Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye programmer, hvad så?
Fra : Mr. Mox

Dato : 19-12-10 07:26

Jeg har købt et dejligt Panasonic Lumix DMC-TZ10 og lagde det
medfølgende PhotoFun Studio HDEdition på min PC Win 7.
Der er en manual med, men jeg får let knopper af manual-linguage.
Så jeg har så prøvet WINDOW Live Photo gallery, det er måske nemmere
at finde ud af, men jeg ser at begge programmer henter alle mine
billeder ind, på samme måde somPicasa 3, som jeg såmænd også har været
glad for.
Blot er jeg bange for at fylde min maskine op med kopier?? Jeg kan jo
se at man får vist en del kopier når man har kørt lidt rundt i
programmerne. Det forekommer mig alligevel IKKE som om de bliver
kopieret på min harddisk ???

Så er der et andet (nok lisså' tosset spørgsmål):
Når jeg ser et klip optaget i AVCHD Lite eller GPS) på Windows Live
Photo Gallery
(det hedder her mts) åbnes det der eller i Windows Media Player med
en klikkende lyd på. Hvis jeg beder om at få det vist i Quick Time
Player siger det at det ikke kan åbne filen med navnet mts. Picasa
vil heller ikke kendes ved det.

Men hvis jeg optager videoklippene i formatet Motion JPG kan jeg se
filmen fint alle steder, og den hedder nu mov.

Jeg har prøvet at vise dem på vort TV og de synes ikke som om der er
nogen væsentlige forskelle i kvaliteten, men det er måske TV'ets
skyld?
Kan I anbefale den ene indstilling frem for den anden?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Per Falkjær

Dato : 20-12-10 19:50

Mr. Mox skrev:
> [...]
> skyld?
> Kan I anbefale den ene indstilling frem for den anden?

Så vidt jeg har forstået det (men vil gerne blive klogere) så er AVDHD
en vældig godt format - men udelukkende en JVC opfindelse, som ikke
virker eller kan læses fra kortet med andet en den medleverede software
fra Panasonic.

Jeg har selv en TZ7, som jeg på alle måder ellers er meget glad for, men
har valgt at optage i Motion JPG, da det er et meget bedre supporteret
format.

Jeg er i øvrigt også nødt til at køre det format, for JVC understøtter
ikke overførselsprogrammet til Mac OSX.

mvh - Per
PS: Hvis du eller er "den rigtige Mr. Mox" burde du nemt kunne trylle
med et hvilket som helst format)

Fra : Mr. Mox

Dato : 21-12-10 02:44

On 20 Dec., 19:49, Per Falkjær <p...@mail.dk> wrote:
> Mr. Mox skrev:

> mvh - Per
> PS: Hvis du eller er "den rigtige Mr. Mox" burde du nemt kunne trylle
> med et hvilket som helst format)

Nej jeg er ikke tryllekunstner, men min mors fætter Cosper, ham der
tegnede Mr. Mox i Hudibras under krigen (altså 2. v-krig)
mente jeg kunne ligne ham og kaldte mig derfor dette. (jeg er fra 33)

Men mange tak for dit svar, jeg tror jeg vil gøre som du, anvende
Motion JPG, for på vort TV kan jeg vist ikke se forskel.

Glædelig jul, Mr. Mox

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 27-12-10 22:39

"Mr. Mox" <jens.gibe@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Mr. Mox

Jeg mener AVCHD (lite) et et Sony/Panasonic format.

Mit Panasonic plasma-TV kan aflæse formatet direkte fra SD-kortet, som
sættes ind i den ene side af TV'et, derimod kan det ikke læse
JPEG.movie-formatet.
Til mit Panasonic GF1-kamera følger et program med hvor jeg kan overføre til
en DVD i et format, som kun kan aflæses på en Bluray-afspiller i
AVCHD-format, og der kan derfor kun være 50 min på en DVD. Det er ikke alle
Bluray-maskiner der understøtter formatet, Panasonic Sony og Samsun som jeg
har prøvet gør.
Der kan være ca dobbelt så meget på et SD-kort i AVCHD-format som i JPEG
movie-format.

Mvh
Freddy.