Side vises ikke korrekt
Fra : Tommy Hansen

Dato : 27-12-10 15:22

Hej
Så er der problemer igen igen
Her ser det rigtigt ud http://test.tommyhh.dk/index.shtm
Men vælger man så undersiden http://www.test.tommyhh.dk/emblemer.shtm/
ser det helt forkert ud.
Når jeg kigger i koden ser de ens ud, så det er sikkert et eller andet
banalt
der er smuttet, men hvad ?

Vh
Tommy

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-12-10 15:55

Den 27-12-2010 15:21, Tommy Hansen skrev:

> Her ser det rigtigt ud http://test.tommyhh.dk/index.shtm
> Men vælger man så undersiden http://www.test.tommyhh.dk/emblemer.shtm/
> ser det helt forkert ud.

Der er flere fejl i dine links. I det ene bruger du ikke
www, det gør du i det andet. I nogle tilfælde, gør det ingen
forskel, om der bruges www eller ej, men reelt er det to
helt forskellige adresser. Selvom det ikke er årsagen til
den aktuelle fejl, så vær opmærksom på forskellen, ellers
får du sikkert problemer i fremtiden.

I det andet link bruger du en afsluttende skråstreg. Dermed
fortæller du, at der er tale om en mappe i stedet for en
fil. Hvis du fjerner skråstregen, vil siden blive vist
korrekt, altså:
http://test.tommyhh.dk/emblemer.shtm

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-12-10 20:35

De bør være det samme, men af og til er DNS ikke sat korrekt op.
Traditionen med at sætte www foran stammer tilbage fra da World Wide
Web blev introduceret men det bør være ens uanset om www er der eller
ikke hvis DNS er sat rigtigt op. Jeg har aldrig været ude for at det
ledte forskellige steder hen.
Hvis du kender til et eksempel vil jeg da gerne se det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-12-10 21:23

Den 27-12-2010 20:34, Jens Peter Karlsen skrev:
> De bør være det samme, men af og til er DNS ikke sat korrekt op.

"Bør være" af hensyn til den besøgende og for ikke at miste
besøgende. Men rent teknisk er der ikke noget "bør" over det.

Der er en del sites, hvor det ikke er det samme, og du har
ganske givet ret i, at de ikke er sat korrekt op - i hvert
fald de fleste af dem. Nogle af dem er med vilje sat op til
at pege på forskellige sider, oftest den rigtige side og en
fejlside.

Vi havde engang en debatør her i grupperne, som med vilje
valgte, at kun den ene adresse skulle svare, fordi han
mente, at det gav en højere rangering hos Google.

> Hvis du kender til et eksempel vil jeg da gerne se det.

Jeg er vist stødt på et par stykker gennem årene, hvor der
decideret var lavet forskellige sites. Så vidt jeg husker
var de lavet som et argument mod brugen af www.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Standardoverholdende multimedia på hjemmesiden:

Fra : Tommy Hansen

Dato : 28-12-10 01:36

> [...]
> at der er tale om en mappe i stedet for en fil. Hvis du fjerner
> skråstregen, vil siden blive vist korrekt, altså:

Det hjalp

Vh
Tommy

Fra : Christian Kragh

Dato : 27-12-10 20:13

> [...]
> det helt forkert ud.
> Når jeg kigger i koden ser de ens ud, så det er sikkert et eller andet

Prøv at se det link du har sendt:
http://www.test.tommyhh.dk/emblemer.shtm/
og det jeg ville vælge at bruge:
http://www.test.tommyhh.dk/emblemer.shtm

Altså der er et / i enden af din adresse som ikke skal være der.
Hvis du følger linket jeg har vist kommer siden frem og der er ingen
problemer / fejl.

Alle de sider du har på hjemmesiden skal ikke slutte på / men på .shtm

Christian

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-12-10 20:59

On 27-12-2010 20:12, Christian Kragh wrote:

> [...]
> problemer / fejl.
>
> Alle de sider du har på hjemmesiden skal ikke slutte på / men på .shtm

Korrekt, men lidt snørklet forklaret (synes jeg).
En http adresse angives som: http://[DOMÆNE]/[mappe]/[dokument]

Eneste tilfælde hvor [dokument] kan udelades er hvis mappen indeholder
en index.xxx fil (eller default.xxx).

Altså http://DOMÆNE/MAPPE/ forudsætter at der ligger en index.xxx fil i
mappen.
Ønsker du at pege på en bestemt fil skrives adressen således:
http://DOMÆNE/MAPPE/filnavn.xxx

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Leif Neland

Dato : 27-12-10 21:47

> [...]
> ser det helt forkert ud.
> Når jeg kigger i koden ser de ens ud, så det er sikkert et eller andet

Du har fået snak frem og tilbage, men ikke nogen forklaring; den kommer her:

Dit stylesheet definerer du her:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="head.css" />

Browseren tror http://www.test.tommyhh.dk/emblemer.shtm/ er
default-filen i mappen /emblemer.shtm/ og spørger derfor efter
head.css i samme mappe:
http://www.test.tommyhh.dk/emblemer.shtm/head.css

Ved http://test.tommyhh.dk/index.shtm spørger browseren korrekt efter
http://test.tommyhh.dk/head.css

Din løsning er at skrive absolut sti til css etc:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/head.css" />

Leif