Gavekort til tilbehør til KitchenAid Art
Fra : CK®

Dato : 21-12-10 19:39

Har lige hjembragt en rød KitchenAid røremaskine, julegaven til mig og
lillemor.
Der medfølger et gavekort på 400,- til tilbehør eller andre KitchenAid
produkter.
Nogle gode forslag til, hvad man kunne få brug for i det alm. dagligdags
køkken?
Den pynter iøvrigt gevaldigt på køkkenbordet

Claus

Fra : Max

Dato : 21-12-10 20:45

Hej Claus

> Nogle gode forslag til, hvad man kunne få brug for i det alm.
> dagligdags køkken?

En ekstra røreskål.

> Den pynter iøvrigt gevaldigt på køkkenbordet

Det er da pænere uden, men den skal jo være der.

Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-10 21:39

> Hej Claus

> En ekstra røreskål.

> Det er da pænere uden, men den skal jo være der.

> [...]

Hej Max.

Tjah, det kommer jo nok lidt an på hvor stort et køkken man har. Min
bagemaskine fylder da også en del i køkkenet, men jeg ville ikke for nogen
pris undvære mit hjemmebagte rug- og sigtebrød.

Af tilbehør til en Kitchen Aid maskine ville jeg foreslå en råkostsnitter
eller en kødhakker, men det kan gavekortet jo ikke dække. Der skal lægges
fra 200 til 300 kr. oveni.

Tillykke med maskinen Claus. Jeg synes det er et flot apparat.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 21-12-10 21:40

Hej Tove

> Tjah, det kommer jo nok lidt an på hvor stort et køkken man har. Min
> bagemaskine fylder da også en del i køkkenet, men jeg ville ikke for
> nogen pris undvære mit hjemmebagte rug- og sigtebrød.

Skrev jeg noget om at undvære ?

Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-10 22:07

> Hej Tove

> Skrev jeg noget om at undvære ?
>
> --
> Mvh
> Max

Næh, ikke så vidt jeg kan se. Det var mig der ikke ville undvære noget.

Fra : Max

Dato : 21-12-10 22:25

Hej Tove

> Næh, ikke så vidt jeg kan se. Det var mig der ikke ville undvære
> noget.

Jeg vil heller ikke undvære min køkkenmaskine, og den står på
bordet, men jeg ville da heller have maser af plads på mit bord,
det er jo en arbejdsplads, ikke et udstillingsvindue.

Max

Fra : Hauge

Dato : 21-12-10 21:54

Den 21-12-2010 21:38, Tove Krieger skrev:
> Tjah, det kommer jo nok lidt an på hvor stort et køkken man har. Min
> bagemaskine fylder da også en del i køkkenet, men jeg ville ikke for
> nogen pris undvære mit hjemmebagte rug- og sigtebrød.

Man kunne vel bare købe en pæn maskine, fremfor noget der ligner en
Skoda fra 60'erne.

Mvh Hauge

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-10 22:07

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Man kunne vel bare købe en pæn maskine, fremfor noget der ligner en Skoda
> fra 60'erne.
>
> Mvh Hauge

Jeg synes helt ærligt at den er pæn.

Fra : CK®

Dato : 22-12-10 00:30

Den 21-12-2010 21:38, Tove Krieger skrev:

> Af tilbehør til en Kitchen Aid maskine ville jeg foreslå en
> råkostsnitter eller en kødhakker, men det kan gavekortet jo ikke dække.
> Der skal lægges fra 200 til 300 kr. oveni.

Jeg tænkte osse på en kødhakker, vi bruger den bare ikke så ofte, så det
kunne jo være, der var federe ideer. Jeg kunne godt tænke mig de dér
pasta-mager-ting, men det gider lillemor ikke. Men vi kommer nok til at
lægge lidt oveni, uanset hvilket tilbehør vi vælger.

Max:
Den ekstra røreskål medfølger, den skulle lige bestilles hjem til
butikken. Den skulle vi gerne få efter jul.

> Tillykke med maskinen Claus. Jeg synes det er et flot apparat.

Tak, jeg håber, vi får glæde af den. Jeg var ellers mest til Kenwood
Chef, den havde vi i mit barndomshjem. Fed maskine. Men de modeller, som
er fremme i dag, har slet ikke samme konstruktionskvalitet, synes jeg.

Claus

Fra : Max

Dato : 22-12-10 00:58

Hej Claus

> Max:
> Den ekstra røreskål medfølger, den skulle lige bestilles hjem til
> butikken. Den skulle vi gerne få efter jul.

Helt fint, har du så også bestilt låg til dem ? De er praktiske så man
kan sætte tingene direkte i køleskabet.

Hvis du ofte pisker både æggeblommer og hvider samtidig og så
lige skal lave flødeskum, ja så er et ekstra piskeris også en god ide.

Råkostsnitteren er meget anvendelig hvis man skal lave meget
salat og den slags på en gang.

Jeg har en kødhakker, men den bruges til at lave pølser og
vanilliekranse med.

Og det med hjemmelavet pasta, ja så syntes jeg ikke det er
besværet værd.

Jeg har jo sådan en Kitchenaid, og den valgte jeg fordi det
var den jeg bedst kunne holde ud at høre på, jeg har det
nemlig med at lade den køre i timevis. Har haft den i mange
år efterhånden og er glad for den. Den bruges flere gange om
ugen her i huset.

Det var bare lige et par betragtninger.

Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-12-10 13:17

"CK®" <kaplov@image.REMOVE.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> den havde vi i mit barndomshjem. Fed maskine. Men de modeller, som er
> fremme i dag, har slet ikke samme konstruktionskvalitet, synes jeg.

Jeg ville da også gerne have en Kitchen Aid, men jeg er temmelig meget oppe
i årene, og synes ikke at jeg bruger en køkkenmaskine nok til at det kan
betale sig. Vi er jo kun to personer.

Og som en kuriositet kan jeg da lige bemærke, at jeg da har en
"køkkenmaskine" der står i ét af mine skabe. Det er såmænd en Ballerup
Juniormixer, og den har fungeret upåklageligt siden 1962 !!! Kan du stikke
den ? LOL

Fra : CK®

Dato : 23-12-10 23:43

Den 22-12-2010 13:16, Tove Krieger skrev:

> Jeg ville da også gerne have en Kitchen Aid, men jeg er temmelig meget
> oppe i årene, og synes ikke at jeg bruger en køkkenmaskine nok til at
> det kan betale sig. Vi er jo kun to personer.

Lillemor har nogle problemer med sine arme, så hun har svært ved at røre
fars, ælte dej og sådan noget, derfor ved jeg at vi får brugt den. Ikke
for det, jeg rører gerne fars og ælter dej, men jeg er en isenkram-freak
og var helt med på at hun fik dyret i julegave.

> [...]
> "køkkenmaskine" der står i ét af mine skabe. Det er såmænd en Ballerup
> Juniormixer, og den har fungeret upåklageligt siden 1962 !!! Kan du

Nej, men KitchenAid-maskinen erstatter en ti år gammel Electrolux
Assistent, som skulle være en rigtig god maskine, solid som bare f... og
alt muligt. Den dur bare ikke til vort behov.

Glædelig jul til alle i gruppen.

Claus

Fra : Kate

Dato : 31-12-10 15:02

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> wrote in

> [...]
> "køkkenmaskine" der står i ét af mine skabe. Det er såmænd en
> Ballerup Juniormixer, og den har fungeret upåklageligt siden 1962

Hele vejen op igennem min barndom stod der en orange Ballerup på
køkkenbordet. Min mor var grædefærdig da hun måtte erkende at løbet var
kørt for den. Tror den blev 25-30 år gammel. Husker ikke hvordan den
gik i stykker, men den har godt nok tjent familien godt med friskt brød
(mest).

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-12-10 16:15

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> kørt for den. Tror den blev 25-30 år gammel. Husker ikke hvordan den
> gik i stykker, men den har godt nok tjent familien godt med friskt brød

Ja, det var godt nok tider hvor de fleste ting blev lavet, så de holdt
længere end til kort efter at garantien var udløbet.

Jeg skal da indrømme, at jeg for mange år siden selv reparerede min Ballerup
mixer. Pludselig sagde det bang og der kom lidt røg ud af motorhuset. Jeg
tog toppen af den, og opdagede at der var fyldt med mel. Det børstede jeg
væk, klippede ledningen af der hvor den havde kortsluttet, afkortede den og
satte den i igen, og den har faktisk fungeret uden problemer lige siden, og
det er da ca. 25 år nu. Det er nu rart at være lidt af en "handy-woman".
LOL

Fra : Preben

Dato : 24-12-10 08:52

Den 23.12.2010 kl. 23:43 skrev CK® <kaplov@image.remove.dk>:

> Nej, men KitchenAid-maskinen erstatter en ti år gammel Electrolux
> Assistent, som skulle være en rigtig god maskine, solid som bare f.... og
> alt muligt. Den dur bare ikke til vort behov.

Hvorfor gør den ikke det?

--
mvh/Preben

Fra : CK®

Dato : 26-12-10 16:21

Den 24-12-2010 08:51, Preben skrev:

> Hvorfor gør den ikke det?

Fordi skålen kører rundt og redskaberne er statiske. Eller stationære,
kald det hvad du vil. Redskaberne (dejkrog mv.) står stille.

Vi kan ikke få det til at virke ordentligt, dejen eller farsen bliver
ikke rørt eller æltet, den sætter sig fast i redskaberne. Det er muligt
at det bare er os, som ikke kan finde ud af at bruge maskinen, men det
dur ihvertfald ikke til os.

Og det er drøn-ærgerligt, for det er som sagt en rigtig solid maskine.

Claus