Heny Gribfiler fra Zygrib istedet for Gri~
Fra : blueocean

Dato : 23-12-10 04:33

Her en god grib wiever som viser mere info end den velkendte grifile
wiver viser, og så komprimere den filerne på serveren inden afsenelsen
til donwload.

Billede kan ses her som eks.

http://domh.jalbum.net/ZyGrib_PrtSrn/

kan hentes her
http://www.zygrib.org/index.php?page=download#section_windows

Rigtig god Jul & godt nytår til alle her på bloggen

Gert
Sy-Grog

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 23-12-10 05:11

Hej Gert,

Tak for linket det vil jeg afprøve.

Jeg har i flere år brugt: http://expeditionlt.software.informer.com/
der i gratisversionen var begrænset af et gitter på 100 x 100 km.

Også herfra:

Alle ønskes en Glædelig God Jul samt et Godt og Velsejlende Nytår.

Mvh/Harding

Fra : steffen skov

Dato : 26-12-10 13:06

O-Høj
Har leget lidt med nedennævnte program. Det er mere informativt end usgrib,
så jeg skifter helt klart til zygrib. Tak for linket, og godt nytår.
Steffen
---
"Havet bringer hvert menneske nyt håb,
som søvnen bringer drømme"!
C. Columbus, 1451-1506

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 26-12-10 12:09

O-høj, O-høj

Ja programmet virker fint og giver flere informationer end både
Expidition og Ugrib.
Det er betydeligt nemmere at downloade og få data gemt end i de andre
programmer.
Datafilerne kan også læses af OpenCpn, så jo det bliver fremtidens
vejrprogram.

Har man en bærbar PC med kun lidt plads på HD´en så kan man lade
programmet ligge på en USB-stick og hente vejrinformationerne herfra.

Internettet bringer mennesker nyt håb, uden at man behøves at drømme,
data er lige ved hånden.

Det er som om vi hermed kan opfylde Søfartsstyrelsens kapitel X om
sejladsens betryggelse, de skriver:

Mindst to gange dagligt ved anvendelse af passende landbaserede
faciliteter til jord- eller rumbaserede radiokommunikationstjenester
at udsende vejrmeldinger egnet til skibsfarten, som indeholder data,
analyser, advarsler og forudsigelser om vejr-, sø- og isforhold. Denne
information skal transmitteres i tekst og, så vidt som det er praktisk
muligt, i grafisk form og inkludere meteorologiske analyser og
prognosekort transmitteret som faksimile eller i digital form til
gendannelse om bord på skibets databehandlingssystem.

Rigtigt Godt Nytår til alle.

Mvh/Harding