Søker html oppsett item skåring
Fra : Stein Schiøll

Dato : 27-12-10 22:49

Hei
Skal lage et enklest mulig HTML oppsett for skåring av svar på div.
spørsmål. Har lett iherdig, også på kodekopier, men finner bare sider som
trolig benytter slike.
Trenger tips, link til et grunnprogram for dette. Freeware.
Mvh Stein Schiøll, psykolog, pensjonist, Norge

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-12-10 23:38

On 27-12-2010 22:48, Stein Schiøll wrote:
> [...]
> trolig benytter slike.
> Trenger tips, link til et grunnprogram for dette. Freeware.
> Mvh Stein Schiøll, psykolog, pensjonist, Norge

Kære norske gutt

Eftersom du bevæger dig ind på dansk territorium kan du ikke forvente,
at det norske sprog forstås.

Prøv med Google oversæt - eller engelsk

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Stein Schiøll

Dato : 27-12-10 23:55

Thanks for a quick answer!
I can read both Danish and Swedish, no big deal, But OK:
Hey
I try to make a very simple HTML based page for scoring answers to simple
questions; example Likert 5 choices for questions about for example studying
habits.
I have looked eagerly for a freeware html based program, also into - view
source codes- to no avail.
In need of guidance or links to freeware programs to this end.
I find a lot of refined scoring programs which presumably uses such tools,
but I only need the tool..
Sincerely yours
Stein Schiøll, pensioned psychologist, Norway
Making more sense now?
********

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-12-10 00:11

Den 27-12-2010 23:55, Stein Schiøll skrev:
> [...]
> In need of guidance or links to freeware programs to this end.
> I find a lot of refined scoring programs which presumably uses such tools,

Maybe this will help ? :
http://www.jotform.com/

Its an online tool that help building forms , and features pre-post
validation . You shold be able to build most surveys using that. The 5
choies you mention, could be made with "radio button" or "check box".

You will need some serverside scripting for receiving the posted data.
PHP and ASP are obvious choices, its very easy to read posted forms in
both . Since you dont mention how/what you are gonna do the posted
data/forms , its difficult to help you further.

Fra : Stein Schiøll

Dato : 28-12-10 13:29

Thanks for another fine link.
Not being a developer, it will take me some time to explore these.
Sincerely, Stein Schiøll
********

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-12-10 02:18

On 27-12-2010 23:55, Stein Schiøll wrote:
> [...]
> but I only need the tool..
> Sincerely yours
> Stein Schiøll, pensioned psychologist, Norway

Så du må se etter meningsmåling (poll) system. Det er mange, men mest
bruker php, noen enda mysql. Se dette systemet:

http://www.proxy2.de/poll/index.php

Karl Erik.

Fra : Stein Schiøll

Dato : 29-12-10 19:46

Hei igjen
Takk til både KEC og SS for hhv- http://www.proxy2.de/poll/index.php og
http://www.jotform.com/.
Det var gode tips, men begge er jo i kodebildet fylt av MASSE promotering
mv. Jeg trenger noe mye enklere som kan skrives i gammel html (uten php??),
og helst fungere som "standalone"? spørreskjema på en pc- for undersøkelse
av skoleelever enkeltvis. Dvs. skåre-rapport direkte på stedet, og ikke
rapportert via e-mail etc. Det er kanskje under nettstedets mål å tipse om
? -. eller kanskje finnes det ikke?
Takknemlig uansett!
mvh Stein Schiøll
**********.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-12-10 21:29

On 29-12-2010 19:46, Stein Schiøll wrote:
> [...]
> rapportert via e-mail etc. Det er kanskje under nettstedets mål å tipse om

Er det sådan noget som det her du søger?

http://www.verypdf.com/pdfform/index.html

Karl Erik - som siger: Tordenskjold var dansker. Johan Herman Wessel var
dansker. Snart bliver Stein Schiøll også dansker

Fra : jopa

Dato : 29-12-10 21:32

Den 29-12-2010, skrev Karl Erik Christensen:

> Karl Erik - som siger: Tordenskjold var dansker.
> Johan Herman Wessel var dansker. Snart bliver
> Stein Schiøll også dansker
Trondheim, er Norges tredjestørste by. Byen er mere
end 1.000 år gammel, har 154.351 indbyggere (2004)
og er Tordenskjolds fødeby.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-12-10 21:46

On 29-12-2010 21:32, jopa wrote:

> Trondheim, er Norges tredjestørste by. Byen er mere end 1.000 år gammel,
> har 154.351 indbyggere (2004) og er Tordenskjolds fødeby.

Norge er dansk

Fra : jopa

Dato : 29-12-10 21:52

Karl Erik Christensen skrev den 29-12-2010:

> Norge er dansk
Ja har været B-)

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : From Sydsjælland

Dato : 30-12-10 19:30

"Karl Erik Christensen" <karlerik@none.invalid.com> skrev i en
meddelelse news:4d1b9dee$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...

> Norge er dansk

Karl Erik. For mange år siden var det dansk.
Vi er heldigvis sluppet af med alle de arealer.

Er du klar over hvor meget de samer har kostet os danskere?

Men godt nytår til jer alle, og tak for alle jeres fine svar i 2010
Også et godt nytår til JOPA, tak John for dine gode svar, og du har ret,
Trondheim er en fin by, har været der masser af gange, har en moster og
kusine der.

Mvh Knud

Fra : jopa

Dato : 30-12-10 19:36

From Sydsjælland udtrykte præcist:

> Også et godt nytår til JOPA, tak John for dine
> gode svar, og du har ret, Trondheim er en fin by,

Selv Godt Nytår Knud og hils kone og børn samt
børnebørn.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Stein Schiøll

Dato : 29-12-10 22:38

Takk og takk
Fortsatt kjenner jeg bare hjelpsomme dansker.
http://www.verypdf.com/pdfform/index.html
er jo virkelig interessant, men vanskelig å teste ut freeware. Ellers svært
dyrt. Uklart om ferdige sider kan anvendes av brukere som ikke har
programmet osv.
Det er ikke enkelt å finne noe enkelt.
Igjen, takk uansett
Stein Schiøll
(født i Trondhjem, merk skrivemåten, John)
*********