaterer databasen.

Mvh
Stefan

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-12-10 21:41

On 28-12-2010 19:52, Stefan Kristensen wrote:

> [...]
> opdatere 20 records ad gangen men kan selecte alle records, så den er
> fin til kontrol af den PHP-kode, der opdaterer databasen.

Foranlediget af Jans spørgsmål fandt jeg et lovende projekt, som jeg kun
lige har snuset til:
http://platon.sk/projects/doc.php/phpMyEdit/html/index.html

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-12-10 22:22

Karl Erik Christensen skrev:

> Foranlediget af Jans spørgsmål fandt jeg et
> lovende projekt, som jeg kun lige har snuset til:
> http://platon.sk/projects/doc.php/phpMyEdit/html/index.html

Jeg har prøvet den engang, men det kniber med
optateringer og support.

Der er ikke sket noget på deres hjemmeside i
mange år:

Copyright © 2002-2006 Platon Group

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 28-12-10 19:15

jan har bragt dette til os:
> [...]
> værd ?
>
> Bliver det nemmere for en amatør som mig at lave php med den ? Pt bruger jeg

Notepad++ er fin til PHP ( og js, og css og HTML - så behøver man kun
een).
http://notepad-plus-plus.org/

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Krabsen

Dato : 28-12-10 22:00

Den 28-12-2010 15:14, jan skrev:
> [...]
> og se deres resultater.
> Men jeg mangler at kunne lave en opdatringsformular.
>
> Er der noget eksempel jeg kan se koden på ?

Det er jo en smags sag. Jeg har prøvet den uden at være imponeret - men
jeg er også opvokset med HomeSite, som er i Top 1, men ikke sælges mere

> Bliver det nemmere for en amatør som mig at lave php med den? Pt bruger jeg
> wordpad.

Det er nemmere hvis man vælger en editor, der farvekoder filerne, giver
automatisk indryk, syntaks-hjælp o.s.v.
Det giver et bedre overblik over koden.
Efter at have prøvet flere - herunder phpEd, HTML-kit-pro mfl. er jeg på
PC'ere uden HomeSite endt ved UltraEdit.

Fra : Hans Andersen

Dato : 29-12-10 21:32

Krabsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]

> Efter at have prøvet flere - herunder phpEd, HTML-kit-pro mfl. er jeg på
> PC'ere uden HomeSite endt ved UltraEdit.

Så vidt jeg kan se er alle de programmer til PC. Jeg har MAC og bruger
TextWrangler.
Findes der et PHP editor til MAC?
mvh
Hans

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-12-10 07:13

On 29 Dec 2010 20:32:01 GMT, Hans Andersen <hans@alhagrafisk.dk> wrote:

>Så vidt jeg kan se er alle de programmer til PC. Jeg har MAC og bruger
>TextWrangler.
>Findes der et PHP editor til MAC?

Jeg har altid været glad for jEdit - http://jedit.org/
Har bl.a. syntaxfarvning af php og rigtig mange andre filtyper.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-12-10 22:53

On 29 Dec 2010 20:32:01 GMT
Hans Andersen <hans@alhagrafisk.dk> wrote:

> Findes der et PHP editor til MAC?
Netbeans eller Eclipse med PHP-plugin findes i en version til Mac. For
PHP er plugin til Netbeans klart mere avanceret end det tilsvarende til
Eclipse.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen