Hvorfor vil min align i tabel i lystre?
Fra : Grith

Dato : 21-12-10 11:50

Hej

På denne side har jeg en tabel:
http://www.rikkehertz.com/nyhedsarkiv.html

Jeg vil have teksten til at stå ud for hvert billede: align=left,
valign= middle.

Jeg har prøvet at definere det i både 'tabelnyheder', 'td' og
'listemenu', men der sker ikke noget. Jeg har også prøvet at lave
en span data, og så definere det der, men også uden resultat.

Hvad gør jeg galt?

På forhånd tak.
Grith

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ronny Olsen

Dato : 21-12-10 14:43

Den 21-12-2010 11:49, Grith skrev:
> [...]
> 'listemenu', men der sker ikke noget. Jeg har også prøvet at lave
> en span data, og så definere det der, men også uden resultat.

ret din vertical-align:text-top;
til    vertical-align: middle;
i din td

td {
font-family: arial,verdana,sans-serif;
padding-left: 0;
padding-right: 0;
vertical-align: middle; /* fra text-top */
}

--
Med Venlig Hilsen
Ronny Olsen

Fra : Grith

Dato : 21-12-10 18:26

> ret din vertical-align:text-top;
> til    vertical-align: middle;
> i din td

Tak! Det virker...synes bare, at jeg også havde prøvet det...

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-12-10 16:55

Grith skrev den 21-12-2010:
> [...]
> 'listemenu', men der sker ikke noget. Jeg har også prøvet at lave
> en span data, og så definere det der, men også uden resultat.

Design med tabeller... e r uoverskueligt.
Dine punkter har alle sammen id=""listemenu" - id skal være unikt.
Du har ul'er med een li i hver td... hvem er det du prøver at forvirre?
Prøv at fjerne <br> efter billedet, og sæt vertikal-align middle på
billedet i stedet.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Grith

Dato : 21-12-10 18:30

> Design med tabeller... e r uoverskueligt.
> Dine punkter har alle sammen id=""listemenu" - id skal være unikt.
> Du har ul'er med een li i hver td... hvem er det du prøver at forvirre?

Ja, jeg ved det jo godt, men det var en løsning, jeg prøvede, da jeg ikke
kunne få det til at virke. Nu har jeg ryddet op i mine id'er og ul'er, men
resultatet er dette: http://www.rikkehertz.com/nyhedsarkiv.html.