Demo-vertioner i DK ?
Fra : Bofh

Dato : 08-08-01 22:39

Jeg har tidligere set på Novell's US sider at man kunne købe en
tidsbegrænset demo af NW5.1

Er der nogen der kender til en sådan ordning i DK ?

Jeg har en gammel 3.12 10-brugers ting liggende som jeg har leget lidt
med, men er da intereseret i at se hvordan Novell har klaret overgangen
til GUI.

MVH. Brian Hemstedt

Fra : Christian Bering

Dato : 08-08-01 23:12

On Wed, 08 Aug 2001 23:39:16 +0200, "Bofh" <bofh@it-bakken.dk> wrote:

>Jeg har en gammel 3.12 10-brugers ting liggende som jeg har leget lidt
>med, men er da intereseret i at se hvordan Novell har klaret overgangen
>til GUI.

Du skal ikke installere Netware for at se en GUI på serveren; der er
meget lidt funktionalitet i den, og den er meget langsom.
Til gengæld kan alle administrationsværktøjer afvikles på
arbejdsstationer under Win32, så på dén måde kan man godt sige, der er
kommet en funktionel GUI i forhold til Netware 3.x.

--
/Christian

Fra : Bofh

Dato : 09-08-01 00:39

Hej Christian

Well....sammenlignet med de DOS boxe man roder med i 3.x så kan det vel
kun gå frem af...er der nu blevet lavet et mere sammenhængene
administrationsværktøj eller er det stadigt 20 til 40 løse exe-filer man
skal rode rundt med ?

Kender du noget til et demo-program man kan få fat i her i DK, så man
slipper for at skulle ud og finde noget pirat-snask bare for at komme til
at se lidt på en nyere Novell?

MVH. Brian Hemstedt

Fra : Christian Bering

Dato : 09-08-01 07:59

On Thu, 09 Aug 2001 01:39:14 +0200, "Bofh" <bofh@it-bakken.dk> wrote:

>Well....sammenlignet med de DOS boxe man roder med i 3.x så kan det vel
>kun gå frem af...

Tjah. Hurtigt var det i hvert fald (hvis man kun skulle rode ved
enkelte brugere eller printere ad gangen).

>er der nu blevet lavet et mere sammenhængene
>administrationsværktøj eller er det stadigt 20 til 40 løse exe-filer man
>skal rode rundt med ?

nwadmn32.exe er din ven. Her kontrollerer du brugere, printere,
grupper, licenser, GroupWise (mailprogram), BorderManager (firewall),
og alt muligt andet. Det kører ikke på selve serveren men på en klient
der er logget på med en bruger, der har de fornødne rettigheder.
Alternativt kan man benytte Console One, som er afløseren til nwadmn
og også kan afvikles på selve serveren; den er dog langt fra så
udbygget som nwadmn endnu.
I større netværk kan du også få brug for NDSMGR32.EXE, der bruges til
at partitionere og distribuere NDS'en.

>Kender du noget til et demo-program man kan få fat i her i DK, så man
>slipper for at skulle ud og finde noget pirat-snask bare for at komme til
>at se lidt på en nyere Novell?

Jeg er rimelig sikker på, man kan få tilsendt en 2-bruger-version ved
at ringe til Novell Danmark på 45 16 00 20.
--
/Christian

Fra : Henning Bo Nielsen

Dato : 09-08-01 10:46

<klip>

> [...]
>Alternativt kan man benytte Console One, som er afløseren til nwadmn
>og også kan afvikles på selve serveren; den er dog langt fra så

<klip>

Groupwise 6.0 fungerer ikke med NWadmin32 - der skal man bruge ConsoleOne

/Henning