forlange indlagt linie til fastnet ?
Fra : Per

Dato : 26-12-10 20:09

Hej NG !

Har man stadigvæk krav på at få lagt en fysisk tlf. linie ind i på en given
adresse ?

Mine forældre vil gerne have internet i sommerhus og det skal være en fysisk
linie og ikke 3G. Jeg tænkte om teleselskaberne kan nægte at lægge et kabel
til det brug ?

Et alternativ kunne være at forlange at få et fastnetnummer - for så bliver
de nødt til at lægge kabel, men har de pligt til dette ?

Mvh. Per

Fra : Ole C

Dato : 26-12-10 20:49

Per skrev blandt andet:

> Har man stadigvæk krav på at få lagt en fysisk tlf. linie ind i på en
> given adresse ?

Ja.
http://www.itst.dk/tele-og-internetregulering/forsyningspligt/vilkar/vilkar-for-tdcs-forsyningspligt/?searchterm=None

> [...]
>
> Et alternativ kunne være at forlange at få et fastnetnummer - for så
> bliver de nødt til at lægge kabel, men har de pligt til dette ?

Ja - iflg. ovenstående.
Prøv at ringe til TDC og hør hvad der bedst kan betale sig, for I slipper
nok ikke uden om en bindingsaftale

--
vh
Ole C

Fra : Benny Amorsen

Dato : 26-12-10 21:06

"Per" <mesked@hotmail.com> writes:

> Har man stadigvæk krav på at få lagt en fysisk tlf. linie ind i på en
> given adresse ?

Ja.

> Mine forældre vil gerne have internet i sommerhus og det skal være en
> fysisk linie og ikke 3G. Jeg tænkte om teleselskaberne kan nægte at
> lægge et kabel til det brug ?

Ja. Kun TDC er reguleret, alle de andre kan gøre (stort set) som det
passer dem. TDC skal ikke levere ADSL.

> Et alternativ kunne være at forlange at få et fastnetnummer - for så
> bliver de nødt til at lægge kabel, men har de pligt til dette ?

Kun TDC har pligt til at levere fastnet, og du hænger på oprettelse + 6
måneders abonnement. Der er ingen garanti for at linjen kan bruges til
ADSL, men man skal selvfølgelig være noget uheldig hvis den slet ikke
virker til det...

/Benny

Fra : Per

Dato : 26-12-10 21:12

Benny Amorsen wrote:

> [...]
> 6 måneders abonnement. Der er ingen garanti for at linjen kan bruges
> til ADSL, men man skal selvfølgelig være noget uheldig hvis den slet

Mange tak for jeres svar...

Godt nytår

mvh.- Per

Fra : cykelsmeden

Dato : 29-12-10 14:23

Den 26-12-2010 21:12, Per skrev:

> [...]
> 6 måneders abonnement. Der er ingen garanti for at linjen kan bruges
> til ADSL, men man skal selvfølgelig være noget uheldig hvis den slet

når du så har været gennem dette, kan du jo kompensere for "tabet" ved
at få en fullratekonto med IPtelefoni

//finn