ikke så meget varmt vand
Fra : Theilo

Dato : 27-12-10 21:11

Hej Gruppe

Jeg har et blandingsbatteri i brusenichen der hedder hans grohe ecostat
1001.
Jeg fik for et 2 år siden skiftet termostaten i det, da der kom mindre og
mindre varmt vand ud af det.
Nu har jeg så problemet igen, rørene og selve armaturet, er varme og kolde,
de steder de skal være det, men der kommer kun lunkent vand igennem.

Er der noget i amaturet der kan renses og hvordan kommer man evt ind til
det.
Eller kan det passe at termostaten er stået af igen?

Johnny T

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-12-10 19:33

"Theilo" <hindbaer@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det.
> Eller kan det passe at termostaten er stået af igen?

Har du evt. mulighed for at lukke kun for det kolde vand`?

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-12-10 20:12

>Nu har jeg så problemet igen, rørene og selve armaturet, er varme og kolde,
>de steder de skal være det, men der kommer kun lunkent vand igennem.

Tænd for vandet og gør det helt koldt. Derefter helt varmt. Det er fordi det
kalker til lige omkring 37 grader, og så ender det med at hænge. Man bør
altid ende med at få helt varmt vand ud af hanen og skrue den helt over på
koldt når man lukker for vandet.

Mvh Maria

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 28-12-10 22:06

Maria Frederiksen kom med følgende:

> [...]
> altid ende med at få helt varmt vand ud af hanen og skrue den helt over på

Kalker koldt vand da ikke ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-12-10 23:28

> [...]
> bør altid ende med at få helt varmt vand ud af hanen og skrue den helt
> over på koldt når man lukker for vandet.

Det er for at flytte fjederen

Mvh Maria

Fra : Elmer

Dato : 29-12-10 17:22

Den 28-12-2010 23:28, Maria Frederiksen skrev:

> Det er for at flytte fjederen
>
> Mvh Maria

Enig. Man skal motionere blandingsbatteriet en gang imellem, dreje
mellem helt koldt og helt varmt.

Elmer

Fra : Theilo

Dato : 29-12-10 19:34

> Enig. Man skal motionere blandingsbatteriet en gang imellem, dreje mellem
> helt koldt og helt varmt.
>
> Elmer

Det er også blevet gjort (helt sikkert ikke ofte nok) men hvordan løser jeg
det så nu efter at det har sat sig fast

Johnny

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-12-10 21:54

>Det er også blevet gjort (helt sikkert ikke ofte nok) men hvordan løser jeg
>det så nu efter at det har sat sig fast

Det samme. Det skal nok løsne efter nogle gange.

Mvh Maria

Fra : Theilo

Dato : 02-01-11 10:53

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> Det samme. Det skal nok løsne efter nogle gange.
>
> Mvh Maria

Oki prøver det og ser hvad der sker

Tak for svarene

Hilsen Johnny